Dobri oblikovni popravki

Audi Q5 40 TDI quattro S line

Audi Q5 je komaj sredi svoje druge generacije, a si je v tem času pridobil dovolj veljave, da se zdi, kot da je z nami že precej dlje

fotografije Janoš Pečnik

Za novo modelno leto so uspešnici s sredine Audijeve ponudbe SUV-jev nadeli svež obraz, elektrificirali ponudbo pogonskih sklopov (na voljo bo tudi priključni hibrid) ter posodobili infozabavno in asistenčno tehnologijo. Tako so ga konkretno okrepčali za nadaljni prodajni boj s konkurenti, kot so Mercedes GLC, BMW X3 in Volvo XC60, ki so prav tako nekje na polovici svojih modelnih ciklov. Mimogrede so dodali še karoserijsko različico Sportback z nižje spuščajočo se strešno linijo, a o njej kdaj drugič. Večina pogonov sedaj uporablja blago hibridno tehnologijo in med njimi je tudi tale 40 TDI quattro, ki ga poganja močnejša različica dvolitrskega dizelskega štirivaljnika.

Z osveženim izrazom je Q5 ob prenovi pridobil ravno toliko subtilne agresivnosti, ki mu je doslej morda manjkala.
Športnejši podobi prenovljenega avtomobila se bolj podajo tudi dodatki paketa S line.

Naj povem, da oblikovne spremembe dobro učinkujejo. Z osveženim izrazom, ki je v zadnjem času značilen za Audijeve modele, je Q5 pridobil ravno toliko subtilne agresivnosti, ki mu je doslej, vsaj po mojem mnenju, manjkala. Posledično pa novincu precej bolj pristojijo tudi dodatki paketa opreme S line, s katerimi pridejo nove poteze še toliko bolj do izraza – v tem primeru s črnimi poudarki na beli karoseriji in z zanimivimi 20-palčnimi platišči, ki so del spiska dodatne opreme (2.668 evrov). Ja, ta lahko hitro postane dolg in tudi pri skoraj 20 tisočakih doplačil v tem Audiju še ni občutka potratnosti – da si torej izbral kaj zares pogrešljivega. Vsekakor izberite notranji S line paket, ki z dodatno oporo reši vprašanje sedenja, s športnim volanom in manjšimi dodatki pa prinaša tudi nekaj zdravega športnega pridiha (1.247 evrov).

Sicer dajejo vsa stikala in površine, ki se jih dotaknem, občutek izjemne kakovosti. In precej bi se moral potruditi, da bi našel kaj cenenega. Torej tako, kot Audiju pritiče. Podobno je tudi, ko gre za asistenčne sisteme, saj je potrebnodoplačati malodane vse, kar je več od običajnega tempomata in samodejnega zaviranja v sili. Ponujajo pa tri različne pakete asistenc, oblikovane po namenu in vsak na ceniku velja po slaba dva tisočaka. Predvsem Tour je tisti paket z vsemi funkcijami, ki poskrbijo za dodatno varnost in udobje v tekočem prometu. Paketa Parking in City za pomoč pri vožnji v urbanem okolju pa je mogoče nadalje dobiti v združenem in ugodnejšem paketu.

Posodobljen je tudi infozabavni sistem z 10-palčnim zaslonom in temeljito povezljivostjo. Vmesnik je zelo odziven in dovolj intuitiven. Kjer je bilo na sredinski konzoli prej stikalo za upravljanje, pa je sedaj le majhen dodaten predalček (mislim, da bi lahko bile odlagalne površine na sredini tudi bolje razporejene). Ukvarjanju z zaslonom, občutljivim za dotik, ko mora dvignjena roka izvajati preveč gibov, ki zahtevajo pogled, nisem najbolj naklonjen, BMW-jeva zasnova z različnimi načini upravljanja mi je bližje. Pri Audiju potem sicer puščajo namenska stikala za nekatere pogosto uporabljane funkcije, voznik pa lahko z nekaterimi upravlja tudi preko svojega virtualnega prikazovalnika, ki je z jasno grafiko in dobrimi načini prikazov zame najboljši v razredu.

Carglass

A pomembneje je, da se v Q5 dobro sedi. Športna sedeža nudita solidno oporo, za volanom je vse, kot mora biti, in z nastavljanjem sedalnega položaja se vozniku ni potrebno veliko ubadati. Od trenutka, ko povlečem široko ročko menjalnika z navtičnim pridihom, pa mi je udobno tudi z dizelskim agregatom, ki s pomočjo blage hibridne tehnologije sedaj deluje še bolj uglajeno. S svojimi 150 kW (204 KM) in 400 Nm največjega navora se motor vsestransko urejenemu avtomobilu, kot je Q5, dobro poda. Predvsem pa me ne prepušča vtisu potrebe po šestvaljniku, ki me včasih preveva v večjih SUV-jih. Odločno se povleče iz nizkega območja vrtljajev in nato enakomerno napreduje skozi celoten razpon vrtljajev, pri tem ne daje vtisa naprezanja, z osemstopenjskim menjalnikom pa sta tako usklajen par, da lahko na njuno delovanje hitro pozabim.

Črni poudarki na beli karoseriji so z atraktivnimi 20-palčnimi platišči zanesljiva izbira.
Z dobro uravnoteženim športnim podvozjem je Q5 vsestransko urejen, čeprav ne ravno navdušujoč avtomobil.
Glede na njegovo prefinjeno naravo zato velja razmisliti vsaj o udobnejši izbiri prilagodljivega blaženja.

Prožen motor je še kako dobrodošel, ko imaš na voljo prepričljivo športno podvozje. Oziroma obratno – športno podvozje je odlična izbira v kombinaciji z močnejšim motorjem. Resda je malce čvrsto, zato je treba pri hitrostih do 50 km/h na neravnih površinah sprejeti nekaj več premikanja karoserije (najbolj se potresavanje čuti na zadnji klopi). A ko enkrat zapeljem na odprto cesto, se izkaže z zanesljivim blaženjem, predvsem pa z dobrim nadzorom navpičnega gibanja koles in nagibanja karoserije. Med zavoji je Q5 razmeroma lahkoten in zanesljivo vodljiv, oprijema je dovolj. Čeprav prilagodljivosti blaženja sam ne pogrešam toliko, saj je podvozje dobro uravnoteženo, pa bo ta možnost še razširila razpon udobja predvsem tistim, ki veliko vozite v urbanem okolju (1.201 evro doplačila). Če vam udobje pomeni največ, pa je tu za slaba dva tisočaka tudi možnost zračnega vzmetenja, o kateri velja razmisliti. Navkljub dinamični usposobljenosti gre vendarle v prvi vrsti za prefinjen SUV, s katerim le redko zapustim okvire sproščene vožnje. S tem se strinja sicer natančen volanski mehanizem, ki pa živahnejše vožnje ne nagrajuje s povratnimi občutki. V načinu comfort se tudi za vsakdanjo vožnjo še prelahkotno vrti, zato imam krmiljenje vedno nastavljeno na sport.

Zahtevnejši vozniki s specifičnejšim okusom boste morda raje pogledali drugam. Za vse ostale pa Q5 ostaja kvaliteten, prefinjen in predvsem vsestransko prepričljiv potovalnik, ki je po prenovi marsikomu gotovo zanimivejši tudi na oko. Ne glede na konkurenčno osnovno ceno pa le preverite, koliko vaše želje in zahteve veljajo na ceniku dodatne opreme.

Janoš Pečnik

Audi Q5 40 TDI quattro S line
TEHNIČNI PODATKI
Motor dizelski štirivaljnik, 1968 ccm, prisilno polnjenje CO2 165 g/km Moč 150 kW (204 KM) pri 3.800 vrt./min Navor 400 Nm od 1.750 do 3.250 vrt./min Teža 1.880 kg (80 kW/tono) Zmogljivosti 7,6 (0-100 km/h), 222 km/h Osnovna cena 53.150 evrov
+
prefinjen in zanesljivo vodljiv
prožen in uglajen motor
všečnejša oblika
-
z dodatno opremo cena hitro naraste
lahko je malce nezanimiv
4
EVO OCENA
EVO 093
Digitalna izdaja
Nakup preko spleta