GrMenje v gozdovih Pokljuke

BMW M3/M4 in BMW 4 cabrio

Naše ceste so bogatejše za novo generacijo osrednjih članov bavarske športne družine – M3 in M4. Na Pokljuki pa se nam je predstavila tudi serija 4 v cabrio različici

Epidemija je nekoliko uplahnila ravno pravi čas, da smo lahko primerno preizkusili nove BMW-jeve pridobitve na slovenskem trgu. Pa ne le katerekoli pridobitve, ampak tiste z velikim M. Dvojčka M3 (limuzina) in M4 (kupe), ki tokrat že drugo generacijo v ponudbi prebivata ločeno, sta v športni družini osrednja protagonista – hitreje in bolj vznemirljivo pri bavarcih skoraj ne gre. Novinca sta močnejša (kakopak), konstrukcijsko čvrstejša, a tudi nekoliko težja.

Moč teh mišičnjakov je sedaj že v območju, kjer ti lahko hitro zmanjka kisika. Prisilno polnjeni trilitrski šestvaljnik v različicah Competition zmore 510 “konj” (375 kW) in 650 Nm največjega navora. Osnovni M3/M4 – brez pripisa Competition torej – pa le nekaj manj, in sicer 480 “konj” (353 kW) ter 550 Nm največjega navora. M3 in M4 zaenkrat nadaljujeta neokrnjena – brez kompleksnosti in teže hibridnega pogonskega sklopa. Competition je na voljo ekskluzivno z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom, kmalu ga bo mogoče dobiti tudi v štirikolesno gnani xDrive različici, medtem ko imata puristična M3/M4 le možnost ročnega menjalnika in zadnjega pogona. Pričakujejo sicer, da se bosta kar dve tretjini kupcev odločili za Competition xDrive. Tistih, ki še prisegajo na pristnost ročnega menjalnika, zadnji pogon in nekoliko manj navora, pa bo po pričakovanjih deset odstotkov.

Competition je najbolj zanimiv tudi za naš trg (mimogrede, prodali so že štiri) in prav takšni so bili tudi vsi avtomobili, ki so bili na voljo na preizkus – s samodejnim menjalnikom, zadnjim pogonom (štirikolesni šele prihaja) in razjarjenimi 510 “konji”. Potihem sem sicer pričakoval možnost primerjave z ročnim, ki še vedno pretika tudi srca našega uredništva.

Raznolike ceste na Pokljuki so dober preizkus za podvozje. Najprej sem sedel v M3, ki na razpokanih in razgibanih cestah, polnih lukenj, premore izjemno stabilnost. Competition do 100 km/h pospeši v 3,5 sekundah, a intuitivnost vodljivosti in oprijem sprednje osi kljub obilici moči na zadnjo os vlivata veliko zaupanja, četudi gre slednja hitro po svoje. To smo lahko v varnem okolju preverili tudi na razmočenem poligonu. Tu je zopet prilagodljivo blaženje, pa potem računalniško nadzorovana zapora diferenciala in M izpušni sistem, ki še vedno ponuja uživaško zvočno kuliso, pa čeprav je tokrat v kabini vse skupaj morda le malenkost manj surovo. Za volan me je nato zvabil še rdeči M4 in me hitro spomnil, da je kupe s svojim položajem sedenja in posledično pristnejšim zaznavanjem prvin vožnje le nekoliko drugačna zver. Enako, kot je ob pritisku na rdeč gumb pripravljen na noro hitro dinamično vožnjo, pa se je sposoben tudi sprostiti.

Novi M3 (torej z ročnim menjalnikom) bo vas ali vašo banko olajšal za vsaj 86.850 evrov, M4 vsaj 90.300, za različice Competition pa je potrebno odlomiti še nekaj več kot štiri tisočake.

Pri slovenskem uvozniku so nam hkrati predstavili še eno novost. O novi seriji 4 smo sicer že pisali in jo v kupejevski obliki tudi že temeljito preizkusili. Ravno v času, ko so temperature (ko ne dežuje) najprimernejše za vožnjo brez strehe, pa se ji je na našem trgu pridružila še cabrio različica. Največja sprememba je vrnitev strehe, prekrite s tkanino, ki se odpre ali zapre v 18 sekundah in je sedaj kar 40 odstotkov lažja. Zadnji podatek še posebej veseli, saj je predhodnik v primerjavi s kupejem zares trpel zaradi prekomerne teže. Izboljšanje pa je nemudoma opaziti med zavoji vzpona na Pokljuko, tudi zavoljo nizko nameščenih strukturnih ojačitev in posledično dovolj nizkega težišča. Cabrio pa ima prav tako popolno razporeditev teže v razmerju 50 proti 50. V ponudbi sta dva bencinska štirivaljnika (420i in 430i), bencinski šestvaljnik v M Sport različici M440i, dizelski štirivaljnik (420d), prihajata pa še dva dizelska šestvaljnika. Cene se pričnejo pri 54.700 evrih.

EVO 092
Digitalna izdaja
Nakup preko spleta