GLASUJ ZA SLOVENSKI AVTO LETA 2022

Je X2 še zanimiva izbira?

BMW X2 xDrive25e M Sport

Tik pred prvo oblikovno osvežitvijo je BMW X2 dobil priključni hibridni pogonski sklop. Kako pa se sooča z odraščanjem in dodatni kilogrami električnega pogona?

fotografije Janoš Pečnik

Pri BMW-ju z obljubami o trajnostnem ravnanju nadaljujejo z elektrifikacijo svoje ponudbe. Delež takšnih pogonskih sklopov v njihovi prodaji pri nas trenutno znaša že 9,7 odstotka in največ priključnih hibridnih vozil v Sloveniji proda prav BMW. K temu bo odslej pripomogel tudi X2, ki so mu namenili učinkovito rešitev – 1,5-litrski prisilno polnjen bencinski trivaljnik, ki preko šeststopenjskega samodejnega menjalnika poganja prednjo os, in električni motor, ki poganja zadnjo os. Gre torej za nekoliko drugačno izvedbo štirikolesnega pogona xDrive.

Delovanje enakega pogonskega sklopa sem hvalil že v osveženem X1. E-motor, ki zmore 95 konjev (70 kW) in 165 Nm navora ter baterija z zmogljivostjo 9,7 kWh v resničnih razmerah omogočata za kakšnih 40 kilometrov udobne mestne vožnje na elektriko – za tiste, ki imate doma možnost polnjenja. Ko se elegantno vklopi bencinski motor, je potem skupaj na voljo 220 konjev (162 kW) in zmogljivosti so naenkrat na ravni vstopnih športnih kombilimuzin. Tega boste v X2 še posebej veseli zaradi prepričljivih voznih lastnosti – od dobrega nadzora gibanja karoserije do intuitivnega krmiljenja in agilnosti, ki pride prav tudi v mestnem okolju. A ravno tam je vožnja zaradi (pre)trdega podvozja v tem M Sport modelu nekoliko nepotrebno čvrsta. No ja, za to pa se odkupi med dinamično vožnjo zunaj naselja, kjer mu dodatnih 125 kilogramov (v primerjavi z najmočnejšo dizelsko različico) v zavojih ne pride zares do živega. Drugi očiten kompromis pri priključnem hibridu pa je za 60 litrov manjši prtljažnik.

Notranjost seže v čas prejšnje generacije BMW-jev in tudi počutje ni več v skladu s tistim, kar bi pričakoval ob zahtevanem znesku. Ceneno prestavno ročico je potrebno ročno vračati v položaj P.

X2 je pravzaprav urbani alter ego modela X1 in ravno v tej vlogi me ne prepriča povsem. Njegova podoba že premore poteze, o katerih se da počvekati (kmalu ga sicer čaka oblikovna osvežitev). Je zanimivejši, bolj samosvoj in kombilimuzinski – vsakodnevna izkušnja pa je na trenutke še premalo drugačna. Predvsem počutje v njem več ne odtehta osnovne cene, ki lahko z razumno odkljukano dodatno opremo po ceniku hitro preseže 60 tisočakov. V luči nove palete BMW-jevih modelov je podoba notranjosti že malce zbledela in gre pravzaprav za zbir BMW-jevih elementov prejšnje generacije. V priključnem hibridu pa je tu še cenena ročica šeststopenjskega samodejnega menjalnika, ki je s slednjim fizično povezana in jo je potrebno ročno vračati v položaj P. Če vam je to le malo pomembno, pa vas moram pomiriti, da gre za pregledno in kvalitetno razporeditev, ki vas bo ob vseh ostalih kvalitetah tega avtomobila kljub temu težko razočarala.

Carglass

Janoš Pečnik

BMW X2 xDrive25e M Sport
TEHNIČNI PODATKI
Motor trivaljnik, 1.499 ccm, prisilno polnjenje, e-motor CO2 39 g/km Sistemska moč 162 kW (220 KM) Sistemski navor 220 Nm + 165 Nm Zmogljivosti 6,8 s (0-100 km/h), 195 km/h Teža 1.820kg (90 kW na tono) Cena 51.506 evrov
+
dinamične vozne lastnosti
dobro usklajen pogonski sklop
zanimiva zunanja podoba
-
počutje v notranjosti glede na ceno
vozno udobje na mestnih in slabših površinah
3.5
EVO OCENA
EVO 093
Digitalna izdaja
Nakup preko spleta