Edini s štirikolesnim

Suzuki Swift 1.2 VVT Allgrip Hybrid

Swift je edini mali avtomobil, ki še ponuja štirikolesni pogon, ob tem pa je sedaj na voljo kot blagi hibrid

fotografije Aleš Purgaj

Odkar Fiat za Pando ne ponuja več štirikolesnega pogona, je Swift ostal edini v razredu malih avtomobilov, ki še ponuja štirikolesni pogon. To na zadku izkazuje oznaka Allgrip. V primerjavi z dvokolesno gnano različico je ta za tri centimetre više postavljena od tal in tako primernejša tudi za podlago s slabšim oprijemom.

Naj vas cena v tehničnih podatkih ne prestraši, saj osnovna cena tega modela znaša 13.310 evrov. Resda je za dobre štiri metre dolgega Swifta v vsakem primeru visoka, vendar je potrebno v isti sapi dodati, da svoje k ceni doda štirikolesni pogon in obilo opreme, ki smo je prej vajeni pri dve ali tri številke večjih avtomobilih. Namreč, malček je med drugim opremljen z ogrevanjem prednjih sedežev, radarskim tempomatom, ki prilagaja hitrost med vožnjo glede na spredaj vozeča vozila, ne manjka niti navigacijski sistem, pa opozorilo pri nenamernem menjavanju voznega pasu in še bi lahko našteval. Prav tako ni mogoče spregledati, da je ta Swift blagi hibrid, torej je opremljen z manjšo litij-ionsko baterijo in integriranim zaganjalnikom – generatorjem, ki opravlja funkcijo elektromotorja. Ne le da napaja električne porabnike, temveč je tudi v pomoč motorju pri speljevanju, hkrati pa pri zaviranju napaja baterijo.

Sicer za pogon skrbi 1,2-litrski atmosferski agregat z variabilnim krmiljenjem ventilov, ki po potrebi moč na vsa kolesa prenaša preko petstopenjskega ročnega menjalnika (na voljo je tudi s samodejnim menjalnikom). Četudi je moč motorja na papirju relativno skromna, je potrebno dodati, da avtomobil tehta manj kot tono, kar je dandanes tudi že posebnost. Tudi zato Swift ni prav lene sorte, moč motorja pa narašča enakomerno. No, tam pri štirih tisočakih je čutiti več odzivnosti, vendar je v tem območju vrtljajev tudi nekoliko glasnejši. Hibridna tehnologija skrbi za nižjo porabo goriva – ta se namreč v teh zimskih časih (z zimskimi pnevmatikami) giblje med petimi in šestimi litri bencina na sto prevoženih kilometrov. Verjamem pa, da je v toplejšemu delu leta ta lahko tudi pod petimi litri. Predvsem velja pohvaliti okretnost ter vodljivost. Volanski mehanizem ponuja obilo podatkov o dogajanju izpod koles, prav tako dobra je lega na cestišču. Podkrmarjenja ne pozna, razen pri resnih pretiravanjih. Vsekakor je potrebno vzeti v zakup, da Swift sodi med male mestne, tudi primestne avtomobile. Zato me na avtocesti ne preseneti nekaj višja hrupnost zaradi piša vetra. 

Swift s štirikolesnim pogonom zagotavlja tudi nekaj višji položaj za volanom, torej tudi lažji vstop in izstop iz vozila.

Kljub skromnim zunanjim meram je prostora za otroke na zadnji klopi presenetljivo veliko. Tudi potnika spredaj ne trpita prostorske stiske, po višini in globini nastavljiv volan pa zagotavlja razmeroma dober položaj za volanom. Sicer prevladuje trda plastika, vendar se zdi izdelava natančna in kakovostna. Med najinim druženjem nisem slišal nobenega ječanja karoserije, nobenih čričkov plastičnih materialov, še manj kakšnih neprijetnih zvokov ventilacijske naprave. 

Sebastijan Zorenč

Suzuki Swift 1.2 VVT Allgrip Hybrid
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1.197 ccm, bencinski CO2 107 g/km Moč 61 kW (82 KM) pri 6.000 vrt./min Navor 107 Nm pri 2.800 vrt./min Zmogljivosti 13,8 s (0-100 km/h), 170 km/h Teža 991 kg (64 kW/tono) Cena 17.235 EUR
+
štirikolesni pogon
dobra vidljivost
opremljenost
-
hrupnost na avtocesti
4
EVO OCENA
EVO 092
Digitalna izdaja
Nakup preko spleta