Z velikimi koraki na slovenski trg

Novo v Sloveniji: Škoda Enyaq

Enyaq iV je prvi Škodin SUV gnan zgolj na električno energijo, ki je še pred uradno prodajo prepričal številne kupce

Še preden je uradno zapeljal na naše ceste, so prodajalci vozil češkega proizvajalca pri nas podpisali že 80 prodajnih pogodb. Za marsikoga presenetljivo veliko, vendar je vodja znamke Škoda za Slovenijo, Petr Podlipy, prepričan, da bi v letošnjem letu lahko prodali bistveno več Enyaqov, kot jih bodo dobili. Tudi zaradi globalnega pomanjkanja polprevodnikov bodo do konca leta dobili le 200 SUV-jev na elektriko, dvakrat toliko leta 2022.

Enyaq iV meri v dolžino 465 centimetrov, kar je le pet centimetrov manj kot Kodiaq, to pa je jamstvo za prostornost v kabini. Ta je resnično prefinjeno oblikovana, z dodanimi okrasnimi elementi, prav tako prepriča s kakovostnimi materiali. Že po nekaj prevoženih kilometrih je spoznati, da je celota podrejena udobni vožnji. Pred voznikom je manjši digitaliziran zaslon instrumentne plošče, pred njim še projekcijski zaslon z vsemi potrebnimi podatki. Sredinski zaslon je na voljo v dveh velikostih, večji meri celo 13 palcev. Kljub temu ne manjkajo nekatere bližnjične tipke, ki olajšajo upravljanje s klimatsko napravo ali audio sistemom.

Škodin Enyaq si deli platformo in tehnologijo s Volkswagnovim ID.4, torej tudi pogon in baterije. Trenutno je mogoče izbirati med dvema po moči različnima motorjema z oznakama 60 in 80 – šibkejši zmore 132, močnejši pa 150 kilovatov moči. Prva različica je opremljena z baterijo kapacitete 58 kWh, druga s 77 kWh. Enyaq iV 60 zagotavlja doseg vožnje do približno 390 kilometrov, z oznako 80 pa 510 kilometrov. Oba pa sta opremljena z 11-kilovatnim polnilnikom za izmenični tok in 50-kilovatnim pri enosmernem toku – za doplačilo 100-kW oziroma 125-kW. Za šibkejšo različico je potrebno odšteti 39.793 evrov, za zmogljivejšo pa 46.252 evrov. Konec leta bo ponudbo dopolnila še različica z oznako 50, kar pomeni moč motorja 109 kW in baterijo zmogljivosti 55 kWh. Ta Enyaq iV bo stal okoli 36 tisočakov.

Seveda ta športni terenc ponuja tudi številne najsodobnejše varnostne sisteme, med drugim tudi funkcijo oddaljenega parkiranja – torej si zmore sistem zapomniti parkirni prostor in samodejno parkirati na domačem dvorišču. Prav tako je mogoče avtomobil parkirati na daljavo preko telefona s pomočjo aplikacije. No, s pametnim telefonom je mogoče tudi regulirati ogrevanje ali hlajenje, preveriti količino električne energije v bateriji, …

Sebastijan Zorenč

EVO 092
Digitalna izdaja
Nakup preko spleta