BMW, kot ga niste vajeni

Novi iX je BMW-jevo električno in zeleno zasnovano vozilo hitro bližajoče se prihodnosti. Bavarci bodo sprva namenili dve različici – močnejša zmore kar 385 kW in 630 km dosega

Ko smo pred dvema tednoma na Pokljuki okušali novi BMW-jevi M poslastici, smo si lahko premierno v živo že ogledali v nekaterih pogledih še zanimivejši, predvsem pa pomembnejši BMW-jev izdelek. Gre za električni SUV oz. SAC (sports activity vehicle oz. športno aktivnostno vozilo) z oznako iX, o katerem smo morali do danes še zanesljivo držati zaprta usta. Ja, to besedno zvezo v tem času veliko uporabljamo, ampak iX ne gre opisati drugače kot znanitelja nove dobe mobilnosti – tokrat za bavarsko znamko. Po vtisu gre najprej za trendovski in “lifestyle” izdelek ter šele nato za BMW.

Novi iX je v živo zares BMW, kot ga doslej nismo bili vajeni. Pa ne želim, da ima to na tej točki že kakršenkoli prizvok. Oblika je monolitna in minimalistična kot zapovedujejo trendi in tehnične zahteve ter možnosti pri oblikovanju električnih vozil. Je pa v živo bolj smiselna, kot je videti na fotografijah. Hkrati pa imajo tokrat pri BMW-ju razlog za oblikovanje sprednje maske, saj se zanjo skrivajo vsi senzorji in radarji, ki jih vozilo potrebuje. Prav zaradi monolitnega oblikovanja količnik zračnega upora znaša 0,25 in tudi kljuke za odpiranje vrat (oz. sedaj stikala) so skrite v karoserijo. To pa pomeni, da so se pri BMW-ju tudi pri načrtovanju notranjosti odločili, da kljuka ni več primeren vmesnik za odpiranje vrat in da je bolje pritisniti na gumb. Vzdušje v notranjosti je zelo dobro in zanimivo, predvsem v kombinaciji blaga in alcantare – česarkoli sem se dotaknil je bilo izjemno prijetno na otip. In ne glede na to, da so uporabljeni materiali večinoma naravni ali pa celo reciklirani. Sicer pa enoprostorsko zračno, brez tistega značilnega BMW-jevega športnega objema. Naslednja stopnja digitalizacije prinaša še več oblikovnega minimalizma, ki ga v tej meri doslej pri BMW-ju tudi nismo bili vajeni. Osma generacija sistema iDrive poveljuje dvema zaslonoma – 14,9-palčnemu osrednjemu in 12,3-palčnemu voznikovemu. Audio sistem Bowers & Wilkins Diamond ima funkcijo fizične zaznave predvajane glasbe (4D), kot v Mercedesu S torej.

Novi iX bo sprva na voljo z dvema pogonskima sklopoma – xDrive40 z 240 kW moči in baterijo zmogljivosti 71 kWh ter 425 km dosega ter močnejši xDrive50 s 385 kW / 523 KM, ki do stotice pospeši v 4,6 sekundah. Baterija zmogljivosti 105 kWh zagotavlja 630 km dosega in polnjenje z enosmernim tokom z močjo 200 kW. Sicer pa je gostota baterij za nekje 40 odstotkov večja kot pri i3, kar je omogočilo boljši prostorski izkoristek. Na krovu je tudi toplotna črpalka, električne motorje pa so zasnovali brez uporabe redkih zemeljskih kovin.

Pri BMW-ju so morali s prihodom električnih vozil na novo izumiti svojo zvočno podobo – spremljujoče zvoke motorja in slušno izkušnjo v vožnji je pomagal izoblikovati legendarni Hans Zimmer. BMW iX na ceste prihaja novembra, stal pa bo od 81.800 evrov naprej. Mimogrede, obeta se tudi športno naravnani M60 s 440 kW moči.

EVO 092
Digitalna izdaja
Nakup preko spleta