Prepričljiv paket za aktivne

Ford Focus Active Karavan 1,0 mHEV

Focus Active je nedvomno značajsko drugačen od ostalih Focusov. Še posebej, ko je govora o vozni dinamiki

fotografije Janoš Pečnik

Seveda se ne uvršča med športne terence, med križance pa nedvomno. Še naprej ostaja družinski kombi, celo bolj pogodu je umirjenim voznikom, ki prej kot na vozno dinamiko stavijo na udobje.

Osebno me to dejstvo pretirano ne navdušuje, a moram priznati, da pa nimam prav nič proti, če mi zadnjice ni treba spustiti prenizko in jo pri izstopanju iz vozila tudi lažje dvignem. Oprema Active namreč jasno sporoča, da je ta Focus primeren tudi za kakšen izlet po manj urejeni makadamski cesti. V primerjavi z drugimi brati je opremljen z drugačnimi blažilci in z daljšimi vzmetmi. Zato je za tri centimetre bolj oddaljen od tal od običajne različice, kar seveda ni zanemarljivo. Kakšnega kolovoza pa se ne bo ustrašil tudi zato, ker ponuja vozni program za vožnjo po slabše utrjeni podlagi in temu primerno prilagodi sistem proti zdrsu pogonskih koles. Ne pozabite pa, da govorimo o spredaj gnanem kombiju in ne o terencu s pogonom na vsa štiri kolesa. 

Ford Focus Active kot blagi hibrid v močnejši različici je prepričljiv družinski avtomobil, prepriča pa z natančno vodljivostjo in udobno nastavljenim podvozjem.

Kompromis je jasno začrtan, kar se kaže med vsakodnevno vožnjo v urbanem okolju. Ali pa takrat, ko tega Focusa poženem med ovinki. Vzmeti niso le daljše, so tudi manj čvrste, temu so prilagojeni tudi blažilci. Zato podvozje bolj udobno gladi nepravilnosti asfaltne podlage, kar pomeni še več udobja kot pri običajnem Focusu. To prinaša tudi nekaj več nagibanja karoserije, ki pa še zdaleč ni moteče. Vsekakor pa ne ponuja toliko dinamike med ovinki kot »neaktivne« različice, saj je zaznati tudi nekaj več podkrmarjenja. Kot je značilno za vse Focuse, pa ponuja dobro vodljivost, navsezadnje je ta Active opremljen s posamičnim vpetjem spredaj in zadaj. Med ostrimi zavoji je zlahka določiti mejo oprijema, tudi zadka, ki lahko pri resnem pretiravanju z izzivanjem plina sredi zavoja predvidljivo zdrsne. Več nagibanja karoserije pa je spoznati tudi pri hitri kombinaciji zavojev, torej pri hitrem prelaganju teže vozila.

Dejstvo je, da se Focus Active karavan bistveno bolje počuti med vsakodnevno uporabo – tako v urbanih naseljih kot tudi na avtocesti. Prisilno polnjen trivaljnik se sicer rad zavrti, a je njegova poraba močno odvisna predvsem od teže voznikove desne noge. Ta lahko z ekonomično vožnjo znaša okoli šest litrov, z nekaj priganjanja pa lahko hitro naraste tudi proti devetim litrom. Kakorkoli – povprečje znaša sedem litrov in pol, kar je povsem sprejemljivo. Malenkostno k temu pripomore tudi hibridizacija, ta Focus je namreč blagi hibrid. V tem primeru elektrifikacija bolj pripomore k delovanju električnih porabnikov in speljevanju vozila. V testnem avtomobilu gre sicer za močnejšo različico bencinskega trivaljnika, ki dobre 1,3 tone težko vozilo žene dovolj odločno. Le pri približno 4.000 vrtljajih sluh zmoti značilno manj prijeten zvok trivaljnika. Pri izbiri voznih programov – teh je kar nekaj – so razlike med načini delovanja relativno majhne, a še zmeraj koristne. Vsak vozni program je opremljen tudi z lastno grafiko, ki se prikaže na digitalni instrumentni plošči. Čeprav je informacijsko-zabavni sistem podprt z vmesnikom zadnje generacije, pa lahko občasno (res občasno) za nekaj trenutkov tudi »zmrzne«.

Carglass

Tudi počutje v notranjosti je zavoljo nekaj višje oddaljenosti od tal nekako bolj sproščeno. V ospredju je sicer družinska uporabnost, saj je tudi na zadnji klopi dovolj prostora za dva odrasla. Voznikov delovni prostor je urejen, še posebej pohvalna je ergonomija zaradi izdatno nastavljivega volanskega obroča, po globini in višini. Zato lahko voznik najde idealen položaj ne glede na telesno višino. 

Notranjost je ergonomsko urejena in prostorna. Digitalna instrumentna plošča je del paketa opreme Active X.

Pri Focusu Active je mogoče izbirati med dvema paketoma opreme: Active in Active X. Ker prvi premore že res dolg spisek, drugemu ne preostane več prav veliko. Digitalna instrumentna plošča, električno zapiranje in odpiranje prtljažnih vrat, na primer. In za tako opremljenega Focusa Active karavan je potrebno z vštetim popustom odšteti 24.130 evrov. Glede na opremljenost, velikost in motorizacijo se zdi to kar prepričljiva ponudba.

Sebastijan Zorenč

Ford Focus Active Karavan 1,0 mHEV
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni trivaljnik, 999 ccm, turbo CO2 104 g/km Moč 114 kW (155 KM) pri 6.000 vrt./min Navor 190 Nm od 1.900 do 5.500 vrt./min Zmogljivosti 9,7 s (0-100 km/h), 209 km/h Teža 1.313 kg (87 kW na tono) Cena 24.130 EUR
+
prilagodljivost
kompromis med ceno in opremo
-
bolj bi mu pristal štirivaljnik
4
EVO OCENA