Je bencinski CX-5 dobra izbira?

Mazda CX-5 G194 AT

Koliko zmore na cesti pokazati Mazdin največji SUV z najmočnejšim motorjem v ponudbi?

fotografije Mitja Sagaj

Štiri leta so minila, odkar je Mazda na cesto postavila drugo generacijo CX-5. In med zadnjo prenovo se izpostavljeno očem ni prav nič spremenilo. Dobila je nadgrajene sisteme in tehnologijo, izogibanje kozmetičnim spremembam pa je pravzaprav dokaz več, da so oblikovalci že v prvo zadeli v polno. 

Tako kot vsi Mazdini motorji z oznako G se tudi 2,5-litrski bencinski štirivaljnik ponaša z visoko kompresijo in posebno geometrijo zgorevalne komore za boljšo učinkovitost zgorevanja. Ta motor je na voljo zgolj s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom s pretvornikom navora – od opreme Revolution naprej. Kupec pa ima na voljo sprednji (kot v našem primeru) ali pa štirikolesni pogon. Seveda je štirikolesni pogon v slabših ali snežnih razmerah boljši, a je zanj potrebno odšteti dodatna dva tisočaka.

Glede na zelo spoštljivo nazivno moč se mi zdi nastop motorja nekoliko skromen, morda tudi ravnodušen. Nisem pričakoval toliko pridušenosti, ki je prisotna tudi ko si zaželim več dinamike in izberem vozni program Sport. Glede na višje težišče tega avtomobila sta lega in predvsem vodljivost na zelo visoki ravni, motor pa tega nekako ne dohaja. Tudi menjalnik ne prestavlja tako hitro kot robotizirana dvosklopčna konkurenca. Zato pa se v povsem drugi luči pokaže na avtocestnih križarjenjih in med vožnjo po urbanih naseljih. V obeh primerih je vožnja udobna, tiha, poraba goriva pa glede na bencinsko poreklo in prostornino motorja sprejemljiva (povprečje okoli 8,2 litra). Podvozje pa ne prepriča le na zaviti cesti, pač pa z obilo udobja tudi na slabšem asfaltu, kjer zlahka gladi manjše grbine.

Mazda je ob prenovi dobila nadgradnjo varnostnih sistemov, med drugim pa tudi sodobnejši vmesnik zabavnega sistema.

S tem bencinskim motorjem se sam ne bi odločil za štirikolesni pogon. A še prej bi se v tem avtomobilu raje odločil za dizelski agregat, ki prepriča z več uporabnega navora. Morda celo za šibkejši dizel (110 kW/150 KM) s samodejnim menjalnikom. Žal pa je ta kombinacija na voljo le s paketom opreme Attraction, v opremi Revolution je namreč že serijsko dodan tudi štirikolesni pogon.

Sebastijan Zorenč

Mazda CX-5 G194 AT
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 2.488 ccm, bencinski CO2 169 g/km Moč 143 kW (194 KM) pri 6.000 vrt./min Navor 258 Nm pri 4.000 vrt./min Zmogljivosti 9,2 s (0-100 km/h), 195 km/h Teža 1.575 kg (91 kW na tono) Cena 36.690 EUR
+
oblika
izbrani materiali in natančnost izdelave so v ospredju
-
preveč zadržan motor in počasnejši menjalnik ne prepričata
3.5
EVO OCENA
EVO 092
Digitalna izdaja
Nakup preko spleta