Na Hrvaškem divja Nevera

Rimac Nevera je rezultat dela s konceptom Concept_Two. Podkrepljena s 1914 konjskimi močmi in 2360 Nm pa je naravnost najzmogljivejši električni hiperšportnik na svetu

Mate Rimac je serijsko različico svojega koncepta Concept_Two primerno poimenoval Nevera – sredozemska nevihta torej. Podatki, ki spremljajo Nevero, so namreč resnično nori. Pravzaprav so pri Rimacu tisti, ki so nam predstavili idejo električnega hiperšportnika, z dolgo pričakovano Nevero pa še dodatno podkurili že tako ogromno zanimanje svetovne avtomobilistične javnosti. V zadnjih letih velikokrat beremo o hiperšportnikih, ki jih butični proizvajalci v omejenih serijah ponujajo po vrtoglavih cenah. O njih je velikokrat težko govoriti brez mere cinizma, a pri Rimacu gre vendarle za precej drugačno zgodbo s širše zastavljenimi cilji, kar dokazujejo velike investicije uveljavljenih proizvajalcev in Nevera je le zelo pomemben trenutek na Rimacovi izjemno uspešni poti. Zanjo bo 150 kupcev odštelo po dva milijona evrov (brez davka). Koncept Concept_Two so torej nadgradili v nekaj, kar lahko skupina superbogatašev dejansko kupi. Tako za brutalno hitre kroge na dirkališču, kot za avtocestna potovanja, pravi Rimac.

Sedaj pa zajemite dih. Nevera s štirimi eletkričnimi motorji zmore kar 1408 kW / 1914 KM in 2360 Nm največjega sistemskega navora. Enako neverjetni so podatki o pospeških. Le 1,97 sekunde do 100 km/h in 9,3 do 300 km/h, pospešuje pa vse do 412 km/h (ne pozabite, gre za električni avtomobil!). Energija se shranjuje v bateriji z zmogljivostjo 120 kWh, ki so jo pri Rimacu seveda razvili sami in je nameščena v obliki črke T pod in med sedežema – v sredino karbonske školjke, na katero sta nameščena pomožna aluminijasta okvirja. Baterija je pravzaprav integrirana v strukturo, k kateri prispeva 37 odstotkov torzijske čvrstosti. Mimogrede, z enim polnjenjem lahko Nevera prevozi do 550 km. Na vseh štirih kolesih so sicer dvojna trikotna vodila, prilagodljivi blažilci, mogoče pa je prilagoditi tudi oddaljenost od tal.

Štirje neodvisni motorji omogočajo popolno vektoriranje navora, kar so pri Rimacu izkoristili z razvojem novega sistema R-AWTV 2 (Rimac All Wheel Torque Vectoring 2), ki torej prilagaja količino navora na vsakem kolesu posebej glede na pogoje, voznikove poteze in izbran vozni način, ki jih je pet – od range in comfort do track. Sistem rekuperacije z zmogljivostjo 300 kW je najmočnejši med serijskimi električnimi vozili, tu pa so tudi 390 mm veliki karbonsko-keramični zavorni koluti in Brembove zavorne čeljusti. Zavorni sistem je sicer upravljan elektronsko, povratne informacije pa poustvarja motor, ki je povezan s stopalko z zavoro. Enako velja za krmiljenje!

Na videz je serijska Nevera sicer zelo podobna konceptu, ki ga videvamo že od leta 2018. Je pa moč opaziti precej aerodinamičnih nadgradenj – aerodinamično učinkovitost so izboljšali za 34 odstotkov. Okoli avtomobila oprerirajo različni aktivni elementi – reže, lopute in razdelilnik spredaj, zadaj pa difuzor in krilce. Razlika med aerodinamično nastavitvijo z najmanjšim in največjim uporom je kar 326 odstotkov. Notranjost zaznamujejo uporabniški vmesniki na zaslonih, ki jih obkroža presenetljivo elegantna notranjost. In tu si bodo lahko petični kupci izmislili marsikaj, saj naj ne bi niti dve Neveri znotraj izgledali enako.

EVO 092
Digitalna izdaja
Nakup preko spleta