Novo obdobje za trikrako zvezdo

Novo v Sloveniji: Mercedes EQC

Za Mercedesovega prvega člana družine EQ s 300 kW moči boste morali pri nas odšteti nekaj več kot 71 tisočakov

Tako, pa se je tudi na naših cestah pričela Mercedesova električna doba. S prihodom premiernega električnega SUV-ja s trikrako zvezdo, športnega terenca EQC. Še preden je slednji zapeljal na naše ceste, so v Stuttgartu v novo dobo že pošteno zakorakali in predstavili še manjši EQA, primerljivo velik EQB, pa tudi kombijevski EQV in admiralski EQS. A zaenkrat smo lahko pri nas spoznali avtomobil, ki se v ponudbi postavlja ob bok modelu GLC.

Od slednjega je sicer malenkost daljši, saj v dolžino meri 4,76 metra, prtljažnik pa je za 50 litrov manjši (500 l). Si pa z njim deli veliko delov – med drugim sprednje vzmetenje, medtem ko je zadnje vzmetenje zračno. A če se vam avtomobila že na videz ne zdita povsem podobna – EQC ima po tehničnih in trendovskih zakonitostih oblikovanja električnih vozil optično znižano karoserijo in bolj monolitno podobo, ki prinaša tudi za SUV izjemen aerodinamični količnik 0,27, največje razlike pa tičijo seveda v pogonu. EQC poganjata dva elektromotorja – po eden na vsaki osi, ki zmoreta skupaj kar 300 kW in naravnost norih 760 Nm navora. Baterija z zmogljivostjo 80 kWh zagotavlja do 417 km dosega, merjenega po WLTP ciklu. Na slednjega boste vplivali tudi z izbiro voznih programov (teh je 5), v načinu dynamic pa EQC do 100 km/h pospeši v 5,1 sekunde. A jurišni navor ob pritisku na desno stopalko preseneti še precej bolj kot podatek o pospešku, ki je zares silovit. Teži navkljub, h kateri že baterijski sklop prispeva 650 kg. Zmogljiva pa je tudi rekuperacija, ki zmore kar 0,25 G pojemka in na ta način naj bi EQC privarčeval kar 20 odstotkov sicer izgubljene energije. Zavorne ploščice torej niso nekaj, kar bi bilo na tem SUV-u potrebno pogosto menjavati.

Na domačo 11-kW polnilnico ga boste za napolnjenje baterije morali priključiti za 7 ur in pol. Za polnjenje na hitrih polnilnicah z neposrednim tokom pa ima EQC namenjen 110-kW polnilnik, s pomočjo katerega se bo baterija od 10 do 80 odstotkov napolnila v 40 minutah.

V notranjosti je EQC še vedno Mercedes, kot ga poznamo, s poudarkom na dobrem počutju in razkošnem udobju. Koncept dveh enakih zaslonov s 26 centimetri diagonale je tudi že preverjen in zaenkrat še ne sledi zasnovi, ki so jo prvič predstavili v novem razredu S. Sistem MBUX v modelih EQ prepoznava nekatere dodatne glasovne ukaze, povezane z načrtovanjem polnjenja (tudi v povezavi s predklimatizacijo), prikazom preostalega dosega in iskanjem javnih polnilnic.

Čeprav so v igro vstopili razmeroma pozno, pa se zdi, da pri Mercedesu niso želeli preveč prepustiti naključju. EQC vas bo po ceniku prikrajšal za dobrih 71 tisočakov.

Janoš Pečnik

EVO 092
Digitalna izdaja
Nakup preko spleta