Vedno zanimiv, pa tudi udoben?

Peugeot 3008 GT 1.5 BlueHDi EAT8

Zdaj, ko je že pregovorno všečno podobo dopolnila še sodobnejša tehnika, 3008-ica le še utrjuje svoj položaj enega najzanimivejših križancev v segmentu.

fotografije Mitja Sagaj

Že ob pogledu je pravzaprav povsem jasno, s čim je uspel leta 2017 prepričati, da je osvojil laskavi naslov Slovenski avto leta. Sodoben Peugeotov dizajn uspešno nagovarja in proporci so pravi; je križanec, tipičen urbani SUV. Koncept, ki že leta prepriča največ kupcev.

In če bo zunanja barva testnega primerka pač stvar okusa, potem se po vstopu v kabino kompromisi končajo. No, vsaj kar zadeva ambient, počutje, izbrane materiale in kakovost izdelave. Tako prijetno potniško kabino, z armaturno ploščo prijetnih, sodobnih potez, z izdatno količino na otip prijetne tkanine, z edinstvenimi stikali z navdihom iz letalstva boste le težko našli kje drugje. Digitalizacija pred voznika prinaša izdatno prilagodljivo instrumentno ploščo, kjer voznik brez težav najde zase najustreznejši prikaz merilnikov in ključnih podatkov o vožnji. Vmesnik osrednjega infozabavnega sistema sledi minimalistični zasnovi, kar je dobro, se pa z odzivnostjo ukazov z za dotik občutljivega zaslona ne more ravno primerjati s konkurenco.

Tudi leta po uvedbi je i-Cockpit – kombinacija izjemno majhnega volanskega obroča in merilnikov, postavljenih nadenj – še zmeraj edinstven in povsem neprimerljiv s konkurenco. In četudi se boste nanjo navadili, je skoraj zagotovo nikoli ne boste prav zares ponotranjili. Ergonomiji sicer ni mogoče očitati nič. Prav tako ne prostornosti, ki ponuja prijetno zračnost – skupaj s prtljažnim prostorom.

Še največ sprememb je lanska prenova prinesla na tehničnem področju, kjer se je 1,6-litrski motor umaknilsodobnejšemu, dasiravno prostorninsko skromnejšemu 1,5-litrskemu BlueHDi-ju, dotlej šeststopenjsko avtomatiko pa je zamenjala osemstopenjska. Uglajenega motorja kakopak ne razganja od moči, a je zgledno prožen in vselej spodoben sopotnik, le na daljših avtocestnih klancih bo morala biti desna noga odločnejša. Sicer teče mirno, prijetno in predvsem odlično sodeluje s prepričljivim osemstopenjskim menjalnikom, ki prestavlja hitro in nezaznavno.

Potniška kabina velja za eno najprijetnejših v “ljudskem” delu segmenta.

Nekaj takšne uglajenosti bi privoščil tudi podvozju. Ta v kombinaciji s serijskimi 18-palčnimi platišči na (za ta avtomobilski razred) skromnih bokih pnevmatik na kratkih grbinah pošteno pretresa avtomobil in vsebino v njem. Tukaj bi se 3008-ica morda le lahko priučila nekaj uglajenosti od koncernskega bratranca, Citroena C4 …

Mitja Sagaj

Peugeot 3008 GT 1.5 BlueHDi EAT8
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1.499 ccm, turbodizel CO2 od 137 g/km Moč 96 kW (130 kM) pri 3.750 vrt./min Navor 300 Nm pri 1.750 vrt./min Zmogljivosti 11,5 s (0-100 km/h), 192 km/h Cena 35.380 EUR
+
počutje v kabini
motor
menjalnik
-
podvozje na kratkih grbinah
3
EVO OCENA
EVO 092
Digitalna izdaja
Nakup preko spleta