Zanimiva hibridna tehnologija, kaj pa prihranek?

Renault Megane Grandtour E-TECH Edition One

Ob prenovi je Renaultov napredni priključni hibridni pogonski sklop dobil tudi Megane – sprva le kombi, nato tudi kombilimuzina. Kako pa E-TECH pristoji temu prepričljivemu družiinskemu avtomobilu?

fotografije Janoš Pečnik

Pri Renaultu se radi pohvalijo, da tehnologija E-TECH deloma prihaja iz razvojnega programa Formule 1. Vzporednice si je težko predstavljati, a gre res za ambiciozno rešitev. Če priključni hibridi ponavadi uporabljajo en e-motor, pa atmosferskemu 1,6-litrskemu štirivaljniku, ki zmore 91 “konj” (67 kW), v tem primeru pomagata dva – 36 kW (49 KM) e-motor in zmogljiv zagonski alternator (34 KM/25 kW). Skupaj 119 kW (160 KM) sistemske moči ter 144 Nm bencinskega in 205 Nm električnega največjega navora. A zakaj namesto močnejšega e-motorja še zagonski alternator, kot ga običajno najdemo v blagih hibridih? Ta je omogočil vgradnjo novega samodejnega menjalnika DHT, ki nima sklopke in sinhronov. Megane namreč vedno udobno spelje na elektriko, za usklajevanje obeh menjalniških gredi ob prestavljanju pa skrbi prav zagonski alternator. Bencinski agregat lahko deluje tudi kot generator, pogon pa naj bi bil tako vsaj v teoriji učinkovitejši.

Oblika ob zmernih posodobitvah dobro kljubuje času. Oprema Edition One vključuje 16-palčna platišča in polne LED žaromete.
Takšen Grandtour je predvsem udoben potovalnik, dodatna teža hibridnega pogonskega sklopa pa je občutna pri prenosu teže iz zavoja v zavoj.

V praksi moram le prestaviti ročico menjalnika v položaj D in odpeljati. Vse ostalo lahko prepustim sistemu My Sense. In res se zgodi, da se bencinski motor (nekoliko napotrebno) požene že ob pritisku gumba start in polni baterijo z zmogljivostjo 9,8 kWh tudi takrat, ko je na voljo še za kakšnih 10 kilometrov električnega dosega. Da motor deluje kot generator, prepoznam že po zvoku, sicer pa opazujem nazoren tristranični prikaz na voznikovem zaslonu. S preklopom v način Sport je delovanje najbližje konvencionalnemu avtomobilu s termičnim motorjem, v načinu Pure gre zgolj na elektriko, tu pa je tudi možnost ohranjanja napolnjenosti baterije. Pri tem si želim, da bi z namenskim gumbom lahko tudi neposredno preklapljal med načini in ne le odprl menija na zaslonu. Celota infozabavnega sistema me namreč ne prepriča povsem, saj osrednji zaslon ne deluje čisto tekoče in mi včasih ukrade kakšno sekundo pozornosti preveč. Baterija se polni z močjo 3,7 kW, kabla za priklop tipa 2 in šuko vtičnico pa sta spravljena v lični torbi, pripeti v prtljažniku.

Megane E-TECH torej z mesta vedno povleče elektrika, 205 Nm navora električnega pogona pa je dovolj za odločno speljevanje in udobno mestno vožnjo. Bencinski agregat se potem vklopi skoraj nezaznavno in se nato ob zmerni vožnji tudi vrti tiho in prefinjeno, čeprav na drugi strani ob izklopu včasih rahlo cukne. Menjave prestav so izvedene res elegantno, manj zvezno pa pogon deluje ob daljšem pospeševanju, pri vključevanju na avtocesto na primer. Ko električni navor opravi svoje delo, te bencinski motor pusti nekoliko čakati, menjalnik pa lahko ob vztrajanju s plinom potem reagira malce panično. Hitro prestavi navzdol, motor pa se v najvišjem območju vrtljajev po zvoku sodeč ne počuti najbolje, zato raje hipno popustim stopalko, da zopet prestavi navzgor (možnosti ročnega prestavljanja ni). Z dodano regeneracijo pri zaviranju je stopalka za zavoro precej občutljiva in pri pojemkih v mestu moram biti kar previden z njo, da se avto ne zaustavi hitreje, kot sem želel. Preklop menjalnika v B pa sicer omogoči izrazitejšo regeneracijo oziroma vožnjo le s pedalom za plin.

Notranjost je digitalizirana z voznikovim instrumentnim in osrednjim 9,3-palčnim zaslonom digitalizirana.
Pogrešam nekatere Capturjeve zanimivosti in ročico menjalnika, ki je ni potrebno vračati v položaj P.

Zajetnih 1.727 kilogramov se v tem hibridnem kombiju pri prenosu teže iz zavoja v zavoj nedvomno občuti. Meganove dinamične kvalitete so zato nekoliko okrnjene, sicer udobno podvozje pa prej preseneti kakšna izrazitejša luknja ali grbina. Drugi kompromis pri hibridu je potem 116 litrov manj prostora v prtljažniku (447 litrov). Zasnova kabine je sedaj že preverjena, sedenje dobro, Megane pa je le prikrajšan za kakšno zanimivejšo potezo – takšno, ki krasi notranjost Capturja na primer. Slednji ima tudi precej lepšo ročico menjalnika, ki je ni potrebno vračati v položaj P, kar nedvomno prispeva k premijskemu občutku.

Megane E-TECH v kombijevski različici Grandtour je zanimiv že zato, ker med kombiji segmenta C v tem trenutku še ni prave izbire priključnih hibridov. Predvsem za tiste z dostopno vtičnico, ki se dnevno gibljete v mestnem in primestnem okolju, hkrati pa potrebujete uporabnost in udobje kombija ob koncih tedna. V tej vlogi zadovoljuje, saj je mestno in primestno postopanje z le električnim speljevanjem zares udobno. Iskreno ima potem ta ambiciozno zamišljen pogonski sklop tudi še kakšen neobrušen rob, pri porabi pa ne prinaša dovolj izrazitega učinka. Na Renaultovi spletni strani so v primerjavi z bencinskim TCe 140 EDC pri 25.000 prevoženih kilometrih letno izračunali 45 evrov mesečnega prihranka – vključno s popustom, ugodnejšim financiranjem in upoštevano mešano WLTP porabo. A mislim, da višje cene z ekonomičnostjo ob raznolikih potrebah ni lahko izenačiti. V mestu je zgolj na elektriko v načinu Pure mogoče realno prevoziti okoli 45, ob toplejšem vremenu morda slabih 50 kilometrov. Ko sem enkrat porabil na vtičnici napolnjeno kapaciteto baterije, pa je pri večinoma zunajmestni vožnji v samodejnem načinu povprečno rabil 6 litrov goriva (in 4 kWh generirane elektrike) na 100 km. Omeniti velja tudi, da oprema edition one vključuje osnovni nabor asistenčnih tehnologij, prepričljive LED žaromete ter popolno povezljivost in digitalizacijo.

Janoš Pečnik

Renault Megane Grandtour E-TECH Edition One
TEHNIČNI PODATKI
Motor bencinski štirivaljnik, 1598 ccm + e-motor + zagonski alternator CO2 30  g/km Sistemska moč 119 kW (160 KM) pri 5000 vrt./min Navor 144 Nm pri 3200 vrt./min + 205 Nm Teža 1.727 kg Zmogljivosti 9,8 s (0-100 km/h), 183 km/h Cena 32.390 evrov
+
uglajena mestna vožnja
udobje
zanimiva pogonska tehnologija
-
teža
nezvezno daljše pospeševanje
zahtevna računica
3.5
EVO OCENA
EVO 093
Digitalna izdaja
Nakup preko spleta