Uglajen in prepričljiv

Audi A3 35 TDI Advanced

Turbodizel srednje moči z robotiziranim menjalnikom zmore pokazati več, kot je videti na papirju

fotografije Janoš Pečnik

Pred časom smo že testirali četrto generacijo Audija A3. Naj le spomnim, da smo hvalili zunanjost in notranjost; slednja ni več tako minimalistična, a je zelo prijetna. Tistega A3 v jeseni lanskega leta je gnal bencinski agregat, na zadku pa je ponosno nosil oznako paketa opreme S Line, kar pomeni med drugim tudi športneje nastavljeno podvozje.

Tokrat kombilimuzino bele barve poganja dvolitrski turbodizel z oznako 35. Po teh številkah se Audijevi modeli klasificirajo glede na moč – ta štirivaljni turbodizel zmore 110 kW (150 KM). Ker smo se obliki, funkcionalnosti, prostornosti in drugim novostim že posvetili v decembrski številki, sem se tokrat osredotočil predvsem na prenovljen motor in vozne lastnosti serijskega podvozja. Med počasno vožnjo po mestnih ulicah je opaziti, da je podvozje nekaj čvrstejše kot nekoč. A zaradi tega udobje še ni ogroženo. Še posebej ne zunaj naselja, ko vožnja, tudi glede na omejitve, postane hitrejša. Podvozje namreč zelo hitro »zadiha« s polnimi pljuči. In višja kot je hitrost, bolj je blaženje suvereno pri požiranju neravnin in manjših grbin. Med vožnjo po zaviti cesti ta Audi razveseljuje z natančno vodljivostjo, k čemur pripomore večvodilna prema zadaj. Informacij o dogajanju pod kolesi preko volanskega obroča je toliko, da lahko na mokrem cestišču natančno določam mejo oprijema prednjih koles. Zadek ob vsem tem ostaja miren zelo dolgo časa. V voznem programu Sport je pedal plina odzivnejši, menjalnik poskrbi za vrtenje motorja v višje vrtljaje, ESP pa dopušča več zdrsov. Turbodizel je sedaj veliko mirnejši, naraščanje moči je bistveno bolj zvezno in tako ne prične sopihati že pri 3.500 vrtljajih kot nekoč, pač pa se zlahka zavrti preko štirih tisočakov. V veselje je tudi hitrost prestavljanja sedemstopenjskega robotiziranega menjalnika, saj vožnjo dodatno poživi. 

Še pred vzponom po zaviti cesti sem mislil, da ta kombinacija motorja in podvozja ponuja premalo za pravi užitek v vožnji. Vendar podvozje predstavlja dober kompromis med vsakodnevno sproščenostjo in občasno dinamično vožnjo. Natančen volanski mehanizem in odlična vodljivost sta Audijevi vrlini že leta, delo z odliko opravlja tudi menjalnik. Najbolj pa me je presenetil turbodizel, pri katerem je turboluknja manjša, naraščanje moči veliko zveznejše. In na koncu se izkaže še z nizko porabo – ta je v povprečju znašala natanko pet litrov.

Carglass

Sebastijan Zorenč

Audi A3 35 TDI Advanced
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1.968, turbodizel CO2 102 g/km Moč 110 kW (150 KM) od 3.000 do 4.200 vrt./min Navor 360 Nm od 1.600 do 2.750 vrt./min Zmogljivosti 8,3 s (0-100 km/h), 222 km/h Teža 1.410 (78 kW na tono) Cena 33.100 evrov
+
uglajen turbodizel in prepričljivo podvozje
-
cenovna razlika v primerjavi z nepremijsko konkurenco
4
EVO OCENA
EVO 093
Digitalna izdaja
Nakup preko spleta