Sredstvo za dobro počutje

BMW M440i xDrive Cabrio

Da je prepričljiv, mora cabrio izpolniti veliko dejavnikov: vozne lastnosti, obliko in udobje – s spuščeno ali dvignjeno streho. In nova širica ima sedaj spet mehko …

fotografije Velimir Šupraha, Janoš Pečnik

Po le dveh generacijah se je argument pri bavarskem cabriu serije 4 zopet prevesil v prid mehke strehe. Čeprav je trda zagotavljala boljšo zvočno izoliranost in izgled, primerljivejši s kupejem, pa je prinesla tudi preveč neželene dodatne teže. Predhodnik je bil od kupeja težji za skoraj 250 kilogramov in dinamične lastnosti so zato trpele bolj kot bi to želeli inženirji – in vozniki. Nova, mehka streha je za 40 odstotkov lažja, kar je ugodno tudi za težišče, inženirji pa so hkrati – kot se pri BMW-ju spodobi – poskrbeli za popolno razporeditev teže med obema osema. Pogled v tehnične podatke kljub temu ne navdaja z optimizmom. Konstrukcija cabria zahteva zajetnejše pragove, tokrat pa so jo spredaj učvrstili še z aluminijastimi prečnimi ojačitvami in čeprav razlika znaša “le” še 150 kilogramov, pa avto vseeno tehta skoraj dve toni (1.965 kg). Peresno lahek torej ni niti njegov kupejevski brat, ki pa med zavoji kljub temu navdušuje. Bavarci so imeli tako pri novem cabriu polne roke izzivov že zaradi dinamične dovršenosti kupejevske različice. Pa jim je uspelo? Po odgovor sem se odpravil na cesto, za katero je ta avto kot nalašč narejen – jadransko magistralo.

Čeprav BMW razen statične mrežne pregrade ne ponuja posebnih rešitev, pa pri vožnji z odprto streho piš ali vrtinčenje vetra nista moteča.
Dinamično se je cabrio sedaj približal kupeju. Pa vendarle slednji tako dobro vzdržuje tudi športnejšo stran karakterja, da je vsak kompromis pri tem očiten.

Ja, obleka naredi cabrio – nova serija 4 v tej Sanremo zeleni naravnost blesti – s streho ali brez. Ledvičk se navajam, a še vedno mislim, da znotraj elegantnosti podobe, ki jo z užitkom opazujem, niso povsem na mestu. Sem pa navdušen nad izbrano barvo! Pravzaprav se mi zdi, da so tudi oblikovalci navdih dobili med oljkami in smiljem – izjemno se namreč poda barvni paleti otoka. Zunanjost potem dobro dopolnjuje svetla in prostorna notranjost, ki sedaj precej bolje pritiče cabriu. Počutje je sicer prej imenitno in udobno kot športno. Pravzaprav je ta cabrio zares udoben in prijeten avtomobil za vsakdanjo uporabo. Problema vzvratne vidljivosti ob naboru kamer in odličnem prikazu na zaslonu v cabriu z mehko streho danes ni več. No ja, že sam pogled nazaj ni preveč omejen, dvignjena streha pa dobro opravlja svoje delo – v smislu izolacije hrupa. V prtljažniku je 385 litrov prostora – in pomembneje – tudi ko je streha pospravljena, ga ostane za 300 litrov. Prtljažna odprtina je nekoliko majhna, lahko pa tudi poklopiš naslonjali zadnjih sedežev in pridobiš uporaben prostor, ki ga pokriješ z mrežno pregrado. In čeprav BMW razen omenjene pregrade, ki se namesti za sprednja sedeža, za to ne ponuja dodatnih rešitev, pa pri odprti strehi niti piš, niti vrtinčenje vetra v kabino nista moteča. Grelca v vzglavnikih sta potem pravzaprav edina cabriu lastna tehnologija, ki prispeva k udobju. Za ohranjanje svežine v poletnih dneh pa priporočam izbiro hlajenja sedežev.

Imenitnejša notranjost nove generacije bavarcev se veliko bolje poda cabriu in lepo zasije, ko odpreš streho. Počutje pa je zelo dobro tudi zavoljo prostornosti na vseh štirih sedežih.

Ta cabrio z oznako M440i poganja enak prisilno polnjeni trilitrski bencinski šestvaljnik z blago hibridno pomočjo, ki sem ga preizkusil že v kupejevskem M440i (št. 90). Skupaj z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom in štirikolesnim pogonom (z razmerjem odjema v prid zadnjih koles), ki sta edina možnost z izbiro M440i. Za pogon cabria, ki velja skoraj dve toni, bi si težko želel primernejšega motorja. Zmogljivosti so le malenkostno okrnjene – 4,9 sekund potrebuje cabrio do 100, medtem ko kupe enak šprint opravi v 4,6 sekundah. Pri tem je vseh 500 Nm navora na voljo že pri 1.900 vrtljajih, z izjemno suverenim menjalnikom pa to pomeni, da navor ob pritisku stopalke za plin v vsakem trenutku vzkipi zelo hitro. Všečna pri tem je tudi zvočna kulisa, čeprav ni ravno prepojena s karakterjem.

Pri BMW-ju v zadnjem času nekoliko eksperimentirajo z barvami karoserije. Novi cabrio serije 4 se največkrat pojavlja v Sanremo zeleni, s katero so dobro zadeli.

Trenutek resnice tokrat nastopi na cesti od Senja proti Prizni, od koder pluje trajekt za otok Pag. Ker se mi je navdušujoča odzivnost in natančnost kupeja tistega zimskega jutra proti Jezerskem tako močno vtisnila v spomin, so kompromisi pri cabriu hitro opazni – a ne bi rekel, da problematični. V izbranem voznem načinu sport plus odpeljem sosledje krajših zavojev z nekaj hitrimi spremembami smeri in opazim, da je cabrio pri tem le toliko manj neposreden, da tiste navdušujoče vožnje s kupejem ne morem povsem poustvariti. In če lahko za kupe rečem, da izvrstno skriva svojo težo, pa se ta s cabriom že nekoliko poigrava – izraziteje čutim njen prenos iz zavoja v zavoj, avto pa se močneje naslanja na zunanje pnevmatike. A tako bočnega kot pogonskega oprijema je na pretek, vožnja pa v osnovi še zmeraj zelo podobna – intuitivna, hitra, tekoča in še vedno dovolj lahkotna. Zdi se mi tudi, da je podvozje nekoliko bolj popustljivo – s prilagodljivim blaženjem, ki sicer v vseh voznih nastavitvah deluje izjemno zanesljivo.

Še pred trajektom s pritiskom na gumb v 18 sekundah spustim streho. Preplavijo me arome okolja, ki se ga naenkrat toliko bolj zavedam, in to je pravzaprav bistvo vožnje s takšnim avtomobilom. Končno pozabim na primerjavo s kupejem in ugotovim, da je novi cabrio serije 4 odlično sredstvo za dobro počutje. V vlogi udobne in zmogljive križarke, ki v hitri vožnji navdaja s samozavestjo, pa se mi zdi teži navkljub celovito prepričljiv.

Carglass

Janoš Pečnik

BMW M440i xDrive Cabrio
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni šestvaljnik, 2.998 ccm, turbo Moč 275 kW (374 KM) od 5.500 do 6.500 vrt./min Navor 500 Nm od1.900 do 5.000 vrt./min 0-100 km/h 4,9 s Najvišja hitrost 250 km/h Teža 1.965 kg (140 kW/tono) Cena 76.700 evrov
+
odličen pogonski sklop
zanesljivo blaženje
udobje upravljanja
hitra streha z dobro izolacijo
-
teža je še vedno izziv
4.5
EVO OCENA
EVO 093
Digitalna izdaja
Nakup preko spleta