Prijetno drugačen

Citroen C4 PureTech 130

S podobo novi C4 že nakazuje, kar sporoča tudi v vožnji – da nič ni več tako, kot je bilo. Povsem drugačen ni le konceptualno, pač pa tudi značajsko

fotografije Matej Meglič

Ste ga pogrešali? Ja, C4 se je po dveh generacijah, ki sta na trgu vztrajali nadpovprečno dolgo, vmes poslovil. Sedaj, ko se je v tretje vrnil, pa nič več ni tako, kot je svojčas bilo. Že če ga zgolj pogledate, boste videli oblikovne elemente, ki po eni strani pritegnejo pozornost, po drugi strani pa so tudi poklon bogati zgodovini znamke. Ne trudite se s tem, kako zelo (ne)všečen je, kajti stvar je preveč subjektivna, da bi ji lahko prišli do dna.

Je pa konceptualno nekakšen križanec križancev. Nekakšen hibrid med klasično kombilimuzino in urbanim SUV-jem. In ni tudi nič narobe, če ga vidite le kot zadnji Citroenov krik, preden bi znamka v enem najpomembnejših evropskih segmentov kompaktnih petvratnikov po desetletju in pol dveh generacij precej brezizraznega in nekonkurenčnega C4 potonila v pozabo. 

Da je precej dvignil nivo v primerjavi s predhodniki, želi verjetno pokazati tudi s tem, da je treba zdaj ob vstopu v kabino precej dvigniti nogo čez masiven prag. Sedi se po drugi strani relativno nizko glede na tla in na začektu kar iščem dober položaj za volanskim obročem.

Sedeža sta čvrsta, oblikovna razgibanost kabine pa z vsemi elementi (reže prezračevalnega sistema, šivi sedežev, stikala, vložki na vratih …) priča o francoskem poreklu. Nikjer drugje se namreč ne posvetijo tako zelo podrobnostim v kabini. Materiali, prav vsi, pa najsi gre za plastiko ali tkanine, so na pogled in otip prijetni, izdelava na visokem kakovostnem nivoju, odlagalnih mest je zelo veliko. Če je prostornost spredaj povprečna, je na zadnji klopi celo nadpovprečna- predvsem v dolžino in nekoliko manj v višino, kar je pač davek padajoče strešne linije. Celoto dopolnjuje še spodobno prostoren prtljažnik z uporabnim dvojnim dnom, ki pa ga boste le težko dobro zaprli že v prvem poizkusu.

Ko se enkrat za odlično oprijemljivim volanskim obročem dobro namestite, cenite nekoliko višji položaj, ki ponuja boljšo preglednost. Še najmanj nazaj, kjer predeljeno zadnje steklo – kot je to veljalo za trivratni C4 – pač ne ponuja dobrega pogleda.

Prijetno presenečen sem, ko mi kabina C4 dokazuje, kako malo v resnici potrebujemo v kabini. Nič zdaj tako priljubljenih ogromnih zaslonov, ki so zamenjali klasične merilnike. Namesto tega pa le dimenzijsko skromen zaslon, manjši od večine tistih na današnjih pametnih telefonih, brez vsakršne možnosti prilagajanja, a s preglednim prikazovalnikom hitrosti in nekoliko skromnim merilnikom vrtljajev. Dokaz torej, da je manj v resnici več. Ničesar ne boste pogrešali in nič ne bo po nepotrebnem jemalo vaše pozornosti. 

Carglass

Zelo podobno velja tudi za upravljanje infozabavnega sistema preko na dotik občutljivega zaslona, pod katerim sta le dve stikali. Šest preprostih menijev, enostaven dostop do večine funkcij, preglednost in preprostost upravljanja le pritrjujejo konceptu manj je več.

Podobno velja tudi pod motornim pokrovom, kjer se turbobencinski 1,2-litrski trivaljnik zažene komaj zaznavno in skoraj neslišno. Njegov tek je umirjen, a se na ukaze s stopalke plina odziva voljno. Rad se zavrti in prav vselej ostaja prijetno tih. A zasluge za to gredo tudi izjemno visokemu nivoju zvočne izolacije kabine, kar velja tudi pri avtocestnih hitrostih.

V vožnji C4 sicer sledi načelu mehkobnosti, sicer vedno manj značilne tudi za francoske predstavnike. A dejstvo je, da danes, ko domala vsi proizvajalci težijo k trdoti podvozja, sploh v kombinaciji s pnevmatikami z nizkimi boki ali bognedaj tudi s tršimi nastavitvami blažilnikov, je mehak C4 prav prijetno drugačen. In predvsem spoznanje, da velika večina voznikov to ceni precej bolj od čvrstosti.

C4 tako stoji na velikih, a ozkih pnevmatikah, podvozje je nastavljeno mehko in -zdaj pride element presenečenja, v C4 boste pri odločnih pospeševanju in zaviranju zaznali tudi vzdolžno nihanje karoserije. A nič zato. Nobene kritike na ta račun. Velike pohvale pa na račun podvozja, ki zmore izjemno blažiti in požirati grbine, predvsem krajše, medtem ko je na daljših nihanje karoserije precej zaznavno.

Volanski mehanizem, čeprav ne sodi med bolj posredne, daje dober občutek o dogajanju pod kolesoma, podvozje pa, mehkobi navkljub, dolgo vztraja v zastavljeni smeri, tudi ko so hitrosti v zavojih že precej visoke. Po drugi strani pa je v mestih C4 izjemno okreten in zna kolesa obrniti do res spoštljivih kotov.

Motor – kot rečeno – je ob tem vselej izjemno spodoben sopotnik in čeprav ob trivaljni zasnovi in skromni prostornini morda ne daje takšnega vtisa, je primeren tudi za avtocestne hitrosti. In kar morda veseli še bolj – sicerpredvsem v mestu in na regionalni cesti – je ročni menjalnik kljub ročici z izjemno dolgimi hodi tudi izjemno natančen in presenetljivo hiter. Če res ne želite avtomatike, ki je v tem primeru osemstopenjska, potem le prihranite teh 2100 evrov doplačila. Morda si privoščite kak dodatek opreme, čeprav je C4 že v osnovi zelo solidno opremljen avtomobil.

Matej Meglič

Citroen C4 PureTech 130
TEHNIČNI PODATKI
Motor trivaljnik, 1.199 ccm, turbo CO2 121 g/km Moč 95 kW (130 KM) pri 5.500 vrt./min Navor 230 Nm pri 1.750 vrt./min 0-100km/h 8,9 s Najvišja hitrost 200 km/h Teža n.p. Cena 20.950 evrov
+
vozno in zvočno udobje
okretnost
zunanja podoba
-
visok prag za vstop v kabino
predeljeno zadnje steklo
4
EVO OCENA
EVO 093
Digitalna izdaja
Nakup preko spleta