GLASUJ ZA SLOVENSKI AVTO LETA 2022

Igra s kompromisi

BMW 530e Touring xDrive

Petica je v kombijevski obliki pravi potovalnik. To je dejstvo. Ampak, ali to velja tudi za priključnega hibrida?

fotografije Mitja Sagaj

Prihodnje leto bodo pri BMW-ju beležili poseben jubilej. Letos namreč mineva 39 let, odkar so prvič predstavili limuzino serije 5. Od takrat pa do danes se je zvrstilo že sedem generacij. Zadnja je bila predstavljena leta 2016, lani pa je doživela občutno prenovo. Sprememb je bil deležen tudi priključni hibrid, ki je bil prvič predstavljen leta 2017.

Slednji je sedaj še zmogljivejši, saj sistemska moč znaša 215 kilovatov (292 KM). Pogonski sklop namreč sestavljata dvolitrski štirivaljnik z dvojnim prisilnim polnjenjem in elektromotor z baterijo zmogljivosti 12 kWh. Za polnjenje na domači vtičnici bo potrebno počakati približno šest ur, na 22 kW javni pa dobre tri ure in pol. Hibridni sistem omogoča tudi vožnjo zgolj na elektriko, vendar le za približno 50 kilometrov mestne vožnje, kar je primerljivo s priključnimi hibridi drugih proizvajalcev. 

Nedvomno je petica kot priključni hibrid namenjena tistim, ki več kilometrov prevozijo po mestnih ulicah in lahko avtomobil polnijo v domači garaži.

Pri hibridih nasploh imam pomisleke glede dodatne teže. Vozilo namreč tovori motor z notranjim izgorevanjem, elektromotor in baterijo. To pri tem BMW-ju pomeni dve toni teže, kar tudi ni zanemarljiv podatek. Po drugi strani pa lahko v mestu vozim na elektriko, hkrati pa daljših poti ni potrebno načrtovati poti in si beliti glave kje in kako dolgo polniti – davek, ki ga terja življenje z električnim avtomobilom. 

Carglass

Četudi ne dvomim v hiter napredek termičnih motorjev, pa me je ta štirivaljnik vseeno presenetil z relativno skromno porabo goriva, saj poraba ob spoštljivi nazivni moči znaša dobrih devet litrov. Morda boste nekateri zavijali z očmi, a naj omenim, da 530e zmore s pomočjo »boosta« za deset sekund resno pospešiti – 6,1 sekunde znaša pospešek z mesta do stotice. Spoštljiv dosežek.

Notranjost razvaja s prostornostjo in številnimi dodatki, nekoč rezerviranimi le za največje modele premijskih znamk.

Vseeno pa tega kombija ne morem zvrščati med športnejše avtomobile. BMW 530e Touring meri v dolži skoraj pet metrov, kar seveda vpliva na okretnost. Dve toni teže je občutiti pri hitrejšem prelaganju težišča vozila iz zavoja v zavoj.  Lega je sicer dobra, kljub štirikolesnemu pogonu pa je še zmeraj za odtenek bolj podvržen podkrmarjenju. Vse skupaj deluje preveč okorno za resno športnost, četudi motor že od približno 1.300 vrtljajev prepriča z odzivnostjo in vleče zelo enakomerno. Osemstopenjski samodejni menjalnik prestavlja gladko in hitro, skupaj z natančno vodljivostjo in dobrim nadzorom nagibanja karoserije pa poskrbi za udobje med tekočo vožnjo po zaviti cesti. Nedvomno mi bo ta avtomobil ostal v spominu kot zelo udoben potovalnik, saj potnike razvaja predvsem na avtocestnih križarjenjih. Ne glede na izbran vozni program, podvozje odlično blaži neravnine – večje in manjše. Hrupnost piša vetra in delovanja pogonskega agregata je res minimalna. Če k temu dodam še vse dodatke, kot so asistenčni sistemi, sedeži z masažno funkcijo, kakovostno ozvočenje, ambientna osvetlitev in vse drugo, se vprašam – kaj še sploh ostane večji sedmici?

Breme davka hibridne tehnologije plačuje tudi prtljažnik. Ta je namreč precej plitek in zmore pogoltniti le za 430 litrov prtljage, kar je 130 litrov manj kot ponuja različica z bencinskim ali dizelskim agregatom. Precejšnja razlika bo marsikoga morda tudi odvrnila od nakupa hibridne tehnologije. Žrtvovanje se bo pač najbolj obrestovalo tistim, ki avtomobil vsakodnevno uporabljajo na mestnih in primestnih razdaljah in se le občasno podajo na daljše poti. Za upravičenost stroška nakupa je pri tem potrebna doslednost pri polnjenju. Priporočam polnjenje na domači vtičnici, kjer je električna energija najcenejša. Na primer, na Petrolovi polnilnici z nazivno močjo do 22 kW čas polnjenja znaša tri ure in 40 minut. V prvih treh urah polnjena je cena za kilovatno uro 0,25 evra, po preteku tega časa pa je potrebno k tej ceni za vsako dodatno minuto med 7. in 20. uro doplačati še 0,07 evra in sicer med 7. in 20. uro. To pomeni, da je za polno 12-kilovatno baterijo potrebno odšteti 5,8 evra, kar bi za sto prevoženih kilometrov pomenilo strošek 11,6 evra.  Ta znesek je primerljiv s ceno 9,8 litra 95-oktanskega bencina, kar bi zadostovalo za sto prevoženih kilometrov, vožnja zgolj na elektriko s polno baterijo pa za pol krajšo razdaljo. Doma, kjer je za kilovatno uro potrebno odšteti približno osem centov, pa bo sto prevoženih kilometrov stalo slaba dva evra. Razlika je očitna! 

Prtljažni prostor pri hibridu je plitkejši in temu primerno tudi prostorninsko skromnejši.

Manjša razlika je tudi v nakupni ceni tega avtomobila. Omenili smo, da je 530e po moči primerljiv s 530d. V tem primeru je hibrid celo za dva tisočaka cenejši, na subvencijo pa ni mogoče več računati.

Sebastijan Zorenč

EVO 093
Digitalna izdaja
Nakup preko spleta