GLASUJ ZA SLOVENSKI AVTO LETA 2022

Varčna izbira za poslovneže

Mercedes-Benz E 300 de 4matic

Razred E ni nov, je pa bil lani prenovljen. S sodobnim pogonskim sklopom je varčen, dinamičen in predvsem udoben

fotografije Mitja Sagaj

Klasična limuzina – elegantna, udobna, poslovna. Tako bi lahko res na kratko opisal razred E. Nikakor ne športna, četudi optični paket AMG za dobra dva tisočaka doplačila poskrbi prej za več elegance kot športnega videza. 

Zadnje generacije Mercedesov so oblikovalsko dovršene. Vsaj zame, tudi v notranjosti. Prefinjenost združujejo dodatki jesenovine, okrogle ventilacijske šobe, povsem nov volanski obroč s senzorskimi tipkami, v ospredju pa sta s steklom povezana digitalna zaslona velikosti 12,3 palca. Nikakor ne smem pozabiti na odličnost prednjih sedežev, ki z izrazitejšim bočnim oprijemom zagotavljata nekaj AMG-jevskega pridiha.

Čeprav v testnem avtomobilu potnike razvaja kar nekaj dodatkov s seznama dodatne opreme, sem vseeno zelo pogrešal brezstični ključ, s katerim je bila na primer opremljena Dacia Sandero za precej manj denarja pa tudi večina testnih avtomobilov, ki se znajdejo v našem uredništvu. In ta dodatek se mi zdi v tem avtomobilskem razredu nuja in precej bolj pomemben kot na primer širok izbor nastavitev ambientne osvetlitve kabine.

Prenovljeni razred E kot priključni hibrid je kljub dodatni teži uporaben in varčen avtomobil.

Zasnova zunanjosti in notranjosti ne bi veliko veljala, če ne bi Mercedes razvajal tudi med vožnjo. To omogoča sodoben pogonski sklop, ki ga sestavljata relativno nov tubodizelski štirivaljni agregat z močjo 143 kilovatov in elektromotor z 90 kilovati. Ker moči obeh agregatov ni mogoče preprosto sešteti, sistemska moč znaša 225 kilovatov (306 KM). Dandanes za avtomobil tega kova, velikosti in teže podatek ni prav nič poseben. Veliko bolj impresiven je navor; kar 700 njutonmetrov ga je na voljo. In verjetno se boste strinjali z menoj, da je zato smiselno odšteti še približno tri tisočake za štirikolesni pogon, ki zmore s pomočjo ta medvedji navor s pomočjo inteligentnega upravljanja med prednjo in zadnjo osjo bolj učinkovito prenesti na podlago. Pri pospeševanju z mesta pnevmatike ob pomoči štirikolesnega pogona in obeh pogonskih agregatov dobesedno zagrizejo v vroč asfalt in dve toni »suhe« teže izstrelijo v gibanje – značilno za modele, ki pripeljejo iz AMG-jevega oddelka. V nadaljevanju pospeševanja se ta vzhičenost nekoliko umiri, a navdušenja še zmeraj ne zmanjka. Na avtocesti ni potrebe po dodatni moči, tudi poraba goriva je v tem ciklu vožnje lahko tudi pod petimi litri dizla na sto prevoženih kilometrov. Za manj stresa pa poskrbijo še asistenčni sistemi. Mercedes mi znova dokazuje, da je njihov sistem vzdrževanja smeri na voznem pasu daleč najboljši. Avtomobil ne vijuga od leve proti desni, zlahka se drži sredine voznega pasu. Torej referenca, ki bi jo morali preučiti tudi inženirji bavarskega proizvajalca z emblemom vetrnice.

Ta priključni hibrid na zaviti cesti sicer dobro prikriva dobri dve toni teže, ne more pa je povsem skriti. Volanski mehanizem je izjemno natančen, posreduje obilo informacij, svojo vlogo odigra tudi prilagodljivo zračno vzmetenje (za doplačilo), ki v voznem programu Sport+ zagotavlja trše delovanje podvozja. Ta splet odličnosti vozniku daje občutek, da vozi manjši in lažji avtomobil. Kljub temu pa fizika opravi svoje – zunanje pnevmatike v zavoju pač morajo biti bitko z dodatnimi kilogrami, ki jih prinaša hibridna tehnologija. Pri pretiravanjih v ostrih zavojih je kljub štirikolesnemu pogonu bolj podvržen podkrmarjenju, v srednje dolgih zavojih ob vztrajanju s pedalom plina pa je začutiti več navora na zadnjem kolesnem paru. Tudi dokaz več, da ta avto ne želi med športnike, ampak med sodobne in udobne limuzine. To dokazuje elegantno delovanje samodejnega devetstopenjskega 9G menjalnika, ki se seveda občutno prilagaja glede na vozni program.

Carglass

Nekateri se čudijo kombinaciji električnega pogona in dizelskega motorja. Ne vem zakaj, saj elektromotor deluje kot deluje, dizel pa je glede poraba skromnejši od bencinskega motorja. Vendarle je E predstavnik potovalnih limuzin, kjer je po mojem prepričanju vožnja na električno energijo sekundarnega pomena. Na primer, z električno energijo zmore precej varčevati, tako da voznika pripelje do mestnega jedra, kjer vožnja s termičnim motorjem ni dovoljena, nato pa lahko voznik v strogem centru opravi vožnjo zgolj na elektriko. Realno, baterija zmore shraniti električne energije za približno 45 kilometrov mestne vožnje, ostalo je v domeni dizelskega agregata. A tudi, ko je baterija prazna, je za speljevanje in pomoč pri pospeševanju zmerja dovolj električne energije. Ko slednje zmanjka za vožnjo zgolj na elektriko, poraba dizla znaša celo manj kot sedem litrov. 

Prtljažni prostor je zaradi baterije žal prostorninsko okrnjen – meri le 370 litrov.

Hibridna tehnologija v tem avtomobilu ob občutno dodani teži prinaša tudi ne prav prijazno rešitev namestitve baterije. Prtljažnik, ki je sicer v klasičnem E-ju družinsko prostoren, je v tej hibridni različici zaradi baterije stopničast po celotni svoji širini. Na zgornjo polico je tako mogoče spraviti manjše torbe in potovalne kovčke, večjega pa le med stopnico in nakladalnim robom. Prtljažnik je namreč prostorninsko okrnjen za kar 170 litrov – meri le 370 litrov. Tudi zaradi slednjega tega E-ja vidim prej kot poslovno kot družinsko limuzino.

Sebastijan Zorenč

Mercedes-Benz E 300 de 4matic
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik in elektromotor, 1.950 ccm, priključni hibrid CO2 42 g/km Sistemska moč 225 kW (306 KM) pri n.p. Sistemski navor 700 Nm pri n.p. Zmogljivosti 5,9 s (0-100 km/h), 235 km/h Teža 2.130 kg (106 kW na tono) Cena 67.197 EUR
+
nizka poraba goriva in udobje med vožnjo sta v ospredju
-
prtljažnik, ki je morda primeren le za poslovne uporabnike
4
EVO OCENA
EVO 093
Digitalna izdaja
Nakup preko spleta