GLASUJ ZA SLOVENSKI AVTO LETA 2022

Križanec, ki je malo drugačen

Porsche Taycan Turbo Cross Turismo

Tukaj je kombilimuzinska izvedba Taycana. Ne čudite se preveč plastičnim oblogam blatnikov

Popolnoma razumljiv je pomislek, da je Taycan Cross Turismo pravzaprav nočna mora v smislu filozofije našega magazina. Ne samo, da je električen in tehta 2,3 tone, tudi oblika je precej nenavadna in značilna za segment tako imenovanih križancev. In resnici na ljubo je ta segment odgovoren za nastanek nekaterih najbolj nesmiselnih modelov vseh časov, ki so kadarkoli zapeljali iz proizvodne linije. Opel Adam Rocks ali pa BMW X6 … ta segment je pravcata izložba ‘impresionistov’, da ne bo pomote.

Taycan Turbo Cross Turismo pa je povsem drugačen. Morda ste že pred časom videli različne posnetke, kako brezkompromisno so ga testni vozniki gnali po makadamskih luknjastih podlagah. Kot da gre za zapečateno usodo prototipa, ki je na poti v popolno uničenje. In čeprav je ta model tega sposoben (seveda na račun poškodb dna avtomobila, če ste res brutalni), tukaj nikakor ne gre za ‘šminkersko’ dvignjen model s kvazi terenskimi sposobnostni. Ja, že res, da ima plastične obloge na blatnikih in je za dva centimetra bolj odmaknjen od tal kot limuzina (ali pa za tri, če se odločite za paket opreme ‘Off Road’, ki za privzeto nastavitev razdalje od tal uporablja ravno te tri centimetre in zajema še zaščito dna vozila pod ‘motorjem’ ter nekaj plastičnih zakrilc), lahko pa se tudi spusti na oddaljenost od tal limuzine.

Za boljšo vodljivost in stabilnost, ki jo zagotavlja krmiljenje zadnje osi, je potrebno doplačati še 2.382 evra.

Pomembno pa je tudi dejstvo, da je že zasnova električnih avtomobilov tega kova takšna, da v živo deluje ravno tako vitko in nizko kot limuzinska izvedba. Rezultat tega pa je avtomobil, ki je še kako zelo prezenten na cesti – celo tako zelo, da se bo večina naključnih mimoidočih prej obrnila za njim, kot pa za kakim športnim avtomobilom. Nedvomno prava hiper kombilimuzina.

V tem trenutku je Taycan odgovoren za neke vrste prestrukturiranje Porschejevega poslovnega modela, saj je ta model prodajno vse uspešnejši, in prav Cross Turismo predstavlja že dobro tretjino vseh prodanih Taycanov. Osnovna cena tega Turbo modela znaša 161.238 evrov, z nekaj dodatki pa se seveda še precej zviša. Jasno je, da so pri Porscheju za razvoj in pripadajočo proizvodno infrastrukturo za model Taycan odšteli ogromne denarce in zato so najbrž v finančnem oddelku Porscheja še kako veseli, kadar dobijo novo naročilo za Taycana, sploh če si kupec omisli še nekaj dodatkov. 

Model Turbo je umeščen nad modela 4 in 4S ter pod model Turbo S. Turbo sicer ponuja enako moč kot Turbo S v normalnih okoliščinah (463 kW/630 KM), razlika pa nastane pri uporabi sistema za pospešek z mesta. Medtem ko pri uporabi funkcije »launch control« Turbo zmore 500 kilovatov (680 KM), pa Turbo S zmore nekoliko več – 558 kilovatov (760 KM). Prav tako je razlika v navoru. Turbo ima med uporabo sistema »launch control« na voljo 850 njutometrov, Turbo S pa kar 1.050.

Kljub zelo všečnim številkam pa nikakor ne gre pozabiti, da gre vseeno za precej težak avtomobil, ki tehta malenkost več kot 2,3 tone (2.320 kg), zato je še toliko bolj presenetljivo, da za pospešek do stotice potrebuje le 3,3 sekunde. Za pospeševanje od 80 do 120 km/h pa manj kot dve sekundi.

Carglass

Materije o tehniki in tehnologiji tega avtomobila je dovolj za kakšno pošteno dizertacijo, kaj šele za prvi test. A verjamem, da ste o Taycanovi bateriji, polnjenju in opremi že veliko prebrali. Zato bi se na tem mestu raje posvetil dejstvu, kako se avto občuti. Rekel bi, da zelo udobno, še posebej za volanom v tej zelo stilsko urejeni kabini. Pogled čez ramo na zadnjo klop pa razkriva, da gre pravzaprav za kombinacijo sedenja 4+1, kar je del doplačila. A kljub temu, da gre za razmeroma velik avtomobil, sta za udobno sedenje na zadnji klopi predvidena dva sedeža, sredinski pa je mišljen kot zasilno sedišče. In kljub temu, da kombilimuzinska zasnova obeta več prostora v prtljažnjiku, ga je tukaj le za 39 litrov več kot pri limuzinski izvedbi. Ob podrtju zadnje klopi pa je na voljo dobrih 1.170 litrov. 

Na cesti je zelo markanten, prava hiper-kombilimuzina.

Vožnja s Cross Turismom je nadvse zanimiva izkušnja. Gre namreč za zelo udobno in umirjeno vožnjo, kljub 21-palčnim kolesom, katerih velikost se občuti le pri počasni vožnji. Kabina, obdana z zvočno in termoizolacijskim steklom (1.878 EUR) daje občutek spokojnosti, ki je več kot odlična za daljša potovanja. Takoj razpoložljive zmogljivosti Taycana pa so neizmerne. Tako zelo, da imaš občutek, da se je promet okoli tebe kar ustavil in tako kaj kmalu ugotoviš, da je ključ do uspeha vožnje S Taycanom samodisciplina desne noge. Ker vsa ta silna moč še ne pomeni, da jo moraš vedno znova do potankosti izkoristiti. In s to samodisciplino tako tudi podaljšuješ doseg vožnje (po navedbah WLTP-ja ta znaša med 380 in 420 kilometri, a verjemite, da ko se na zaslonu pokaže doseg 100 kilometrov, postanete nekoliko vznemirjeni). Vzdržnost je zelo pomembna tudi pri izkoriščanju dinamičnih lastnostih tega avtomobila. In verjemite, avto premore izjemno vozno dinamiko, še posebej glede na njegovo velikost in težo. Lahko bi celo trdil, da gre za neko intenzivno podivjanost, ki je že skoraj skrb vzbujajoča, kljub odličnemu oprijemu štirkolesnega pogona in v tem primeru tudi krmiljenju zadnje osi. Šele ko na kakšni regionalki zapeljete v 90-stopinjski zavoj nekoliko prehitro, se pričnete zavedati silne mase avtomobila in kakšno luknjo bi lahko napravili v grmovju, če bi šlo v tem zavoju kaj hudo narobe. In prav zaradi njegove mase in dolžine ter ‘dvodimenzionalne’ vožnje – zgolj dve stopalki, brez zvoka motorja, čeprav z generatorjem zvoka – Cross Turismo potrebuje prave ceste, če bi radi res do potankosti izkoristili njegov potencial. Brutalna vožnja po domačih regionalkah je najbrž vse prej kot varna in ni nekaj, v čemer bi kot voznik uživali.

21-palčna Cross Turismo Design platišča stanejo 3.294 evrov in še dodatnih 165 evrov za barvni Porschejev logotip. 

Zagotovo pa se največja in edina pomanjkljivost Taycana Cross Turisma kaže v nečem, za kar sploh ni kriv. Pa tudi Porscheju kot proizvajalcu tukaj ne moremo pripisati krivde. Gre namreč za razpoložljivo infrastrukturo polnilnic ali, bolje rečeno, manko le-te. Mnogi vozniki si namreč ne predstavljajo, da bi se morali zapeljati nekam do polnilnice in tam seveda preživeti nekaj časa. Spet drugi, ki pa dojemajo električni avtomobil kot neke vrste način življenja, pa s tem nimajo težav. No, ampak verjamem, da se bo tudi ta zagata s pomanjkanjem števila polnilnic v doglednem času uredila. Do takrat pa to še vedno ne pomeni, da Taycan Turbo Cross Turismo ni globoko zaželen in prepričljiv križanec. 

Adam Towler

Porsche Taycan Turbo Cross Turismo
TEHNIČNI PODATKI
Motor dva električna Moč 436 kW (630 KM), z uporabo Launch Control 500 kW (680 KM) Navor ni podatka (850 Nm z Launch Control) Teža 2.320 kg, 200 kW (273 KM) na tono 0 – 100 3,3 s Hitrost 250 km/h (omejena) Osnovna cena 161.238 EUR
+
prepričljiv in zmogljiv križanec
-
potrebuje prave ceste in več polnilnic
4
EVO OCENA
EVO 093
Digitalna izdaja
Nakup preko spleta