GLASUJ ZA SLOVENSKI AVTO LETA 2022

Vedno več udobja

Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life DSG

Digitalizacija ni obšla niti Caddyja, ki sedaj ponuja še več prostora in udobja med vožnjo

fotografije Matej Meglič

Več kot očitno je, da je bil novi Caddy pri snovanju in ustvarjanju izziv za oblikovalce in inženirje, saj nekoč avtomobilska zasnova, primerna predvsem za obrtnike, danes nadomešča tudi izumirajočo vrsto družinskih velikoprostorcev. 

Caddy je postavljen na prilagodljivo platformo MQB, vendar je na primer v primerjavi z Golfom  medosna razdalja daljša; pač v prid prostornosti v kabini, še posebej na zadnji klopi. Dodatnih devet centimetrov je vidnih tudi v prtljažnem prostoru, ki sedaj meri v dolžino kar 110 centimetrov (do stropa 1.213 litrov), v širino pa še nekaj več. Prav tako ga je mogoče z zlaganjem klopi še povečati, ko obrtnik potrebuje dodaten prostor za prevoz materiala. Četudi zadnja klop ni vzdolžno pomična in je asimetrično deljiva, ni mogoče spregledati, da kljub temu ponuja tri enako odmerjene sedalne površine, nastavljati  pa je mogoče tudi kot naslona klopi. Ob tem bi še poudaril, da se bočna drsna vrata odpirajo na široko (70 cm), v pomoč pri slabo zaprtih vratih je elektrika, ki vrata do konca pritisne v ležišča. Žal pa jih ni mogoče odpirati ali zapirati zgolj s pritiskom na stikalo ali celo s pomočjo ključa na daljavo, kot pri nekaterih tekmecih in drugih velikoprostorcih.

Caddy je sprejel dober kompromis: ostati uporaben dostavnik in s prevzemom funkcij velikoprostorcev postati družinsko uporaben avtomobil.

Caddy ima 800 kilogramov nosilnosti, in to kljub temu, da se je poslovil od listnatih vzmeti zadaj. Te nadomeščajo vijačne. In kljub zadnji togi premi je vožnja udobnejša in veliko bliže udobju, ki smo ga vajeni iz osebnih avtomobilov. Na slabšem cestišču je v praznem avtomobilu občutiti nekaj neudobja zaradi tršega vzmetenja, ki seveda zmore po drugi strani opraviti tudi z večjo težnostno obremenitvijo. Rešitev bi bila tudi za palec manjša kolesa (sedaj 17 palcev) s pnevmatikami z nekaj višjimi boki, ki bile v dodatno pomoč pri premagovanju zaporednih nepravilnosti cestišča. In četudi zvočna izolacija ni na nivoju osebnih vozil, pa je vožnja precej prijetnejša kot pri predhodniku. Nekoliko neposrednejši in dovolj obtežen je volanski mehanizem, vodljivost pa je natančnejša tudi zaradi prečnih vodil na zadnji premi. Preizkušen dvolitrski turbodizel skupaj z dvosklopčnim robotiziranim menjalnikom se zdi dobra izbira, tako zaradi skromne porabe goriva (manj kot sedem litrov) kot tudi zaradi obilice navora, ki je dobrodošel pri večji tovornih obremenitvah.

V razredu kombiniranih vozil popolna digitalizacija pač še ni samoumevna. Zato Caddy kar malo osupne ob pogledu na povsem digitalizirano armaturno ploščo. Vendar je zaradi tega izgubil nekaj uporabnih stikal in gumbov – na primer tiste za uravnavanje klimatske naprave. Vendarle digitalizacija prinaša svež veter in v tem trenutku poskrbi za odmik od konkurence. Da se želi Caddy približati predvsem Golfu, pa tudi drugim sorodnikom v hiši, dokazujejo še številna elektronska pomagala. Vseeno še ne more povsem prikriti svojega osnovnega DNK-ja, vsaj ko je govora o limuzinskem udobju. Kompromis še zmeraj ostaja, četudi prekaša konkurenco iz franosko-japonske naveze, pa ne le med vožnjo in po uporabnosti, pač pa tudi z višjo ceno.

Carglass

Sebastijan Zorenč

Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life DSG
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1.968 ccm, turbodizel CO2 151 g/km Moč 90 kW (122 KM) pri 2.750 vrt./min Navor 320 Nm pri 1.600 vrt./min Zmogljivosti 11,4 s (0-100 km/h), 186 km/h Teža 1.643 kg (55 kW na tono) Cena 31.016 EUR
+
prostornost
vozno udobje v svojem razredu
-
visoka cena
trda plastika
4
EVO OCENA
EVO 093
Digitalna izdaja
Nakup preko spleta