GLASUJ ZA SLOVENSKI AVTO LETA 2022

Zmogljiv, prefinjen in učinkovit

BMW 545e xDrive

Občutki in zmogljivosti bencinskega šestvaljnika z ekonomičnostjo dizelskega? BMW-jeva zmogljiva priključna hibridna limuzina idejo uresničuje odločno in z blagimi kompromisi

fotografije Janoš Pečnik

Za limuzino, kot je serija 5, se spodobi izbrati motor z zadostnim številom valjev, ki pritiče dinamično elegantni naravi vožnje in ji omogoča kar najboljše opravljanje poslanstva, kateremu je prvenstveno namenjena – urnem premagovanju kilometrov, po možnosti v okvirih razumne porabe goriva. Zadnje desetletje in pol so bili zato najboljša izbira uglajeni dizelski šestvaljniki z obilico navora in zgledno ekonomičnostjo. “530d in roka!”, si brez pomisleka predlagal prodajalcu/-ki, ko si vstopil v BMW-jev salon. No ja, zdaj se je zgodba nekoliko zapletla, saj je v ponudbi priključni hibrid s trilitrskim bencinskim šestvaljnikom in oznako 545e. Slednji najmočnejšega dizla v ponudbi (540d) izenači po zmogljivostih, pogojno tudi po ekonomičnosti, ima v primerjavi z njim precej všečnejših, pa tudi kakšno kompromisno lastnost.

Ideja se mi zdi zelo privlačna. Navkljub vsej negativni pozornosti na račun priključnih hibridov. Uživam v prisotnosti potentnega bencinskega šestvaljnika, ki se idelano poda petici, obenem pa imam možnost električnega postopanja po vsakdanjih opravkih, ko lahko nadoknadim sicer nekoliko višjo potrošnjo bencinskega motorja. Pogonski sklop torej sestavlja 3-litrski prisilno polnjeni šestvaljnik s pomočjo e-motorja v ohišju menjalnika, baterije z zmogljivostjo 11,6 kWh in pogonom preko osemstopenjskega samodejnega menjalnika na vsa štiri kolesa. Sistem zmore kar 394 konj (290 kW), blizu dizelskega 540d pa je tudi s 600 Nm največjega navora, ki je na voljo že od 1.600 vrtljajev. Takšne danosti se seveda potem morajo odraziti v pospešku, ki znaša 4,6 sekund do 100 km/h. In ko pohodim plin, se res zdi, da mu moči ob zanesljivem pogonskem oprijemu ne more zmanjkati, šestvaljnik pa zadovoljuje tudi z zvočno kuliso. Pogon deluje izjemno zanesljivo, elegantno in učinkovito. Pospeševanje pri polnem plinu je gladko, vklaplanje in izklapljanje bencinskega motorja pa skoraj nezaznavno.

Podvozje je odlično in tudi z lahkoto opravi z dodatno težo. Prej kot pri prenosu teže v zavojih jo opazim na slabšem cestišču, ko so udarci večjih lukenj nekoliko bolj izraziti.
Takšna petica je lahko več kot le avtocestni stroj.
Z natančno vodljivostjo in prepričljivim nastopom bencinskega šestvaljnika jo je veselje živahneje zapeljati tudi po tekoči, odprti regionalki.

Izza volana se dodatna teža, ki jo prinaša hibridni pogon, ne zdi kot kompromis, ki bi me moral skrbeti. Tehtnica sicer pokaže približno 100 kg več od primerljive dizelske in 200 kg več od primerljive bencinske različice. Podvozje je pri bavarcu nič manj kot odlično in tudi z lahkoto opravi z dodatno težo, ki jo zato začutim le redko. Prej kot pri prenosu teže v zavojih jo opazim na slabšem cestišču, ko so udarci večjih lukenj bolj izraziti. Pa tudi to ni nekaj, kar bi bilo moteče očitno. Prilagodljivo blaženje deluje zelo zanesljivo, skupaj z dobro zvočno izoliranostjo kabine in udobnim delovanjem pogona je vožnja sproščujoča. Pri 2020 kilogramih in skoraj petih metrih dolžine čudežev ni pričakovati, a takšna petica je lahko več kot le avtocestni stroj, z natančno vodljivostjo in lepo obteženim krmilnim mehanizmom jo je veselje živahneje zapeljati tudi po tekoči, odprti regionalki. Predvsem pa navdušuje razmerje med udobjem in dinamičnimi zmožnostmi.

Kaj pa računica? Iz Ljubljane do Celja, kjer sem se vozil po opravkih, in potem nazaj, sem povprečno porabil pet litrov in pol goriva na 100 km in skoraj celotno kapaciteto baterije. Navdušujoče, ko pomisliš, da imam na razpolago potenten šestvaljnik. Pri tem je smiselno uporabljati navigacijo – tako avtomobil zna najprimerneje razporediti porabo električne energije. Z enim polnjenjem sem lahko sicer zgolj na elektriko prevozil vsaj 45 kilometrov, med dinamično vožnjo v načinu sport pa je poraba narasla proti desetim litrom na 100 prevoženih km. Ko ni možnosti polnjenja, nekoliko trpi avtonomija – posoda za gorivo namreč meri le 46 litrov.

Aktualni model je na cestah že peto leto, počutje v notranjosti pa je še zmeraj odlično – kvalitetno, prijetno, udobno in ergonomsko dovršeno.

Počutje v limuzini serije 5 ni več nikakršno presenečenje in je še zmeraj odlično – kvalitetno, prijetno, udobno in ergonomsko dovršeno, čeprav je aktualni model na cestah že peto leto. Res je, da je z oblikovanjem notranjosti nekako pol generacije v zaostanku za nekaterimi novejšimi brati v ponudbi, je pa ob lanskoletni osvežitvi dobil večji, 12,35-palčni osrednji zaslon. Prtljažnik je moral bateriji odstopiti 120 litrov prostora in meri 410 litrov. Tu se za marsikoga z družinskimi potrebami zgodba zaključi – 545e je prvenstveno vendarle primernejši za poslovno rabo, priključni hibridni touring, ki sicer ponuja le 20 litrov več, pa je na voljo samo s štirivaljnikom (520e in 530e, ki smo ga že preizkusili).

Carglass

Iskanje slabosti je bila tokrat nehvaležna naloga. Pri BMW-ju so sestavili prepričljiv hibridni pogonski sklop, ki se njihovi limuzini odlično poda. S sprejemljivimi kompromisi in dovolj izrazitim učinkom pri ekonomičnosti. Velja sicer omeniti to, da znaša razlika med osnovnim modelom in tako atraktivno opremljeno petico, kot je testna, kar 36 tisočakov (110.854 evrov). Za osnovni 545e pa je po ceniku od dizelskega 540d potrebno odšteti 2.650 evrov več.

Janoš Pečnik

BMW 545e xDrive
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni šestvaljnik, 2998 ccm + e-motor, priključni hibrid CO2 49  g/km Sistemska moč 394 KM (290 kW) Sistemski navor 600 Nm pri 1.600 vrt./min Zmogljivosti 4,6 s (0-100 km/h), 250 km/h Teža 2.020 kg (105 kW/tono) Cena 73.950 evrov
+
zmogljiv in učinkovit
udobno delovanje pogonskega sklopa
prepričljivo podvozje
-
še vedno ni za vsakogar
tu in tam je čutiti dodatno težo
4.5
EVO OCENA
EVO 093
Digitalna izdaja
Nakup preko spleta