GLASUJ ZA SLOVENSKI AVTO LETA 2022

Drugi val Hyundaijevih športnikov

Hyundai i30 N, i20 N in Kona N

V Logatcu so se nam predstavile tri letošnje novosti iz Hyundaijevega športnega oddelka N

Ko smo konec leta 2017 dobili prvo pokušino takrat povsem svežega i30 N, še nismo vedeli, kaj lahko zares pričakujemo. Že zaposlitev Alberta Biermanna (včasih vodja razvoja pri BMW M), ki se je le dve leti poprej pridružil Hyundaiju kot vodja testiranja in razvoja zmogljivih različic Hyundaijevih vozil, je sicer veliko obetala. Slaba štiri leta kasneje pa je velika črka N že uveljavljena sopomenka za športno kombilimuzino in na predstavitev novih N različic Hyundaijevih modelov sem se odpravil z visokimi pričakovanji. V avtomobilistični srenji namreč velja širok konsenz, da so pri Hyundaiju opravili dobro delo.

Pa se posvetimo najprej osveženemu i30 N, ki je podznamko N pravzaprav lastnoročno ponesel med navdušence nad športnimi kombilimuzinami. Ob smiselnih oblikovnih posodobitvah je največja novost bržkone možnost osemstopenjskega dvosklopčnega samodejnega menjalnika N DCT. Na voljo je sicer le v različici N Performance, zanj pa je potrebno doplačati dva tisočaka. Po kratkem dinamičnem preizkusu si tega vendarle še ne upam trditi zagotovo, a kaže na to, da je menjalnik dorasel celotnemu paketu. N DCT ima v svojem rokavu nekaj zanimivih novih trikov. N Grin Shift je “boost” funkcija, ki za 20 sekund iz motorja iztisne več navora in poveča odzivnost menjalnika. Funkcija N Power Shift se aktivira pri uporabljenih več kot 90 odstotkih plina in poskrbi, da med prestavljanjem vrtljaji ne padejo in motor tako ohrani največji navor. N Track Sense Shift pa samodejno zazna način vožnje (predvsem v smislu razlike med dirkališčem in cesto) in temu primerno prilagaja delovanje menjalnika. Omenjene funkcije delujejo predvsem v smeri izboljšanja zmogljivosti in navsezadnje ni zanemarljiv tudi podatek, da se i30 N Performance s samodejnim menjalnikom do 100 km/h požene pol sekunde hitreje (5,4 sekund) od Performance modela z ročnim menjalnikom oz. kar sekundo hitreje od osnovne različice.

Sicer pa N Performance, ki prinaša še razširjen spisek dodatne opreme pri udobju in varnosti, še vedno pomeni tudi dodatnih 30 “konj” (skupaj 280 KM / 206 kW) in 39 Nm dodatnega navora (skupaj največ 392 Nm) iz dvolitrskega prisilno polnjenega štirivaljnika. Pa potem kovana platišča s pnevmatikami Pirelli P Zero, večje zavorne kolute in dva obvezna dodatka za najzahtevnejše voznike – računalniško upravljano zaporo diferenciala ter športni izpuh, ki pri tem Hyundaiju zveni zares prepričljivo. Torej – prenovljeni petvratni i30 N lahko pri nas dobite za 28.490 eur, 34.900 v N Performance različici, za i30 N s samodejnim menjalnikom pa boste morali odšteti že vsaj 36.900 eur. Premislek je torej na mestu. Prepričan sem, da bo šeststopenjski ročni menjalnik ostal tisti, ki ponuja več vključenosti v vožnji in prav to je bistvo i30 N. Najpomembnejše dodatke opreme Performance, ki se dotikajo same vozne dinamike, je za dva tisočaka še vedno mogoče dobiti tudi v posamičnem paketu.

Carglass

Ja, ekipa N ima res polne roke dela – i30 N sta se v Evropi namreč pridružila še dva nova člana družine, ki sta se tokrat prvič predstavila tudi pri nas. Kona N si z i30 N deli pogonsko tehnologijo, ki žene prednji par koles, pa tudi serijske prilagodljive blažilnike, ki so v športnem SUV-ju danes skorajda nepogrešljivi. Pod pokrovom je sicer močnejša različica (206 kW) motorja T-GDI, zgoraj našteta oprema, ki je pri i30 N del N Performance, pa serijska – vključno s samodejnim menjalnikom N DCT. Zmogljivosti pa so le nekoliko okrnjene (6,4 do 100 km/h).

Goreči privrženci športne vožnje pa smo vendarle najbolj pričakovali vročo različico i20 N, ki je tako končno zapeljala na naše ceste. S svojimi dimenzijami in zmogljivostmi je pravzaprav tudi najbolj primerna za preizkus v centru Blagomix, znotraj nekdanjega dirkališča v Logatcu. Prisilno polnjeni štirivaljnik z 1,6 litra prostornine zmore 204 KM (150 kW) in 274,4 Nm največjega navora pri 1.750 vrtljajih. Do 100 km/h pa pospeši v 6,7 sekundah. Šeststopenjski ročni menjalnik je edina opcija. Tudi i20 N ima različico oz. paket opreme N Performance, ki pa ne prinaša prirasta moči in tudi ne elektronske, pač pa mehansko zaporo diferenciala, ki jo je mogoče za 680 eur izbrati tudi posamično. Sicer pa se lahko tudi i20 N pohvali s funkcijami, kot je izenačevanje vrtljajev. In brez skrbi – če obvladate akcijo s peto in prsti, jo je mogoče z velikim rdečim gumbom na volanu tudi hitro izklopiti. Novi i20 N je pri nas naprodaj za 22.900 eur oz. za 25.900 v različici N Performance.

Hyundai je letos popestril svojo N ponudbo in upam si trditi, da bosta nova modela skupaj s prenovljenim i30 N še nadgradila dobro ime znamke. Prva preizkušnja je bil kratka, a zadostna, da je dodatno spodbudila zanimanje po temeljitejšem preizkusu.

Janoš Pečnik

EVO 093
Digitalna izdaja
Nakup preko spleta