GLASUJ ZA SLOVENSKI AVTO LETA 2022
The all-new Opel Grandland (2021)

Grandland v novi podobi in tudi s hibridno tehnologijo

Opel je je za letošnjo jesen pripravil še eno novost za slovenski trg. V novembru bo uradno pričel prodajno pot novi Grandland. Kljub temu pa razkrivamo večino vsega že danes.

Glede na to, da je Grandland prvič pripeljal leta 2017, bi morali sedaj, po štirih letih in 300.000 prodanih Grandlandih, govoriti o kakšni prenovi. Vendar tehnične spremembe, ki sledijo okoljskim težnjam, se dogajajo hitreje kot je pričakovati. In temu sledi tudi Opel. Naj le omenimo, da bo Opel do leta 2024 popolnoma elektrificiral svoje modele, po predvidenih načrtih pa bo od 2028 proizvajal izključno električne avtomobile.

Grandland kot priključni hibrid je naprodaj kot dvo- ali štirikolesno gnan.

Da bi bil Grandland kos vsem spremembam, se je seveda prilagodil zahtevam in potrebam. Tako je odslej naprodaj tudi kot priključni hibrid, saj želi zadovoljiti uporabnikom, ki dnevno prevozijo manj kot 50 kilometrov. Takšnih pa je seveda večina. In na voljo sta dve različici hibrida. Šibkejša je gnana na zgolj na prednji kolesni par, sistemska moč 1,6-litrskega štirivaljnika in elektromotorja znaša 167 kW (225 KM). Zmogljivejši priključni hibrid je z dodatnim elektromotorjem opremljen še na zadnji osi, kar mu omogoča štirikolesni pogon, sistemska moč obeh elektromotorjev in termičnega štirivaljnika pa znaša kar 221 kW (300 KM). Pri obeh se moč prenaša preko osemstopenjskega samodejnega menjalnika, oba sta opremljena z baterijo velikosti 13,2 kWh in polnilnikom zmogljivosti 3,3 kW ali opcijsko 6,6 kW. Po standardu WLTP zmoreta obe različici zgolj na elektriko prevoziti do 65 kilometrov, kar povsem zadostuje za dnevne potrebe večine uporabnikov.

Carglass

Digitalizacija notranjosti: instrumentna plošča je velikosti dvanajst palcev, zaslon multimedije deset palcev.

Kljub temu, da Grandland v prodajne salone pripelje novembra, so znane tudi cene. Za priključnega hibrida s prednjim pogonom bo potrebno odšteti 40.940 evrov, za štirikolesno gnanega 46.140 evrov, vendar z višjim nivojem opreme. Cenovno dostopnejši sta različici gnani s termičnim štirivaljnim pogonskim agregatom. Pri obeh lahko kupec izbira med štirimi nivoji opreme, pri bencinski tudi med šeststopenjskim ročnim ali osemstopenjskim samodejnim menjalnikom. Za vstopno bencinsko različico z 1,2 litrskim motorjem (96 kW/130 KM) z ročnim menjalnikom bo potrebno odšteti 27.645 evrov, za samodejnost v menjalniku še tisočaka in pol več.  Dizel prostornine 1,5 litra (96 kW/130 KM) je naprodaj le s samodejnim menjalnikom in sicer za 29.195 evrov. Pri Oplu pričakujejo, da bo največ povpraševanja po bencinskem motorju s samodejnim menjalnikom in tretjim nivojem opreme Business Elegance. Zato so za tako opremljenega Grandlanda pripravili poseben popust ob začetku prodaje. Zanj bo potrebno namesto 31.995 evrov, s popustom odšteti 29.995 evrov. Pripravljajo pa tudi posebne ugodnosti za financiranje, a te bodo znane v novembru.

Prtljažni prostor meri do 1.625 litrov, pri hibridu je zaradi baterije manjši le za 30 litrov.

Sicer pa Grandland ni dočakal le elektrifikacije, nova je tudi zadnja podoba. Prednja žarometa sta serijsko v LED tehnologiji, izboljšano je delovanje matričnih žarometov. Odslej je na voljo tudi sistem za prepoznavanje ljudi in živali na cesti, ki deluje ob pomoči infrardeče kamere, ki zmore vozniku prikazati pešca, kolesarja ali žival na cesti oddaljene od avtomobila do sto metrov. Pred voznikom je postavljen digitalni zaslon velikost dvanajst palcev, prikaze je mogoče personalizirati. Zaslon multimedije je velikosti deset palcev in omogoča številne povezljivosti. Grandland po novem potnikom  ponuja tudi ogrevanje prednjih in zadnjih ter hlajenje prednjih sedežev. Že vstopni paket opreme Business Edition premore samodejno zaviranje v sili, ohranjanje vozila na voznem pasu, sistem opozarjanja v mrtvem kotu, vzvratno kamero, pomoč pri parkiranju, tempomat, …

EVO 093
Digitalna izdaja
Nakup preko spleta