GLASUJ ZA SLOVENSKI AVTO LETA 2022

Renesansa

Hyundai i20 1.0 T- GDI Impression

Hyundai se podaja na novo oblikovalsko pot, kar je postalo očitno že pri novem Tusconu in priznati je potrebno, da Korejcem to več kot odlično uspeva

fotografije Matej Meglič

Ni kaj, novi i20 izgleda več kot odlično. Priznam, da sem bil ob pogledu nanj zelo pozitivno presenečen. Tretja generacija i20 je torej doživela precejšnjo renesanso. Tako oblikovno kot tudi tehnično. Dobro, nekateri so mnenja, da je morda za ta segment, v katerem kraljujeta Clio in Polo, Hyundaijev oblikovalski jezik nekoliko preveč izrazit, a meni se to nikakor ne zdi. Navsezadnje bodo o tem sodile prodajne številke. In če želiš, da se nekaj dobro prodaja, potem more izdelek pač nekoliko izstopati od povprečja. In i20 to nedvomno uspeva. Sodobne ostre in (pre)drzne linije, velika maska motorja, jasne bočne linije, LED luči in precej velik difuzor – za katerega pa nisem najbolj prepričan, da je na mestu – odlično poosebljajo novi i20, ki vizualno nedvomno deluje precej dinamično. Športnost pa kronajo s prihodom zmogljivega i20 N, ki pa je že poglavje zase. 

Na videz se zdi, da je novi i20 zaradi atletske oblike malenkost manjši od predhodnika, čeprav je tri centimetre širši in dva nižji. A prav nekoliko več širine in 285 centimetrov medosne razdalje se še kako dobro pozna na prostoru potnikov zadnje klopi in 352 litrov velikem prtljažnem prostoru (ob podrtju zadnje klopi meri 1.165 litrov). Potniška kabina torej še zmeraj ostaja ena najprostornejših v svojem razredu. Je dobro ergonomsko zasnovana in solidno izdelana. Škoda le, da prvotno navdušenje zaduši nekaj trde plastike. A so Korejci tudi za to našli delno rešitev – dva različna vzorca in nekaj barvnih dodatkov v odtenku limete – na volanskem obroču, menjalniku, šivih sedežev in usmerjevalnikih zraka. S tem so vsaj delno razbili plastično monotonost, ki v avtomobilu za slabih 20 tisočakov ni več na mestu. Sedeži so udobni, nudijo odličen oprijem, v kombinaciji z globinsko in višinsko nastavljivim volanskim obročem hitro najdeš pravo pozicijo za volanom, pa čeprav se sedi nekoliko nižje. Nekoliko nenavadno, a zanimivo oblikovan volanski obroč ima dober oprijem in hkrati ponuja odlično preglednost na povsem digitalno 10,25 –palčno armaturno ploščo z dvema merilnikoma in kopico informacij med njima – če izberem način vožnje ‘sport’, se obarva rdeče. Enako velik je tudi osrednji informacijsko-zabaven zaslon na dotik na vrhu osrednje konzole. Kljub silni digitalizaciji pa razveseljuje dejstvo, da tu in tam še zmeraj najdemo kakšno vrtljivo stikalo – za uravnavanje glasnosti radia in upravljanje klimatske naprave. Ali pa recimo tista pod prestavno ročico za izbiro načina vožnje, gretja sedežev in kamero. Seveda ne gre pozabiti omeniti kopico varnostno asistenčnih sistemov, od katerih jih je kar nekaj tudi serijskih (ohranjevalnik voznega pasu, samodejno zaviranje, prepoznava prometnih znakov…). Uporabniški vmesnik BlueLink, za katerega potrebuješ kar nekaj volje in časa, pa je že znan iz drugih Hyundajevih modelov. No, ampak po svoji prijaznosti do uporabnika nikakor ne odstopa od konkurence.

Potniška kabina ostaja ena najprostornejših v svojem razredu. Je dobro ergonomsko zasnovana in solidno izdelana.

Testni i20 poganja prisilno polnjen trivaljnik z litrom delovne prostornine. Ta svojih 73 kilovatov (100 KM) moči in 175 Nm največjega navora preko natančnega šeststopenjskega ročnega menjalnika, ki bi mu inženirji lahko namenili malenkost krajši hod prestavne ročice, prenaša na prednji kolesni par. Motor odlikujeta odlična uglajenost in linearno podajanje moči. Zmogljivosti so zadovoljive za udobno vožnjo tako po avtocesti, kot tudi po kakšni regionalki, pa čeprav i20 v osnovi velja za mestni avtomobil. Seveda pa mu tudi nekoliko bolj živahna vožnja ni tuja. In prav pri takšnem načinu vožnje prihaja do izraza njegov ‘športni duh’ s precej trdo nastavljenim vzmetenjem. Brez težav opravi tudi z malenkost hitrejšim vstopom v zavoj, saj nagib karoserije ni očiten, hkrati pa se precej dobro drži zastavljene linije. K temu pa pripomore tudi zelo natančen in odziven volanski mehanizem.    

Carglass

No ja, potrebno pa je priznati, da je prav ta čvrstost tista, ki je še posebej moteča pri mestni vožnji, saj so ceste po mestih v precej slabem stanju. Nedvomno pa k temu pripomorejo tudi 17-palčna kolesa in pnevmatike z relativno nizkim bokom (presek 45). Ampak to še ne pomeni, da vzmetenje svoje naloge ne opravlja dobro. Jo, vendar se to kar precej občuti. In glede na to, da gre v prvi vrsti za mestni avtomobil, je to morda tudi edina njegova slabost. Da je i20 torej sinonim za udobno mestno vožnjo ravno ne bi mogel trditi, vendar so za to kar precej krive tudi naše ceste. 

Poraba? Na testu se je gibala med 6,5 in 7,1 litri na 100 km, kar niti ni tako slabo, a je seveda precej odvisno tudi od teže voznikove desne noge.

Miha Drofenik

Hyundai i20 1.0 T- GDI Impression
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni trivaljnik, 998 ccm turbo Co2 113 g/km Moč 73 kW (100 KM) med 4.500 – 6.000 vrt./min Navor 175 Nm med 1.500 – 4.000 vrt./min Teža 1.203 kg 0 – 100 km/h 10,4 s Najvišja hitrost 188 km/h Cena 14.990 evrov
+
oblika
vozna dinamika
-
cena
trdo podvozje
3.5
EVO OCENA
EVO 093
Digitalna izdaja
Nakup preko spleta