GLASUJ ZA SLOVENSKI AVTO LETA 2022

Največji DS predpremierno pri nas

Francoska premijska znamka DS bo kmalu tudi pri nas ponudila še limuzino DS 9, ki predstavlja kombinacijo dediščine, udobja in vrhunske tehnologije

Leta 2009 je Citroen prvič predstavil blagovno znamko DS Automobiles, ki je označevala premijske modele in je do leta 2015 veljala za podznamko tega francoskega avtomobilskega proizvajalca. Od takrat dalje, je znamka ločena od Citroena in je po prehodnem obdobju tudi pri nas več ne najdete v Citroenovih prodajnih salonih. Zato pa je v Ljubljani samostojni DS Store, kjer ponujajo vozila te premijske znamke.

In prav ta je pred kratkim prižgal reflektorje za predpremierno predstavitev tretjega člana in največjega člana v družini, ki nosi oznako DS 9. Po dveh SUV-ih, DS 3 Crossback in DS 7 Crossback, bo to prva resna DS-ova limuzina, ki meri v dolžino 493 centimetre, postavljena na platformi EMP2 s podaljšano medosno razdaljo, kar zagotavlja obilo prostora v notranjosti vozila. Limuzina je seveda prevzela oblikovne zapovedi znamke DS pri doslej znanih modelih, a hkrati razkazuje tudi edinstven slog kot sta okrasna stožca s pozicijskimi lučmi, pri katerih so oblikovalci dobili navdih iz originalnega modela DS iz leta 1955. Elegantne karoserijske linije so povezane od maske do zadka, spregledati ni mogoče niti pogrezljivih kljuk na vratih.

Sprva bo na voljo s hibridnim sklopom E-TENSE, sestavljen prisilno polnjenega motorja in elektromotorja sistemske moči 168 kW (225 KM). Priključni hibrid z elektromotorjem integriranim v osemstopenjski samodejni menjalnik je opremljen z 11,9 kilovatnih ur zmogljivo baterijo, ki zagotavlja od 40 do 50 kilometrov vožnje zgolj na elektriko. S 7,4-kilovatnim vgrajenim polnilnikom, je baterijo na domači ali javni polnilni postaji mogoče napolniti v uri in pol. Ta priključni hibrid pa ne bo predstavljal edinega pogonskega sklopa, saj bosta nekaj kasneje na voljo še zmogljivejša hibridna pogona s sistemsko močjo 186 kW (250 KM) ter štirikolesno gnana različica z močjo 268 kW (360 KM) in podaljšanim dosegom.

Snovalci DS 9 so si na zadnjih sedežih zamislili podobno mero udobja, ki jo uživajo potniki spredaj. Zato so sedeži zadaj ogrevani, opremljeni z masažno funkcijo, tudi zračeni (hlajeni). Za udobje skrbijo kakovostni materiali in sredinski naslon za roke ter dovolj odlagalnih površin. A ponudbe DS Lounge ne bodo pri prikrajšani niti potniki spredaj, saj kakovostni in plemeniti materiali prekrivajo tudi široko armaturno ploščo, sedeža sta okrašena z dizajnom zapestne ure, stikala s kristalno intarzijo, alkantaro pa najdemo na kljukah in stropu ter senčnikih. Seveda je na voljo tudi obilo individualizacije, ki se odraža v različnih kombinacija notranjosti. Vsaka od teh nosi ime po eni izmed slavnih mestnih četrti v Parizu. Podrobnosti pa prihajajo izpod rok francoskih mojstrov, kar še toliko bolj poudarja posebnost tega modela.

Carglass

Za več udobja med vožnjo poskrbi tudi natančno tehnološko izdelano zvočno tesnenje ter sistem aktivnega skeniranja cestišča in posledičnega prilagajanja delovanja podvozja. S pomočjo kamere, ki skenira cestišče, se zbirajo podatki in se obdelujejo skupaj s podatki o hitrosti in vseh premikih ter jih sistem uporablja pri krmiljenju podvozja za varnejšo in udobnejšo vožnjo. Seveda ne manjkajo niti drugi sistemi, sistem DS Drive Assist pa omogoča 2. stopnjo samodejne vožnje, sistem za preglednost cestišča med vožnjo ponoči s pomočjo infrardeče kamere, sistema za prepoznavanje utrujenost voznika, popolno prilagodljiva led osvetlitev žarometov, tudi možnost upravljanja vozila brez ključa s prenosom pravic dostopa do pametnega telefona.

Pri nas želijo letno prodati od osem do deset različic te prestižne limuzine. Avtomobili so že naročeni in tudi v prihodu, tako da si lahko vsi, ki jih nakup tega vozila zanima, v posebne DS salonu v Ljubljani, priskrbijo vse potrebne informacije.