BMW-jeva električna dnevna soba

Novo v Sloveniji: BMW iX

Novi BMW iX se je s kontroverzno podobo, svežo zasnovo notranjosti in zmogljivim električnim pogonom že predstavil tudi v Sloveniji

fotografije Janoš Pečnik

BMW je v zadnjem času temeljito elektrificiral obstoječo ponudbo, saj zagovarja možnost izbire. Z novim iX, ki je po i3 drugi samostojni električni model, pa so sedaj pokazali, kaj zmorejo, ko imajo pred seboj nepopisan list. Najbolj očitno so presenetili z zunanjo podobo, ki na fotografijah – kot se pri BMW-ju v zadnjem času pogosto dogaja – razdvaja, v živo pa se je oči hitro navadijo.

A navkljub kontroverzni zunanji podobi je še bolj zanimiva in drugačna notranjost, ki je zgodba zase. BMW-jeva športnost je tukaj skoraj povsem izgubila pomen. Namesto tega ponuja sicer zanimivo izkušnjo kvalitetnega bivalnega prostora. Kabina je temeljito obdana s kvalitetnimi materiali, ob rokovanju z atraktivno oblikovanimi elementi pa imam občutek, da sedim v konceptnem modelu. Čeprav so mere podobne modelu X5, je kabina občutno prostornejša. Sedeži so veliki in predvsem udobni, presenetljivo pa z minimalno bočne oporo na sedalnem delu.

Nad armaturno ploščo “lebdi” ukrivljen zaslon na dotik (14,9 palcev), ki si ohišje deli z voznikovim zaslonom (12,3 palcev). Zaslon je resda velik, a zaradi široke vodoravne postavitve v vožnji ne sili v voznikovo vidno polje. Tudi osma generacija sistema iDrive ohranja prepoznavno zasnovo uporabniškega vmesnika ter upravljanje z vrtljivim stikalom, zato privajanje z njim ne bo težko. Seveda s kupom novosti, kot je digitalni ključ za iPhone, podajanje navigacijskih napotkov s pomočjo obogatene resničnosti, video snemanjem v primeru nesreče, vloma ali poškodovanja, če jih naštejem samo nekaj. Sistem zvočnikov Bowers & Wilkins pa navdušuje s čisti prostorskim zvokom – zvočniki skriti v naslonjalih za glavo, base pa poudarjajo vibracije v sedežih.

Z novim iX je BMW naredil korak naprej pri razvoju avtonomne vožnje. Z novimi senzorji (pet radarskih, dvanajst ultrazvočnih in pet kamer), novo računalniško platformo in novo programsko opremo si obetajo tretjo raven avtonomnosti. Sistem za preprečevanje trka sedaj zazna nasproti prihajajoči promet ob zavijanju v levo ter kolesarje in pešce pri zavijanju v desno. Na slednje avtomobil opozori tudi pri odpiranju vrat. Razširjeno je delovanje asistiranja pri krmiljenju in aktivnega tempomata, funkcija pomoči pri parkiranju in vzvratni vožnji pa serijska – največji nabor asistenčnih sistemov na BMW-ju doslej torej.

Gre za peto generacijo BMW-jevih električnih pogonov in aluminijasto arhitekturo, ki je sicer sorodna z modularno platformo CLAR. Vozil sem zmogljivejšo izmed obeh različic, ki sta trenutno na voljo – xDrive50. Dva električna motorja s 385 kW moči (523 KM) zmoreta kar 765 Nm navora in potrežeta z bliskovitimi pospeški – kot se za električarja tega razreda spodobi. Do 100 km/h potrebuje 4,6 sekund, z eksplozivno zalogo električnega navora pa se zdi še hitrejši, kot namiguje podatek. Zmogljivosti so v skoraj petmetrskem (4.953 mm) SUV-ju malodane strašljive. Zmogljivejši iX se lahko polni z močjo 200 kW – od 10 do 80 odstotkov kapacitete se napolni v dobre pol ure, v desetih minutah pa pridobi 120 km dosega. Polnjenje v omrežju BMW Charging, ki vključuje IONITY polnilnice, je prvo leto brezplačno. Na kratko sem preizkusil tudi xDrive40 z 240 kW (326 KM) moči, 630 Nm navora in manj zmogljivo baterijo (71 kWh) z manjšim dosegom – 425 km. Seveda ne premore silovitih pospeškov močnejše različice, a je pogon kljub temu odziven in kos premikanju velike karoserije, za doseg pa presodite sami.

V vožnji me navdušuje dovršenost in uravnoteženost podvozja. Tu se BMW-jevi inženirji niso sprenevedali in nastavitve z mero občutka prilagodili karakterju avtomobila in vzdušju, ki ga ta ponuja. Giblje se spokojno, s hitrostnimi ovirami opravi elegantno, udarci izrazitih lukenj in bušk na cesti pa se tudi na 21-palčnih platiščih (serijska so 20-palčna, opcija tudi 22-palčna) občutijo nič bolj kot pridušen topot. Kljub temu – in 2.585 kilogramom teže – se iX v zavojih ne osmeši. Sprednja kolesa so vpeta z dvojnimi trikotnimi vodili, zadnja pettočkovno, testni avto pa ima tudi zračno vzmetenje z elektronsko nadzorovanimi blažilci. Serijsko krmiljenje ima variabilno razmerje.

Tudi prodajo iX žal narekujejo težave z dobavo – slovenski uvoznik ima presežek povpraševanja, lažje pa trenutno dobavijo xDrive40, čeprav občutno več povpraševanja uživa xDrive50. Skupaj je za Slovenijo prihodnje leto namenjenih dvajset primerkov. Močnejši xDrive50 stane od 108.450 evrov naprej, za xDrive40 pa boste odšteli vsaj 81.800 evrov. Obetata se še cenejša vstopna in še ena občutno zmogljivejša različica z oznako M60 in okoli 400 kW moči.

Janoš Pečnik