GLASUJ ZA SLOVENSKI AVTO LETA 2022

Nadaljevanje uspešne štirivratne štirice

Novo v Sloveniji: BMW 4 Gran Coupe

BMW 4 Gran Coupe je serija 4 za tiste, ki si želijo kupejevskega vzdušja, a se niso pripravljeni odpovedati uporabnosti zadnjih vrat.

Za vsak prodan kupe serije 4 pri BMW-ju prodajo vsaj dva Gran Coupeja. Slednji je zato ključen pri tem, da ima serija 4 v bavarski ponudbi svoje mesto in svoj izraz. Na naš trg prihaja po kupeju in kabriu kot še tretja in zadnja manjkajoča karoserijska različica nove serije 4. Gre pravzaprav za štirivratno izpeljanko kupeja – z dodatnim parom vrat, ki omogoča lažji dostop do zadnjih sedežev in nekoliko večjim prtljažnikom, ki meri 470 litrov. Gran Coupe so pri BMW-ju sicer prvič predstavili s prejšnjo, prvo generacijo serije 4, ki se je takrat osamosvojila od serije 3.

Če sem prvi Gran Coupe dojemal predvsem kot štirivratno alternativo tistemu pravemu kupeju, se mi novi zdi kot prepričljivejši samostojni izdelek. Tudi oblikovno – velike ledvičke sem mu nekako oprostil. Počutje v notranjosti je sedaj nedvomno na višjem nivoju in bolje pristoji takšnemu GT-ju. Vzdušje in ergonomija na voznikovem sedežu sta dovolj kupejevska, čeprav je zaradi krajših vrat lažji tudi dostop do sprednjih sedežev. Vrata – kot se za kupeja (čeprav ne tistega pravega, ampak štirivratnega) spodobi – nimajo okenskih okvirjev.

Gran Coupe ima v ponudbi pet pogonskih različic – dva prisilno polnjena bencinska štirivaljnika (420i in 430i), prisilno polnjeni dizelski štirivaljnik (420d in 420d xDrive) in različico M440i xDrive. Ta ima prisilno polnjeni bencinski šestvaljnik (prav tako blagi hibrid), ki zmore 374 konjskih moči (275 kW) in 500 Nm največjega navora. K temu serijsko spada štirikolesni pogon z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom in M sport diferencial z elektronsko zaporo. Pri BMW-ju naj bi tokrat pripravljali tudi polnovredno M različico Gran Coupeja.

Carglass

Po zavitih cestah hrvaške Istre sem peljal zaenkrat najmočnejšo različico – M440i xDrive. Pogon je znan že iz serije 3, pa seveda iz kupeja in kabria serije 4. Motor navdušuje z odločnim podajanjem navora in moči, ko k temu dodamo še izjemen štirikolesni pogonski oprijem, pa govorimo o zares hitrem avtomobilu (do 100 km/h pospeši v 4,7 sekunde). Podvozje ponuja širok razpon delovanja – celo izrazito dvoličnost. Od udobja za daljša potovanja z natančnim prilagodljivim blaženjem do natančne vodljivosti za lahkotno in odzivno vožnjo z odličnim nadzorom gibanja karoserije.

Gran Coupe je pri nas že v prodaji. Za M440i je Cene pri nas se pričnejo pri 49.300 evrih za vstopni bencinski 420i. Za 430i, ki je z 255 konjskimi močmi in solidno ekonomičnostjo dober kompromis, je potrebno odšteti 54.350 evrov. Kaj pa mogočni M440i? Malo čez 70 tisočakov.Seveda je pri štirivratni štirici še vedno precej smiseln tudi dizelski 420d, ki pa po ceniku velja 51.850 evrov oz. 54.300 evrov v štirikolesno gnani xDrive različici.