Ford Tourneo Custom 2,0 TDCi Active

Tourneo Custom nedvomno ostaja kombi, vendar je s paketom opreme Active še bolj privlačen za privatno uporabo

Že nekaj časa kombiji niso več le delovna vozila, ki zmorejo pripeljati osem ali devet ljudi. Z razvojem v smeri udobja, znanega iz velikoprostorcev (ti pa počasi na žalost izumirajo), so postali zanimivi ne le za podjetja, obrtnike in športne klube, pač pa tudi za povsem privatno uporabo.

In glede na to, da Fordova lahka gospodarska vozila sodijo med najbolje prodajana v Evropi, je pričakovano, da je proizvajalec z modrim ovalom ponudil tudi kombijevske nadgradnje. Ena izmed teh je Tourneo Custom s paketom opreme Active. Ime slednjega paketa opreme verjetno poznate iz programa osebnih vozil z SUV-jevskim pridihom.

A samo za lažje razumevanje – Tourneo Custom je naprodaj z daljšo in krajšo medosno razdaljo. Slednja bo povsem zadovoljila tiste, ki želijo prostoren družinski avtomobil z velikim prtljažnim prostorom v primeru dveh vrst sedežev. Odkrito lahko priznam, da je ta kombi že nekakšen križanec med velikoprostorcem in kombijem. Zakaj? V kabini ponuja prostora osmim potnikom, ki si lahko posamično nastavljajo naslone sedežev. Posamično vpete sedeže je mogoče postavljati v različne kombinacije smeri ali pa jih povsem odstraniti iz vozila. Voznikov delovni prostor je urejen, po vzoru Fordovih osebnih vozil, tudi digitaliziran, za udobje skrbi še šeststopenjski samodejni menjalnik. Položaj za volanom še zmeraj ostaja bistveno bolj kombijevski kot ga poznam iz velikoprostorcev ali na primer SUV-ov.

Carglass

Zato pa oprema Active prinaša tudi popestritev zunanjosti. Nedvomno najbolj padejo v oči dodatni pragovi, značilni za terenska vozila, ki ima tudi praktični pomen kot dodatna stopnica za lažji vstop v vozilo za potnike spredaj in zadaj. Odbijača sta dvobarvni, prav tako v temni barvi je ohišje vzvratnih ogledal, za boljši zunanji videz skrbijo tudi 17-palčna lahka platišča ter dodane plastične obrobe na blatnikih, strešni nosilci pa omogočajo vpetje strešnega prtljažnika. V notranjosti oprema Active prinaša predvsem več udobja, saj sta oba prednja sedeža nastavljiva v vse smeri in sta tudi ogrevana. Oblazinjenje je v kombinaciji usnja in tkanine, oba potnika spredaj lahko roko položita na naslone za roke.

Dvolitrski turbodizel v najmočnejši različici (136 kW/186 KM) je zelo dober sopotnik, saj razvaja z medvedjim navorom (415 Nm). Z njim Tourneo Custom zlahka premaguje klance, tudi ko so s potniki zasedeni vsi sedeži v kabini. Šeststopenjski samodejni menjalnik prestavlja gladko, tako si celoten sklop pogona zasluži le pohvale. Žal pri samodejnem menjalniku ni mogoče doplačati mehanske zapore diferenciala, ki je na voljo zgolj v kombinaciji z ročnim menjalnikom. Nekako bi ga naj nadomestilo vektoriranje navora, ki je na asfaltni podlagi seveda dobrodošlo in tudi koristno pri vožnji skozi ovinke. A na podlagi s slabšim oprijemom, ta sistem ni tako učinkovit kot mehanska zapora diferenciala. Prav tako velja pohvaliti nastavitve podvozja, saj resnično učinkovito blaži slabši asfalt pod kolesi, tudi kadar ni obtežen. Vodljivost je za kombijevsko poreklo natančno, med potovanji pa se vozilo izkaže tudi z za ta razred skromno porabo plinskega olja, ki znaša manj kot osem litrov, v povprečju pa dobrih osem litrov na sto prevoženih kilometrov.

Tourneo Custom Active je namenjen predvsem tistim, ki imajo številčnejšo družino ali pa aktivno preživljajo svoj prosti čas in zaradi tega potrebujejo veliko prostora za prevoz koles ali drugih pripomočkov. Navsezadnje tudi pri vseh osmih sedežih še zmeraj ostane prostora za 1.200 litrov prtljage, a je prtljažnik v tem primeru visok in ne prav dolg. Še zmeraj pa oprema Active ne pomeni kakšnih resnih terenskih zmogljivosti, četudi je prilagojen sistem stabilnosti in zdrsa kolesa v pomoč na nekaj zahtevnejši podlagi. Prav tako cena za tako opremljen »aktivni« kombi ni pretirana, saj je zanj potrebno odšteti 45.510 evrov.