Hyundai Kona EV 64 kWh Impression

Električna Kona je povsem smiselna alternativa avtomobilom z motorji z notranjim izgorevanjem

No, seveda se postavlja vprašanje, v kakšnem smislu bi to lahko bila resna alternativa klasični pogonski tehniki? Še ne tako dolgo nazaj (recimo kakšnih pet ali šest let) so električni avtomobili predstavljali več nevšečnosti kot pa prednosti. In verjemite, kar nekaj sem jih že preizkusil. Glede na to, da me zaradi službenih obveznosti pot velikokrat vodi iz Maribora v Ljubljano, sem se v preteklosti tako večkrat srečal z odrekanjem udobja kot je ogrevanje v kabini po zimi in hlajenjem v vročih poletnih dneh, vse v prid temu, da bi pot prevozil brez vmesnega polnjenja avtomobila na omenjeni relaciji.

In danes? Priznam, še zmeraj sem nekoliko nejeveren, ko tako berem tehnične podatke, predvsem tiste o avtonomiji. A je potrebno priznati, da se je v svetu električne mobilnosti zgodil korak naprej. Počasi, a vztrajno se vzporedno širi mreža polnilnic, tako da lahko z določenimi modeli električnih avtomobilov brez večjih težav prekrižarim celotno državo. Kot jo lahko s Hyundaijevo Kono, saj po podatkih WTLP zmore z enim polnjenjem dobrih 448 kilometrov, kar jo uvršča med električne avtomobile z največjim dosegom. Seveda v teoriji. V praksi pač nekoliko manj, saj je potrebno vedeti, da vremenski pogoji, topografija in vozniške navade (nekoliko težja desna noga) precej vplivajo na porabo. Še posebej sedaj, ko je v mrzlih zimskih jutrih še kako prav pride ogrevanje sedežev in volanskega obroča, kar se nedvomno pozna tudi pri porabi električne energije.

Notranjost Kone Electric se pravzaprav ne razlikuje preveč od tistih bencinsko ali dizelsko gnanih sorodnikov. Voznik ima pred seboj 10, 25-palčno digitalno armaturno ploščo in prav tako velik informacijsko-zabavni zaslon, z zbirko bližnjičnih stikal, ki zelo olajšajo določene operacije. Seveda se lahko pohvali tudi s povezljivostjo, saj podpira tako AppleCarPlay kot tudi Android Auto in jasno Hyundai Bluelink – s slednjo si lahko potencialni lastniki nastavljajo čas pričetka polnjenja, klimatsko napravo za hlajenje ali ogrevanje kabine. Izbrani materiali in končna izdelava so na zelo visoki ravni. Sedeži so udobni in po potrebi ogrevani ali hlajeni. Tudi zadnja klop nudi dovolj prostora za kolena potnikov zadaj. Na splošno je počutje v kabini zelo zračno in dobro.     

Prostora v prtljažniku je za 332, kar je 42 litrov manj kot pri konvencionalnih gnanih različicah Kone. To je pač posledica delitve platforme z bencinsko in dizelsko različico, od katerih se električna Kona razlikuje po maski motorja – ta namreč nima klasične mreže za dostop zraka, na njem pa je prikrita vtičnica za polnjenje baterije, kar je nedvomno boljša rešitev kot postavite vtičnice nekje na boku vozila.  

Carglass

Čas polnjenja je seveda odvisen od zmogljivosti polnilne postaje. Najpogostejše hitre polnilnice so tiste 50 kilovatne, kjer boste preživeli vsaj dobri 20 minut, da se baterija napolni do 80 odstotkov. No seveda je tudi pomembno, s koliko polno ali prazno baterijo boste pričeli polniti. Kavica in nekaj dobre volje, potem pa naprej na pot.

Dobrih 1.750 kilogramov težko Kono poganja spredaj nameščen elektromotor, ki zmore 150 kW (204 KM) in 395 njutometrov navora ter svojo moč preko enostopenjskega reduktorskega prenosa z diferencialom poganja prednji kolesni par, ki pa ima s hipnim podajanjem moči malenkost težav glede oprijema. Ja, ta Kona zna biti tudi zelo poskočna, tako da zmore pri speljevanju v neroden položaj spravite kakšnega GTI-ja.  Prav tako tudi ni namenjena iskanju idealne linije skozi zavoje, čeprav je nagibanje karoserije v zavojih presenetljivo zgledno – navsezadnje je težišče zaradi teže baterije nekoliko nižje. V primerjavi s termično gnano Kono, je ta električna različica približno sto kilogramov težja, pač zaradi baterije in dodatnih ojačitev. Kljub temu učinkovito in tiho požira razne grbine naših cest. Voznik lahko izbira med tremi načini vožnje (kar posledično pomeni menjavo grafiko merilnikov na armaturni plošči) in tremi stopnjami rekuperacije. Namesto klasične prestavne ročice, so se pri Hyundaju odločili za štiri stikala – P, N, D in R.

Morda še beseda ali dve o porabi. Kot sem že povedal, je ta precej odvisna od vremenskih in topografskih pogojev ter od voznikovih navad. Na testu je znašala 20,1 kilovatnih ur, a bi lahko bila seveda nižja, če recimo ne bi uporabljal ogrevanja sedežev in volanskega obroča. Vendar sta kljub temu poraba in predvsem doseg še zmeraj več kot zadovoljiva, kar je zelo pozitivno presenečenje.

Torej lahko rečem, da električna Kona najde številne odgovore na pomisleke o električnih vozilih. Nikakor ne predstavlja neke oblikovne revolucije v smislu futurizma, ampak ostaja zelo prijazna uporabniku… No, tudi cena igra zelo pomembno vlogo, ki pa je tukaj kar precej visoka, saj boste za takšno Kono morali seči kar globoko v žep. Za osnovno verzijo pri Hyundaiju zahtevajo slabih 47 tisočakov (46.900 EUR) brez subvencije.

Tehnični podatki

Motorelektrični
CO20
Moč395 Nm od 1.000 do 2.850 vrt./min
Navor150 kW (204 KM) od 2.850 do 6.000 vrt./min
Pospešek (0-100 km/h)7,6 s
Teža1.760 kg ( 85 kW/115 KM na tono)
Cena46.900 evrov