Mercedes-Benz C 300 d

Kakšen preskok je dejansko napravil razred C v primerjavi s predhodnikom? Močnejši štirivaljni turbodizel po moči sodeč vsekakor ne razočara.

Tokrat razred C ni razveselil s kakšno revolucionarno podobo zunanjosti. Morda so nekateri zaradi tega celo nekoliko razočarani. A če ga pogledate bolje, je jasno, da razveseljuje z elegantno podobo, saj je nekakšna prefinjena nadgradnja predhodnika in je podoben večjemu razredu E.

Tudi v notranjosti, kjer za doplačilo kraljuje osrednji zaslon diagonale 30,2 centimetra. Ja, tudi mene je očaral z odlično z visoko ločljivostjo, grafiko in prikazom slike delovanja zadnje kamere (tudi ponoči). Brez težav lahko povem, da je počutje za volanom zelo blizu tistemu, ki mi je znan iz večjega razreda E. Navsezadnje je novi razred C za 6,5 centimetra daljši od predhodnika, je tudi centimeter širši, 2,5 centimetra daljša je tudi medosna razdalja. Vsi ti centimetri se pač morajo nekje poznati, glede na to, da v prtljažniku ostaja prostora za 455 litrov.

Položaj za volanom seveda navdušuje, četudi se sedi nizko. Vendar je sedež s pomočjo elektrike mogoče nastavljati prav v vse smeri, prostora za noge je dovolj tudi za višjerasle. Predvsem pa je spoznati tudi dodatno odmerjen prostor za kolena potnikov zadaj. Volanski obroč je izdatno nastavljiv, vendar bi ga sam želel imeti še kakšen centimeter bliže telesu. Na odlično oprijemljivem volanu so postavljena nova stikala za upravljanje, ki zaradi občutljivosti terjajo nekaj privajanja. Z vsemi nastavitvami je sedaj mogoče upravljati zgolj preko osrednjega zaslona, kar me v osnovi ne moti z izjemo klimatske naprave. Nekako se mi zdi, da bi bila klasična stikala nekako primernejše in predvsem hitrejša ter preprostejša za upravljanje klimatske naprave.

S prihodom nove generacije so se zgodili tudi določeni premiki v motorni paleti. Šestvaljnikov ni več! Zato tudi oznaka 300 d prinaša štirivaljni tubodizelski agregat in z 48-voltno napeljavo še blagohibridni sistem, ki služi porabnikom energije in doda nekaj moči pri pospeševanju. Sicer je zvezda tega pogona nedvomno dvolitrski turbodizel z močjo 195 kW (265 KM) in kar 550 Nm navora. Še posebej zadnji podatek bode v oči. A ga zmorejo zadnja kolesa prenesti na podlago brez večjih težav. Med motorjem in kolesi je postavljen že znan devetstopenjski samodejni menjalnik, ki preverjeno deluje uglajeno in hkrati hitro, ko je to potrebno. Kljub spoštljivi nazivni moči je poraba goriva relativno ugodna – v našem je povprečju je znašala 6,9 litra, a z ne prav nežno desno nogo. Sicer je zlahka mogoče doseči porabo pod šestimi litri tudi v teh zimskih dneh. Motor je tudi dobro zvočno pridušen, a zelo živahen, ko voznik želi kaj več kot le lenobno vožnjo po avtocesti. Še posebej iskriv postane v voznem programu Sport, ko tudi menjalnik hitreje prestavlja in se C kot celota prelevi v dinamično limuzino. Tudi zaradi športnega podvozja (s paketom AMG zunanjost za 2.300 evrov doplačila) ter dovolj neposrednega volanskega mehanizma zmore pokazati tudi nekaj športnega talenta. Motor razveseljuje s prožnostjo v srednjem območju vrtljajev, četudi je prirastek navora občutiti že pri približno 1.500 vrtljajih. Zaradi nizkega težišča je lega na cestišču zelo dobra, še toliko bolj zaradi športnega podvozja. Z neposrednostjo volana je mogoče hitro popravljati zdrse zadka, seveda, če voznika pri tem opravilu ne prehiti že stabilnostni sistem. Manj prijetno je podvozje med vožnjo po našem slabem mestnem asfaltu. V vsakdanu je ugotoviti, da je morda vseeno boljša izbira serijsko podvozje, ki nedvomno udobneje gladi nepravilnosti asfalta pod kolesi.

Mercedes razreda C je nedvomno nov avtomobil, ki nikakor ne razočara. Prepriča tudi tiste, ki se navdušujejo nad napredno tehnologijo. S kakovostnimi material navdušuje, s širokim naborom ambientne osvetlitve pričara romantično vzdušje, … Tudi spisek serijske varnostne opreme je zelo dolg, seveda pa je potrebno, da je za različico C 300 d potrebno odšteti najmanj 56.900 evrov.

TEHNIČNI PODATKI

Motorvrstni štirivaljnik, 1.993 ccm, turbodizel
CO2158-167 g/km
Moč195 kW (265 KM) pri 4.200 vrt./min
Navor550 Nm od 1.800 do 2.200 vrt./min
Zmogljivosti5,7 s (0-100 km/h), 250 km/h omejena
Teža1.570 kg
Cena56.900 EUR