Pripeljala Gladiator in Wrangler 4Xe

Gladiator ostaja zvest tistim, ki se ozirajo za pick-upi, vendar sedaj premore več sodobne tehnologije in udobja. Ob njem je Jeep predstavil še Wranglerja kot priključnega hibrida.

Gladiator tako še zmeraj ponuja možnost prevoza petih potnikov ter keson zadaj, za prevoz delovne ali rekreativne opreme, morda zgolj večje količine družinske prtljage. Čvrsta karoserija ostaja postavljena na šasiji, a sedaj premore še več vzvojne čvrstosti. Terenske zmogljivosti seveda niso vprašljive, saj vstopni kot znaša 41, izstopni 25 stopinj, oddaljenost od tal pa 25,3 centimetra. To pomeni, da lahko zabrede tudi v vodo do globine 76 centimetrov. Menjalnik in podvozje sta pred morebitnimi poškodbami zaščitena, vetrobransko steklo je kemično ojačano iz materiala, ki se uporablja za zaščito stekel pametnih telefonov, ur, kamer, … Seveda je ob štirikolesnem pogonu za premagovanje težje prevoznih terenov opremljen še z reduktorjem moči in delno zaporo diferenciala. Nedvomno je v pomoč tudi sistem samodejnega polnjenja pnevmatik, v kolikor pride do poškodbe le-teh. Je pa zunanjost tudi zelo prilagodljiva – navsezadnje je Gladiator izpeljanka iz Wranglerja. Tako je mogoče odstraniti vrata, pa trodelno streho, zložiti tudi vetrobransko steklo, ga opremiti s platneno streho, keson pa prekriti s platnenim (Roll-up), tridelnim mehkim ali trdim pokrivalom.

Notranjost je seveda udobnejša in prijetnejša, a še zmeraj z obilo navdiha tradicije znamke Jeep. Ne manjkajo sodobne naprave kot je sistem Uconnect s prikazi na 8,4-palčnem osrednjem zaslonu, ki omogoča tudi zrcaljenje telefona. Za prijetno vzdušje skrbijo usnjeni ogrevani sedeži, ogrevan je tudi usnjen volanski obroč. Prav tako velja omeniti tudi zložljivo zadnjo klop ter sodoben in kakovosten audio sistem del katerega je tudi prenosni brezžični zvočnik in je odporen na vodo in prah.

Kljub klenosti Gladiator ponuja kup sodobne varnostne opreme, kot so sistemi za nadzor stabilnosti prikolice, opozarjanja na nevarnost naleta, opozarjanja mrtvega kota, zaznavanja vozil prečno zadaj. Opremljen je tudi z radarskim tempomatom in vzvratno kamero, kar seveda velja pozdraviti, saj Gladiator meri v dolžino kar 559 centimetrov.

Za pogon skrbi trilitrski turbodizelski šestvaljnik z močjo 194 kW (264 KM) in 600 Nm navora, ki jih razvije že pri 1.400 vrtljajih v minuti. Navor na kolesa prenaša preko osemstopenjskega samodejnega menjalnika in sicer v osnovi na zadnja kolesa. Seveda je omogoča vklop samodejnega ali stalnega štirikolesnega pogona, za premagovanje težje prevoznega terena pa je na voljo še reduktor.

Carglass

Gladiator z opremo Overland stane pri nas 62.116 evrov, z višjim nivojem opreme Launch Edition pa 65.916 evrov.

Wrangler kot priključni hibrid

Ob predstavitvi Gladiatorja je bila za slovenskega uvoznika znamke Jeep, podjetja Avto Triglav, to tudi priložnost za pričetek prodaje hibridne različice Wranglerja. Tega boste spoznali po oznaki 4Xe in modrih odtenkih nalepk na pokrovu motorja, modro obrobljenih logotipov in modre kljuke za vleko. Ta priključni hibrid žene dvolitrski bencinski štirivaljnik ter dva elektromotorja, sistemska moč pogona pa znaša 280 kW (380 KM). Po podatkih tovarne, zmore ta kleni terenec z mesta do stotice pospešiti v zgolj 6,4 sekunde. Na voljo je v obeh različicah, torej kot Sahara in Rubicon (slednja s terenskimi pnevmatikami zmore premagovati še težje prevozna brezpotja). Za prenos skrbi samodejni menjalnik s planetarnimi gonili in dvema sklopkama ter vgrajenim elektromotorjem v ohišje menjalnika, ki skrbi za sodelovanje med motorji in menjalnikom, seveda ob pomoči obeh sklopk.

Wrangler 4Xe zmore zgolj na elektriko prevoziti približno 50 kilometrov dolgo pot, saj baterija shrani (za priključnega hibrida) kar 17 kWh električne energije. Z vodotesnostjo baterije, tudi ta terenec more zapeljati v vodo globine 76 centimetrov.

Sicer je za Wranglerja 4Xe Sahara potrebno odšteti 63.066 evrov, za različico Rubicon skoraj tisočaka in pol več.