Renault Megane Conquest R.S. Line Tech Hybrid 145

Kar dolgo smo čakali na Renaultovega SUV-a v Meganovem razredu. Ali zmore to čakanje upravičiti tudi za volanom?

Naj le omenim, da Conquest ni prav nov. V Rusiji ga pod imenom Arkana poznajo že dve leti. In šele letos je pripeljal tudi v države EU, kjer prav tako sliši na ime Arkana. Pa vendar je »evropska« Arkana postavljena na sodobno Cliovo platformo, tista ruska, na Daciino. In zakaj pri nas Conquest in ne Arkana? Slednje ime je pač preveč blizu vojnemu zločincu, ki smo ga poznalo pod vzdevkom. Tako se v državah naše skupne domovine imenuje Conquest. Meni osebno, je slednje ljubše, bolj francosko, bolj sofisticirano.

V testih le redko hvalim ali grajam oblikovne poteze posameznega avtomobila. Sem pač prepričan, da imajo vsake oči svojega »malarja«. Torej, kar je za nekoga lepo, je za nekoga drugega lahko grdo, in obratno. Pa vendar moram tokrat vsaj malo izkazati osebno navdušenje nad zunanjo podobo Conquesta. Še posebej bočna silhueta s privzdignjenimi boki in eleganten zadek v tem avtomobilskem razredu predstavljata nekaj hvalevrednega. Ob tem bi rad poudaril, da četudi gre za SUV-ovsko podobo, kot celota ne deluje glomazno, niti previsoko.

Notranjost je takšna kot jo poznamo iz Megana – z velikim osrednjim zaslonom s solidno grafiko, digitalno instrumentno ploščo, izdatno nastavljivim volanskim obročem. No, pri opremi R.S. Line je nemogoče spregledati rdeče šive, vstavke v podobi ogljikovih vlaken in nekaj aluminija iz katerega sta izdelani tudi pedalki. Občutek za volanom, vsaj zame, pa prijeten, saj voznikov delovni prostor ponuja kanček tistega prijetnega športnega občutka. Na zadnji klopi je kljub kupejevsko padajoči strehi prostora nad glavami potnikov dovolj, če ti le niso košarkarske postave. Prostora za kolena sicer ni v izobilju, a dovolj, da bosta dva odrasla zmogla preživeti pot tudi od Maribora do Obale. Nekako največji minus tega SUV-a je visok nakladalni rob 480-litrskega prtljažnik z dvojnim dnom, ki ga je z zlaganjem zadnje klopi mogoče povečati na največ 1.263 litrov.

Res pa je, da na ceniku Megana Conquest ne boste našli različice z dizelskim agregatom. Na voljo sta dve izvedbi s prisilno polnjenim bencinskim agregatom (103 kW/140 KM in 116 kW/160 KM) ter hibrid, ki zmore 105 kW (145 KM) in nadomešča dizelski agregat. In kljub temu, da hibrid med vsemi tremi ni najzmogljivejši, je vseeno za 300 evrov dražji od najzmogljivejšega Conquesta R.S. Line, ki ga žene zgolj prisilno polnjen 1,6-litrski motor. Jasno, hibridna tehnologija je pač bolj zapletena in posledično dražja, a hkrati tudi okolju prijaznejša. Tega hibrida ženeta 1,6-litrski atmosferski štirivaljnik in elektromotor, njuna sistemska moč pa znaša 105 kilovatov. Morda se sliši povsem zadovoljivo, a med vožnjo po avtocesti ali odločnejšem pospeševanju na njej, bi si želel nekaj več moči. Vseeno svoje k 457 centimetrov dolgemu vozilu termičnem in elektromotorju svoje doda še 1,2 kWh baterija, ki jo polni tudi bencinski agregat, zato energije nikoli ne zmanjka. Preseneti pa pri pospeševanju z mesta na kratki razdalji, saj elektromotor skoraj hipoma poda 205 Nm navora na prednja kolesa, kmalu nato svoje prispeva še termični motor. In četudi pospešek nariše nasmeh na obrazu, je podajanje navora uglajeno, da ga prednja pogonska kolesa zmorejo prenesti na podlago brez pretiranega vrtenja v prazno.

Sicer za prenos skrbi štiristopenjski samodejni menjalnik, ki svoje delo odlično opravlja predvsem med vožnjo po urbanih naseljih in umirjeni vožnji po regionalki. Manj prepričljiv je na avtocestnih ravninah, saj že ob manjšem dotiku pedala plina prestavi v nižjo prestavo ali dve, kar povzroča nekoliko nadležen hrup motorja v kabini do svoje naslednje operacije. Manj moteče je delovanje menjalnika med dinamičnejšo vožnjo skozi zavoje, ko je nujno potrebno izbrati vozni program Sport. Nagibanja karoserije je kljub višjemu težišču malo. In ko se po vstopu v zavoj umiri, se zdi pospeševanje iz zavoja izjemno prepričljivo. Temu sledi tudi dovolj obtežen volanski mehanizem, ki podaja obilo informacij o dogajanju izpod koles in spominja na tistega iz Megana R.S. Morda podvozje deluje nekoliko čvrsteje na slabšem cestišču, a ne tako, da bi bilo moteče ali neudobno.

Za vstopno različico Conquesta s šibkejšim bencinskim motorjem je potrebno odšteti dobrih 24 tisočakov, oziroma je za vstopnega hibrida potrebno plačati 26 tisočakov. Ali dejansko oprema R.S. res zmore upravičiti skoraj pet tisočakov, pa naj vsak presodi sam glede na potrebe in finančne zmožnosti.

Tehnični podatki

Motorvrstni štirivaljnik, 1.598 ccm, elektromotor
CO2117 g/km
Moč (sistemska)105 kW (145 KM) pri n.p. vrt./min
Navorn.p.
Zmogljivosti10,7 s (0-100 km/h), 172 km/h
Teža1.435 kg
Cena30.790 EUR