Mazda3 E-Skyactive G150 M Hybrid

Tehnološko napredni atmosferski bencinski motor je s hibridizacijo naredil še korak naprej

Mazda3 po prenovi ostaja še zmeraj zelo zanimiva kombilimuzina. In četudi so japonski inženirji ubrali svojo pot glede zniževanja emisij, se zdi, da se z dvolitrskim atmosferskim bencinskim motorjem uspešno kosajo s konkurenco, ki stavi na prostorninsko manjše prisilno polnjene motorje. Tudi zato, ker se niso odrekli blagi hibridni tehnologiji s katero je opremljen tudi testna mazda v kombilimuzinski podobi.

V tem primeru alternator opravlja vlogo generatorja in služi za pomoč pri speljevanju. Za nižje emisije skrbi še tehnologija izklapljanja valjev, kar pomeni tudi nižjo porabo goriva. Na avtocestnih ravninah tudi v zimskem času poraba goriva znaša le dobrih šest litrov bencina, med vožnjo po urbanih naseljih pa se poveča na okoli osem litrov. V primerjavi s sodobnimi prisilno polnjenimi motorji, pa je izven naselja pogrešati nekaj več odzivnosti motorja spodnjem in srednjem režimu delovanja, saj agregat več iskrivosti pokaže od približno 4.000 vrtljajev naprej.

Zelo prepriča šeststopenjski ročni menjalnik, ki navdušuje s kratkimi hodi prestavne ročice in vzorno natančnostjo. Tako le dopolnjuje dobro počutje za volanskim obročem. Ta je namreč dober, skoraj športno nizek, a še zdaleč ne neudoben. Nizko težišče pomeni tudi boljšo lego na cestišču in prijeten občutek med vožnjo po zaviti regionalki. Tudi zato, ker je volanski mehanizem dovolj obtežen in zagotavlja natančnost vodenja. Podvozje ni ne športno trdo, niti premehko nastavljeno. V zavoj je mogoče zapeljati odločno, nihanja karoserije pa je ravno dovolj, da je mogoče natančno določati mejo oprijema. Pridušenost motorja je mogoče reševati s poigravanjem prestavne ročice oziroma menjalnika in tako poskrbeti, da se motor vrti dovolj visoko, da je pospeševanje iz ovinka prepričljivejše.

Mazda3 velja za klasično kombilimuzino spodnjega srednjega razreda, zato kakšnih prostorskih čudežev ni pričakovati na zadnji klopi. Na prednjih dveh je prostora za noge in ramena povsem dovolj. Pohvaliti velja tudi upravljanje s funkcijami infozabavnega sistema, saj za razliko od večine konkurence Mazda3 še zmeraj ponuja upravljanje s pomočjo krožnega stikala in nekaj tipkami za hitro in enostavno ter predvsem intuitivno upravljanje.

Dejstvo je, da Mazda3 ni prav poceni. Vendar je potrebno vzeti v zakup, da so vgrajeni kakovostni materiali in da je hvalevredna tudi končna izdelava. In če se odločate za nakup klasične kombilimuzine ali limuzine tega razreda, je vsekakor to avtomobil vreden pozornosti in celo kakšne krajše testne vožnje.

TEHNIČNI PODATKI

Motorvrstni štirivaljnik, 1.998 ccm, bencinski
CO2128 g/km
Moč110 kW (150 KM) pri 6.000 vrt./min
Navor213 Nm pri 4.000 vrt./min
Zmogljivosti9,1 s (0-100 km/h), 206 km/h
Teža1.394 kg
Cena24.490 EUR