Peugeot e-208 GT

Trenutno je najmočnejši 208 električno gnan in s svojimi zmogljivostmi upravičeno sodi med male GT-je

Vozila na električni pogon so realnost in temu se ni moč izogniti. In prav elektromotor je lahko tesno povezan tudi s športnostjo, kar nedvomno dokazujejo nekateri čistokrvni športni avtomobili. Še toliko bolj smiselna se zdi kombinacija manjšega primestnega avtomobila na električni pogon ter dinamiko, saj kot je znano, prav elektromotor zaradi hipnega podajanja navora pri pospeševanju lahko nariše nasmešek na obrazu tudi zaprisežencem zmogljivejših avtomobilov s termičnimi motorji.

Ob pogledu na zunanjost električne 208-ice se mi prikradejo v spomin mali zmogljivi Peugeoti z oznakami GTi in RC. Obrobe blatnikov so obdani s polirano črno plastiko, za dodaten športni naboj poskrbi tudi strešni spojler v enaki barvi. Oprema GT še več pristnega občutka ponuja v notranjosti tega malčka, saj prednja sedeža premoreta dodatno oporo v ledvenem delu, ki sicer ni tako izrazita kot nekoč pri športnih predhodnikih tega modela. Vendar se odkupi z elegantno oblikovano notranjostjo, ki jo nadgrajujejo vstavki imitacije ogljikovih vlaken ter digitalna instrumentna plošča s 3D grafiko. Pravzaprav gre za prikaz podatkov na dvojnem steklu, ki z nekakšnim hologramskim prikazom poskrbi za 3D vizualizacijo. Ne smem pozabiti niti na volanski obroč skromnega premera, ki je sicer običajen za vse Peugeotove modele, a se prav v tem avtomobilu nekako najbolje poda. Ne glede na izbrano višino in globino mi še zmeraj prekriva kakšen podatek ob pogledu na instrumentno ploščo, pa vendar …

V tem avtomobilu je seveda najbolj zanimiv pogonski sklop, ki ga sestavlja elektromotor z močjo 100 kW (136 KM), ki tega malčka postavlja trenutno tik pod vrh zmogljivosti med svojimi brati. Moč se seveda prenaša preko enostopenjskega menjalnika na prednja posamično vpeta kolesa. Motor je seveda spredaj, energijo pa črpa iz 50 kilovatne litij-ionske baterije, ki je nameščena pod zadnjimi sedeži. Resda je v primerjavi z 1,2-litrsko različico za kar 300 kilogramov težji, a je potrebno vedeti, da je prav zaradi teh dodatnih kilogramov nameščenih na dnu vozila, težišče nizko. In kljub temu, da e-208 na papirju premore največ moči med 208-icami na ceniku, je prav zaradi nižje teže različica z 1,2-litrskim trivaljnikom (96 kW/130 KM) nekaj hitrejša tudi v pospeševanju z mesta do stotice – tri desetinke sekunde ni veliko, a vseeno šteje.

Peugeot e-208 je opremljen z izbiro voznih programov, med katerimi na srečo obstajajo tudi občutne razlike, tako v načinu delovanja kot tudi pri dosegu. V voznem programu Sport je lahko doseg z enim polnjenjem razumljivo bistveno krajši, saj je odzivnost motorja večja. To me seveda ne odvrne, ko se pred menoj pojavi zavita cesta, da ne bil izbral prav programa Sport. Učinkovitejše delovanje pogonskega sklopa zagotavlja več užitkov med pospeševanjem iz zavojev, še posebej tistih krajših in bolj zaprtih. Lega je namreč presenetljivo dobra, podkrmarjenje je spoznati le pri pretiravanjih, zadnja kolesa na poltogi premi pa ne kažejo znakov zdrsa, tudi pri izzivanju ne (seveda v mejah dopustnega). Dobro lego na cestišču velja pripisati tudi na rovaš nizkega težišča oziroma teže in postavitve baterije, z dovolj čvrstimi stabilizatorji je tudi nagibanja karoserije izjemno malo. Dodatne kilograme je občutit šele pri hitrem prelaganju težišča v kakšni kratki in hitri kombinaciji zavojev.

Vsaj tako dobro ali bolje se e-208 znajde tudi v urbanih naseljih. V programu Eco ni prav lene sorte, pa tudi poraba električne energije je precej manjša. V hladnih zimskih dneh se glede dosega ni zanašati na tovarniške podatke, kar je značilnost vseh električno gnanih avtomobilov. Vožnja s skoraj tovornjakarsko hitrostjo od Maribora do Ljubljane je sodeč po dosegu, ki ga na začetku poti kaže potovalni računalnik precej daljša, kot je v realnosti. A brez skrbi, s polno baterijo tudi po zimi ni strahu, da bi ga morali na tej relaciji še kje polniti. A doseg 340 kilometrov, ko ga računalnik prikaže ob polni bateriji, pač ni realen in je to potrebno vzeti v zakup. Sam sem ga polnil na bližnjem bencinskem servisu na 50 kilovatni polnilnici, kar pomeni kakšno uro polnjenja ob približno četrtino polni bateriji pred pričetkom polnjenja.

Nedvomno je e-208 avtomobil, ki zmore ponuditi kaj več kot varčno in okolju prijaznejšo vožnjo. Kot vsi električni avtomobilu, žal tudi e-208 ni prav poceni. Vendar, če polni ceni odštejemo še subvencijo, je ta glede na ponujeno opremo bistveno bolj prizanesljiva kot se to sliši na prvi pogled.

Carglass

TEHNIČNI PODATKI

Motorelektromotor
CO20 g/km
Moč100 kW (136 KM)
Navor260 Nm
Zmogljivosti9 s (0-100 km/h), 150 km/h
Teža1.455 kg
Cena33.270 EUR