Hyundai Bayon 1,0 T-GDI 100 Impression

Dimenzijsko je malenkost manjši od Kone, v notranjosti pa ponuja celo nekaj več prostora. Je zato tudi nasploh boljši od nekaj večje sorodnice?

Zanimiva primerjava! Še posebej zato, ker sta si ta dva avtomobila po velikosti in osnovni filozofiji res blizu. Kona je namreč le za tri centimetre daljša in prav toliko širša, kljub temu s 37 litrov manjšim prtljažnikom kot ga najdemo v Bayonu. Ob neki priložnosti sem celo slišal, da bi Bayon naj ustrezal starejšim kupcem. Kona, tudi za voljo športnega paketa N Line in športne različice N, bi naj bila bliže mlajši publiki. Ali to drži ali ne, naj pokažejo prodajni rezultati. Zagotovo pa je, da je Bayon lahko tudi prvi avtomobil pri hiši mlade tričlanske družine.

Glede oblike se mi zdi, da bi prej prepričal mlajše generacije voznikov, tradicionalisti bi zagotovo raje dvignili palec ob pogledu na Kono. A če me spomin ne vara, je bila prav Kona ob svojem prihodu avtomobil, za katerim se bi naj obračali mlajši. Očitno čas hitro beži in z njim se hitro spreminja tudi avtomobilska filozofija ter z njo povezane naše navade in okusi. Morda bi mi pri Hyundaiju rekli, da sem s tem razmišljanjem zašel v slepo ulico. Pa saj je vseeno. Bayon je nedvomno konkurenca svoji sorodnici Koni.

Počutje v kabini Bayona je prijetno. Kljub 418 dolžinskim centimetrom, v kabini ponuja občutek zračnosti, z velikimi steklenimi površinami tudi obilo dnevne svetlobe in dobro preglednost iz vozila. Morda bo nekaj natančnejše oko zmotilo obilo trde, na otip, manj prijetne plastike, ki kljub temu ne povzroča neprijetnih zvokov med vožnjo niti takrat, ko je torzijska čvrstost bolj izpostavljena. Prostora v ramenskem delu je več kot dovolj, položaj za volanom dober. Pa vendar moram priznati, da je udobje za volanom Kone nekoliko bolj po mojem okusu. A če ste tik pred nakupom enega izmed obeh omenjenih vozil, vam predlagam, da sedeta za volan obeh in sami ugotovite, v katerem se bolje počutite. Dejstvo je, da je v Bayonu več prostora za noge potnikov zadaj.

Bayon prepriča tudi z visoko stopnjo digitalizacije in napredne tehnologije. Oba zaslona (instrumentna plošča in osrednji zaslon) sta velikosti 10,25 palca in ponujata tudi menije v slovenskem jeziku. Uporabniški vmesnik prikazuje številne podatke, predvsem pa veseli, da deluje zelo intuitivno in tudi bolj tradicionalni vozniki ne bodo potrebovali veliko časa za prilagajanje.

Bayon, ki je postavljen na platformo i20, je sicer na voljo s tremi motorji, oziroma z dvema prostorninsko različnima bencinskima motorjema. V testnem avtomobilu se je vrtela šibkejša različica sodobnega prisilno polnjenega litrskega trivaljnika, ki razvija  73,5 kilovatov (100 KM) in navor na prdnja kolesa prenaša preko šeststopenjskega ročnega menjalnika. Samodejnost v menjalniku je na voljo za doplačilo v višini 1.200 evrov. Tako motoriziran Bayon ne zdi prav nič podhranjen, saj je tudi na avtocestnih ravninah zlahka držati tempo prometa. Morda bi si nekaj več moči želel predvsem pri kakšnem prehitevanju na regionalki, a tudi tja me pot le še redko zanese. Nekako srednje vrednosti velja tudi šeststopenjski ročni menjalnik, pri katerem tudi nisem pričakoval kaj več kot limuzinsko dolgih hodov in povprečne natančnosti, kar seveda umirjenega voznika povsem zadovolji. Zato sklepam, da je šibkejši atmosferski agregat prostornine 1,2 litra, le nekoliko prešibak in bi verjetno povzročil nekaj razočaranja kljub tisočaku nižji ceni. Prav tako je z dovolj umirjeno desno nogo poraba goriva dovolj skromna, saj kljub zimskim razmeram in temu primernim pnevmatika znaša znaša okoli šest litrov in pol.

Glede udobja pa velja omeniti, da je podvozje udobno nastavljeno. Izredno uglajeno blaži slab asfalt pod kolesi, ki v našem mestu ni redkost. Ob opravljanju te naloge tudi ni slišati hrupnosti delovanja podvozja, prav tako se Bayon lahko pohvali z vzorno okretnostjo. Zmotil me je le nekoliko preveč sintetičen občutek volanskega mehanizma, ki se mi zdi pri Koni nekoliko boljši in zato ponuja tudi več podajanja informacij vozniku kot to zmore Bayon. Sicer pa slednji kljub nekaj mehkeje nastavljenem vzmetenje prepriča tudi z lego na cestišču. Stabilizatorja sta dovolj čvrsta, da nagibanje karoserije v zavojih ni moteče – ga je ravno toliko, da je zlahka ugotoviti mejo zdrsa prednjih in zadnjih koles. Štirikolesnega pogona pa le ne iščite na ceniku tega avtomobila – je namreč tipičen predstavnik urbanih križancev. Glede na opremljenost in prostornost Bayona, je vsekakor tudi zanimiva cena. Če se ozirate za podobno velikim SUV-om, ga le ne spreglejte.

TEHNIČNI PODATKI

Motorvrstni trivaljnik, 998 ccm, turbina
CO2129 g/km
Moč73,5 kW (100 KM) od 4.500 do 6.000 vrt./min
Navor175 Nm od 1.500 do 4.000 vrt./min
Zmogljivost10,7 s (0-100 km/h), 183 km/h
Teža1.170 kg
Cena16.590 EUR