Toyota Yaris Cross 1,5 VVT-i Hybrid

Primestni športni terenec je že požel številna priznanja. Nedvomno je zanimiva izbira v svojem razredu, tudi zato, ker eden redkih v tem razredu ponuja tudi štirikolesni pogon

Recept za uspeh je domala preizkušen. Kombilimuzinsko zasnovo postaviti na nekoliko višje podvozje, ponuditi različne pogone in sveže oblikovne rešitve. Res se sliši zelo preprosto. A vseeno ni povsem tako enostavno. Potrebno je priznati, da je Toyoti ta recept, sicer v kompleksnejši obliki, uspel. Zunanja in notranja podoba Yarisa Cross je privlačno mladostna in je nedvomno všeč tistim, ki prisegajo na manj tradicionalne karoserijske poteze.

Kljub temu, da je Yaris Cross v primerjavi s sorodnim Yarisom za 24 centimetrov daljši ob nespremenjeni medosni razdalji, sodi me urbane primestne športne terence. Morda teh dodatnih centimetrov ni toliko opaziti v kabini, kjer prostora za noge potnikov zadaj ni ravno v izobilju, jih pa je nemogoče spregledati v prtljažnem prostoru – ta namreč pogoltne za spodobnih 397 litrov prtljage. To so že gabariti, ki zmorejo par ali tričlansko družino zadovoljiti tudi s prevozom prtljage za kakšen dopust. A to ni edini atribut, ki je Yarisu Cross zagotovil kandidature na različnih izborih in laskave naslove. Na testiranjih NCAP se je odrezal z odliko, saj trenutno velja za najvarnejši avtomobil v svojem razredu. Prednost te Toyote je tudi ta, da je eden redkih urbanih križancev, ki za doplačilo ponuja štirikolesni pogon. Zato ga lahko povsem upravičeno uvrstimo v razred športnih terencev. V osnovi je pogon speljan na prednji kolesni par, vendar za dodatna dva tisočaka in pol, kupec lahko dobi tudi elektromotor, ki žene zadnji kolesni par. To sicer ne pomeni, da je takšna oblika pogona vsemogočna, vseeno pa zmore kar resno prispevati k izboljšanju oprijem, ko se Yaris Cross znajde na razmočeni ali ne povsem utrjeni podlagi.

Pri Toyoti so se zanj odločili vgraditi klasični oziroma samopolnilni hibrid pogon. Pogonski sklop sestavljajo manjši elektromotor, ki skrbi za speljevanje, saj večji žene kolesa, kakor tudi 1,5-litrski bencinski motor. Vsi motorji so med seboj povezani in seveda delujejo usklajeno. Rezultat vseh pa je skromna poraba goriva, ki je na našem testu v povprečju znašala 5,8 litra, kar je seveda dober rezultat glede na zimsko obdobje ter zimske pnevmatike. Slabša stran pogonskega sklopa je še zmeraj brezstopenjski menjalnik, ki deluje bistveno bolj uglajeno kot smo tega bili vajeni v preteklosti. Pa vendar ob dodajanju plina termični motor še zmeraj zažene v višje vrtljaje, kar pomeni za krajše časovno obdobje nekaj več motečega hrupa v kabini. Med vožnjo v urbanih naseljih je vožnja udobna, prav tako je pospeševanje zaradi pomoči elektromotorja učinkovito, ne glede na to, da nazivni podatki sistemske moči ne kažejo športne usmerjenosti.

Za volanom Yarisa Cross je počutje dobro. Kljub višjemu težišču med zavoji ni motečega nagibanja karoserije. Podvozje z dovolj dolgimi hodi vzmeti in blažilcev zmore udobno blažiti tudi izrazitejše nepravilnosti asfalta pod kolesi. Natančno vodljivost spremlja odziven volanski mehanizem, ki ponuja dovolj informacij o dogajanju pod kolesi. Tozadevno je vožnja lahko pravi užitek.

Kljub temu, da Yaris Cross velja za primestni avtomobil, bo marsikomu služil tudi kot prvi avtomobil pri hiši. Tudi za voljo razmerja med ceno in dobljenim, saj vstopni model s pogonom zgolj na termični 1,5-litrski motor stane 17.300 evrov. Prav tako je prizanesljiva tudi cena za hibridno različico. Zanjo je potrebno odšteti najmanj 21.300 evrov.

Tehnični podatki

Mere (d/š/v)418/176/159 cm
Motorbencinski trivaljnik, 1.590 ccm, elektromotor
CO2112 g/km
Sistemska moč85 kW (116 KM) pri n.p. vrt./min
Navorn.p.
Zmogljivosti11,2 s (0-100 km/h), 170 km/h
Poraba (WLTP)4,4-5,0 l/100 km
Poraba na testu5,8 l/100 km
Teža1.690 kg
Cenaod 21.300 EUR