BMW M240i xDrive in BMW 233i Active Tourer

Čeprav oba izhajata iz iste serije, nagovarjata povsem različne skupine voznikov. Če je poslanstvo prvega namenjeno predvsem v iskanju ene bolj pristnih vozniških izkušenj, drugi ponuja uglajeno in sproščujočo družinsko vožnjo

Že samo ob pogledu nanj, v tej posebni vijolični barvi Thunderlight Metalic, je takoj jasno, da želi M240i xDrive izstopati. Brez sramu. Precej odstopa tudi po svoji obliki, ki se kar nekako razlikuje od preostale ponudbe ponosa Bavarske. Morda se zdi celo preveč tradicionalen, a to je bil tudi namen mehiškega oblikovalca Josea Case Pene. Gre namreč za poklon legendarnemu modelu BMW 2002 turbo iz 70-ih let prejšnjega stoletja. Tako so recimo ledvičke z zračnimi loputami precej horizontalne, LED žarometi so enojni, ne manjka niti izboklina na pokrovu motorja in širši koloteki. Vse to kaže, da je duh pretekle športnosti še kako živ. V primerjavi s predhodnikom je v dolžino zrasel za 105 mm, širši je za 64 mm, tudi medosna razdalja je za 51 mm daljša. Je skoraj tri centimetre nižji, širša st aoba koloteka. Karoserija je še bolj toga, razporeditev teže v razmerju 50:50 je tako rekoč idealno. Poganja ga trilitrski vrstni šestvaljni twin turbo, ki zmore 500 njutonmetrov in 275 kilovatov (374 KM), svojo moč pa preko osemstopenjskega ZF samodejnega menjalnika prenaša pretežno na zadnjo os, kjer je nameščen športni diferencial. Slednji je za ta model serijski, pri ostalih pa doplačljiv, tako kot tudi nastavljivi blažilniki in športno nastavljivo podvozje M. Kot edini predstavnik serije 1 in 2, ni postavljen na platformo prirejeno prednjemu pogonu. Osnova zanj j temelji na platformi štirice, ki zraven pogona zadnje osi ali štirikolesnega pogona omogoča tudi vgradnjo šestvaljnika. 

Digitalizirana notranjost deluje zelo intuitivno, torej vozniku prijazno. Povsem nov je tudi operacijski sistem. Serijsko je v vseh modelih na voljo  8,8-palčni sredinski zaslon na dotik  in digitalna instrumentna plošča s 5,1-palčnim barvnim zaslonom BMW Live Cockpit. Opcijski lahko kupec izbere še BMW Live Cockpit Professional z instrumentno ploščo  velikosti 12,3 palca in 10,25-palčnim osrednjim zaslonom.   

Prvi vtisi z vožnje le potrjujejo, da je BMW na cesto postavil zelo vozniško nastrojen stroj, ki se najbolje počuti na kakšni regionalki, kjer z lahkoto opravlja s takšnimi in drugačnimi zavoji. Lega na cesti je izvrstna, prav tako oprijem. Volanski mehanizem je neposreden in natančen, podvozje pa lahkotno požira manjše grbine in luknje asfaltne podlage.

Zraven že omenjenega M240i xDrive kupejevsko ponudbo serije 2 sestavljata še 220i (184 KM), za katerega je potrebno odšteti 37.800 evrov in 240d (190 KM za 41.500 evrov. Vsi modeli so na voljo izključno s samodejnim ZF menjalnikom. Cena za M240i xDrive pa znaša 57.450 evrov.

Pravo nasprotje kupeju predstavlja model BMW 2 Active Tourer. Ta borec v počasi umirajočem segmentov enoprostorcev ali MPV-jev, je prvi velikoserijski predstavnik BMW-jeve nove zasnove notranjosti (čeprav je prvi s to zasnovo iX), ki s pridih prestiža kaže znake kot bi preskočič kakšen avtomobilski razred višje. Novi operacijski sistem BMW iDrive je tako prvič vgrajen v kakšnega izmed predstavnikov kompaktnega segmenta. Ukrivljeni digitalni zaslon na dotik, ki ga kot celoto sestavljata digitalna armaturna plošča in osrednji zaslon, skupaj tvorita popolnoma digitalno celoto, sestavljeno iz 10,25-palčne instrumentne plošče in osrednjega zaslona z diagonalo 10,7 palca. Prtljažnik pogoltne za 470 litrov prtljage, s podrto zadnjo klopjo pa 1.455 litrov. Prestavne ročice kot tudi velikega okroglega stikala ni več. Prvega je zamenjalo stikalo, funkcije drugega pa je moč upravljati preko zaslona na dotik. Oblikovalski jezik  v ospredje postavlja izrazite ledvičke in standardna full LED-žarometa ozke zasnove.  Ko je govora o družinsko uporabnih vozili, pri BMW veliko stavijo na mnenje kupcev in ne posvečajo več toliko pozornosti vozni dinamiki, pač pa v ospredje postavljajo udobje in uporabnost. Active Tourer nikakor ni avtomobil, s katerim boste uživali v iskanju idealne linije skozi zavoje. Pogon je speljan na prednjo os, tudi podvozje je udobno nastavljeno. Glede na zasnovo vseeno ponuja presenetljivo količino povratnih informacij, tudi nagibanja karoserije v zavojih ni toliko kot sem sprva pričakoval. No, morda bi lahko bil motor nekoliko odzivnejši pri ‘kickdown-u’, vendar pri takšnem avtomobilu to niti ni tako pomembno in tudi ne preveč moteče. Tudi Active Tourer je opremljen le še s samodejnim dvosklopčnim sedemstopenjskim  menjalnikom, kot tudi z 48-voltno tehnologijo in blago hibridizacijo. Pri nas je BMW 2 Active Tourer  na voljo s tremi prisilno polnjenimi bencinskimi motorji in turbodizlom. Vstopni model 218i (136 KM) je na voljo za 33.900 evrov, za 220i (170 KM) je potrebno odšteti 39.600 evrov, za 223i (218 KM) pa 39.600 evrov. Dizelski 218d (150 KM) stane 37.400 evrov, nekoliko kasneje pa se bo floti pridružil še priključni hibrid.