Škoda Fabia Style 1.0 TSI

Fabia je v četrti generaciji z novim, a prepoznavnim Škodinim obrazom, zrasla v vse smeri

Četrta generacija Škodine Fabie je postavljena na koncernsko platformo MQB, ki ji omogoča, da je v dolžino zrasla za enajst centimetrov (411 cm) in je dobrih pet centimetrov daljša od Volkswagenovega Pola zadnje generacije. V primerjavi s predhodnico je za enajst centimetrov daljša je tudi medosna razdalja, kar pomeni občutno več prostora v kabini, ob dejstvu, da je še pet centimetrov širša.  Zaradi občutno povečanih gabaritov, je večji tudi prtljažni prostor. Ta zmore skriti za 380 litrov prtljage – kar je toliko, kot v razred večjem Golfu. Ta je tudi temeljito obdelan, z dvojnim dnom, na boku tudi s prilagodljivim predalom za vrečko z nakupom ali pa zgolj za plastenko pijače. Pri slednjem so se mi pojavili pomisleki, da je morda lahko moteč, ko je potrebno popolnoma izkoristiti prostor s kovčki in drugo prtljago za dopustovanje. Fabia pa v četrto ni le večja, je tudi sodobnejša in varnejša, saj je dobila asistenčne sisteme kot so ohranjevalnik voznega pasu, zaviranje v sili ali pa aktivni radarski tempomat.

Notranjost je glede na velikost vozila zračna in zelo udobna. Pri Škodi so namenili precej pozornosti natančnosti izdelave. Je pa še vedno je kar nekaj trde plastike, a ne manjka niti tiste mehkejše, prijetnejše na otip. Armaturna plošča je sodobna, s čistimi oblikovnimi potezami, na sredi pa stoji osrednji zaslon na dotik. V testni Fabii so merilniki na armaturni plošči v celoti analogni, kar vsaj zame, ni prav nič napak, kot tudi ne klasična ročna zavora. Seveda je možna tudi digitalizacija instrumentne plošče, a je zanjo potrebno nekoliko globje seči v žep.

Motorna paleta nove Fabie zajema le bencinske motorje, tako na ceniku ne boste našli dizelskega motorja. Tudi pogon zgolj na elektriko ni v načrtu tovarne, bo pa v prihodnje verjetno na voljo kot hibrid. Testno Fabio poganja litrski prisilno polnjen trivaljnik, ki zmore 70 kilovatov (95 KM). Navor prenaša preko petstopenjskega natančnega in uglajenega ročnega menjalnika na prednji kolesni par. Nazivna moč na papirju morda ne deluje preveč prepričljivo, vendar motor z dovolj navora povsem spodobno služi vsakodnevnim potrebam. Tudi na avtocestah zmore držati tempo vožnje, če le ni preveč obremenjen med vožnjo po klancu navzgor. No, tudi šeste prestave se v prid nižji porabi na avtocesti ne bi branil, a so pri tem petstopenjskem menjalniku prestavna razmerja dobro preračunana. Glede na bencinsko poreklo brez pomoči elektrike, je potrebno pozdraviti nizko porabo goriva, ki je lahko tudi v zimskih dneh pod šestimi litri na sto prevoženih kilometrov. Tudi zato, ker količnik zračnega upora znaša 0,28 CW. Ta rezultat so inženirji dosegli predvsem z vgradnjo aktivnih lamel v odprtine hladilnika (te se zaprejo kadar motor ne potrebuje hlajenja), aerodinamičnimi platišči, zaščito podvozja in nekoliko daljšim zadnjim spojlerjem za usmerjanje zraka.

Sicer pa v primerjavi s konkurenco prepriča z voznim udobjem. Podvozje deluje zelo uglajeno in brez večjih težav požira tegobe v smislu slabe asfaltne podlage. Prav tako pa ni pretiranega nagibanja karoserije, ko nekoliko bolj obremenim zunanje pnevmatike v zavojih. Tudi lega na cesti je zanesljiva. Seveda je ob pretiravanjih bolj podvržen podkrmarjenju, med tem ko je zadek zelo težko postaviti iz zastavljene smeri. Volanski mehanizem je zelo natančen in odziven, lahko pa bi bil malenkost bolj obtežen, pač v prid boljšemu občutku pri nekoliko hitrejši vožnji med vožnjo po zaviti regionalki.

Glede na prostornost, ki jo ponuja nova Fabia, se zdi vstopna cena za opremo Active s 13.676 evri zelo privlačna. Vendar je potrebno opomniti, da jo v tem primeru žene bistveno manj zmogljiv atmosferski trivaljnik. Vstopna cena za najcenejši prisilno polnjen motor 15.338 evrov, tega tudi priporočam, s paketom opreme Style, pa znaša dodatna dva tisočaka. Če bi si zaželeli najzmogljivejši motor (81 kW/110 KM) s samodejnim DSG menjalnikom ter paketom z najdaljšim spiskom opreme, pa bo cena presegla 20 tisočakov.  

Motorvrstni trivaljnik, 999 ccm, turbo
CO2127 g/m
Moč70 kW (95 KM) od 5.000 do 5.500 vrt./min
Navor175 Nm od 1.600 do 3.500 vrt./min
Zmogljivosti10,6 s (0-100 km/h), 195 km/h
Poraba na testuod 5,7 do 5,9 l/100 km
Teža1.538 kg
Cena17.383 EUR