FORMAT 4-3

Električni Megane nekoliko drugače

Renault velja za vodilnega avtomobilskega proizvajalca električnih avtomobilov. In ta trend želi nadaljevati s strategijo Renaulution ter smerjo »Novi val«. In del udejanjanja predstavlja novi Megane E-TECH Electric, kompaktna kombilimuzina, ki izhajaj iz prototipa Megane eVision iz leta 2020.

Pri Renaultu pravijo, da je Megane E-TECH Electric otrok omenjene strategije in tehnologije. Je namreč prvi avtomobil izdelan v novem industrijskem vozlišču Skupine Renault, ki se nahaja na severu Francije. In kot prvi model tega francoskega proizvajalca nosi znak »»Nouvel’R« in tako pooseblja preobrazbo znamke. Prav tako se kaže v najsodobnejših prijemih elektromobilnosti, saj zmore energijo vračati tudi nazaj v omrežje. Francozi imajo v mislih tudi trajnostni razvoj, saj z optimizacijo energije želijo doseči kolikor je mogoče visoko stopnjo učinkovitosti. Tako bodo baterije reciklirali in uporabne snovi znova vrnili v industrijo. Sedežne prevleke in armaturna plošča so izdelani iz recikliranih snovi, kar 95 odstotkov vozila, pa bo mogoče znova reciklirati.

Novi Megane E-TECH Electric kot prvi avtomobil izkorišča vse prednosti nove plaftorme CMF-EV v zvezi s katero je bilo prijavljenih kar 300 patentov. Konstrukcijska zasnova predvideva manjši motorni prostor (elektromotorji so pač manjši), večjo medosno razdaljo, kar pomeni več prostora v kabini, nižje težišče in prilagoditev obes za izboljšanje udobja med vožnjo.

Tudi zato je podoba električnega Megana E-TECH drugačna kot klasične kombilimuzine, ki jo poznamo, četudi je oblikovno zadržal prepoznavne linije. A tudi laično oko ne bo spregledalo sprememb grafike luči in prednje maske, tudi ne kljuk, ki so prikrito pospravljene v liniji karoserije. Kljub temu, da meri v dolžino le 420 centimetrov, medosna razdalja znaša 268 centimetrov. Notranjost je zato kljub relativno skromnim zunanjim meram zelo prostorna. Posebnost Megana E-TECH Electric je tudi rekordno tanka baterija (11 centimetrov), kar omogoča prav nova platforma. Osnovna različica je postavljena na 18-palčna, ostale celo na 20-palčna kolesa. Prtljažni prostor meri 440 litrov, pod njegovim dnom je še 32-litrsko korito za shranjevanje polnilnih kablov.

Za pogon skrbita dva elektromotorja moči 96 kW (130 KM) in 160 kW (220 KM). Prvi zmore ponuditi 250 Nm navora, drugi še 50 več. S slednjim motorjem zmore električno gnan novinec z mesta do stotice pospešiti v 7,4 sekunde. Električna energija je pri šibkejšem motorju shranjena v 40-, pri močnejšem v 60 kWh bateriji, prav tako pa sistem omogoča tudi štiri stopnje regeneracije energije med vožnjo. Po standardu WLTP z manjšo baterijo zmore prevoziti 300 kilometrsko razdaljo, z večjo 450 kilometrov ali celo 470 kilometrov v različici Evolution Extended. Renault s pomočjo Mobilize ponuja plačevanje polnjenja s pametnim telefonom v največjem omrežju polnilnic v Evropi. Storitev je trenutno na voljo le v Nemčiji in Španiji, v letošnjem letu pa se bo razširila tudi v drugih državah. Kot ugodnost je tudi cenejše polnjenje na polnilnih mestih Ionity, Renault pa bo svojim strankam omogočil tudi brezplačno polnjenje na polnilnih mestih v svoji prodajno-servisni mreži po Evropi.

Megana E-TECH Electric ponuja tudi nadgrajene asistenčne sisteme – Active Driver Assist samodejno prilagaja hitrost tudi z uporabo geolokacijskih podatkov in posebno kartografijo, ki vključuje pogosta krožišča ter omejitve hitrosti in ovinke. Tako zmore vozilo samodejni zmanjšati hitrost ob približevanju krožišču in nato tudi o pospešiti. Sistem ohranjanju voznega pasu deluje tudi na cestišču, ko to ni opremljeno z obema talnima oznakama voznega pasu, dovolj je na primer le črta na robu cestišča. Seveda ponuja še številne druge sodobne sisteme, ki skrbijo za varnost, pa tudi udobje.

Za vstopnega električno gnanega Megana s šibkejšim motorjem in manjšo baterijo je potrebno odšteti 34.890, za najcenejšega z močnejšim motorjem in večjo baterijo pa 42.890 evrov.