Hyundai Tucson PHEV 1,6 T-GDI Impression 4WD

Tucson velja za enega najbolje prodajanih športnih terencev pri nas. Razlogov za to je več. Mednje zagotovo sodi tudi nabor pogonov in z njimi povezana tehnološka naprednost

A Tucson ni prvi model korejskega proizvajalca, ki zmore tako številčno prepričati svoje kupce. Pravzaprav je za uspešnost te znamke pri nas potrebno pogledati nekaj let nazaj, če ne že dve ali tri desetletji nazaj. Hyundai je že v devetdesetih letih s svojimi modeli številne prepričal z razmerjem med odštetim denarjem in ponujenim. Pri tem je gradil svoj imidž tudi za voljo kakovosti, tako avtomobilov kot tudi storitev.

Še kakšno desetletje nazaj so bili Hyundai sicer všečno oblikovani, ponujali so sodobno tehnologijo in prepričali z udobjem in zanesljivostjo. Manjkala je le tista češnja na torti, ki v avtomobilizmi predstavlja drznost. In v zadnjih letih tega ne manjka. Na trg so poslali enega najboljših športnih kombilimuzin i30 N, z Ionicom so se priključili svetu hibridizacije in elektrifikacije, s Tucsonom so drznost pokazali še na oblikovnem področju.

Ja, ko je pripeljal na ceste, smo se vsi malo zdrznili. S svojo zunanjo podobo je vzbujal pozornost kjerkoli se je pojavil. In po več kot letu dni, še zmeraj ostaja opažen. Tucson ni le oblikovno drugačen, v notranjosti je tudi družinsko prostoren in uporaben. Pri tem pa prtljažni prostor z dvojnim dnom pri priključnem hibridu ni prav nič okrnjen, saj je baterija postavljena pod zadnja sedeža. Torej še zmeraj zmore pospraviti za 616 litrov prtljage.

Tudi počutje za volanom v tem avtomobilu je prijetno in postavlja kar visoka merila za ta avtomobilski razred. Laično oko ne more spregledati objema digitalizacije, saj sta na armaturni plošči postavljena dva velika zaslona – pred voznikom kot instrumentna plošča, tisti na osrednji konzoli pa skrbi za prikaze info-zabavnega vmesnika. Ob tem pa se niso odrekli upravljanju klimatske naprave in avdio sistema od neodvisno od osrednjega zaslona. Tudi ergonomija v tem avtomobilu je dobra. Položaj za volanom je udobno visok, prostora je dovolj v ramenskem delu, dobrega položaja ni težko poiskati.

Pri Tucsonu z oznako PHEV je potrebno izpostaviti predvsem priključno-hibridni pogon. Tega sestavljata 1,6-litrski bencinski štirivaljnik in elektromotor, ki zmoreta 195 kilovatov sistemske moči in 350 Nm navora. Zato je med vožnjo tudi dovolj prepričljiv, ko odločno m pritisnem na pedal plina, četudi bi po podatkih sodeč morda pričakoval še kanček več udarnega vala pri pospeševanju v ravni liniji. Elektromotor z močjo 67 kW v tem primeru zmeraj priskoči na pomoč termičnemu motorju, prav tako skrbi za speljevanje. Električno energijo črpa iz 13,8 kWh velike baterije, kar vsaj v zimskih razmerah v mestni vožnji zadostuje za dobrih 40 kilometrov dosega zgolj na električno energijo. Verjamem, da v toplejših mesecih na kakšni regionalki zmore prevoziti tudi kilometrskega desetka več. Sicer celoten sklop skupaj s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom deluje zelo uglajeno in udobno. In ker je smisel priključnega hibrida vožnja v urbanem naselju zgolj na električno energijo, je Tucson opremljen s 7,4 kilovatnim polnilcem, kar pomeni, da je mogoče relativno hitro napolniti baterijo. V kolikor bi imeli za vsakih sto prevoženih kilometrov polno baterijo in bi skoraj polovico te poti opravili zgolj na elektriko, bi bila poraba bencina bila res nizka, v teh zimskih dneh z zimskimi pnevmatikami okoli tri litre. Na daljši vožnji brez vmesnega polnjenja baterije pa je poraba seveda višja, saj sistem deluje kot polni hibrid, zato mora več dela opraviti termični motor, kar pomeni tudi višjo porabo goriva, ki se v tem primeru giblje med šestimi in sedmimi litri.

Med vožnjo tudi podvozje skrbi za udobje, skorajda ne glede kakovost cestišča pod kolesi. Priključni hibrid ponuja tudi serijsko štirikolesni pogon, ki večino časa žene prednji kolesni par, zadnjega le po potrebi. Oddaljenost od tal znaša 17 centimetrov, zato ne omogoča kakšnih izletov po brezpotjih – Tucson se pač najbolje počuti na urejenih cestiščih.

TEHNIČNI PODATKI

Mere d/š/v v cm
450/186/165
Motorvrstni štirivaljnik, 1.598 ccm, elektromotor
CO2195 kW (265 KM) pri 5.500 vrt./min
Sistemska moč195 kW (265 KM) pri 5.500 vrt./min
Sistemski navor350 Nm od 1.500 do 4.500 vrt./min
Zmogljivosti9,1 s (0-100 km/h), 191 km/h
Poraba goriva6,6 l/100 km
Cena38.590 EUR