Nissan Qashqai 1,3 DIG-T 158 Mild Hybrid Tekna+

Qashqai je pred desetletjem in pol morda uspešno oral ledino kot športni terenec v svojem razredu. Zgodbo je nadaljevala tudi druga generacija. Pa zmore tudi tretja generacija nadaljevati to pot?

Za prodajne uspehe posameznega modela je nedvomno izjemno pomembna oblikovna privlačnost vozila, saj neposredno vzbuja opazovalčeva čustva. In če bi dejal, da je tretja generacija Qashqaija najbolj drzna med vsemi tremi doslej, še ne pomeni, da bo tudi najuspešnejša doslej. Navsezadnje je v zadnjih letih dobila številno konkurenco.

A novi Qashaqai premore še kakšne drugi atribute kot so elegantno oblikovane zadnje luči ali pa zanimiva prednja maska s privlačno led osvetlitvijo prednjih žarometov. Nissanov križanec je v primerjavi s predhodnikom tudi dimenzijsko pridobil prav v vse smeri. Zato v notranjosti ponuja več prijetne zračnosti, pravzaprav občutek, ki bi ga lahko pripisal razred večjim konkurentom. Predvsem v ramenskem delu na prednjih sedežih je prostor izdatno odmerjen. No, tudi na zadnji klopi je prostora za noge dovolj. Le visokorasli bodo znali povedati, da ga ni v izobilju nad glavami potnikov zadaj, pač zaradi padajoče strehe, ki skrbi za prej omenjeno eleganco zunanjosti. In ko že hvalim prostornost, moram omeniti še za ta razred nekako povprečno velik prtljažni prostor, ki zmore pogoltniti za do 504 litre prtljage, kar je na primer le 17 manj kot v Škodi Karoq.

Nedvomno testni Qashqai prepriča tudi s ponujeno opremo, še posebej usnjeno oblazinjenje s prešitim karo vzorcem na sedalu in naslonu sedeža, ki skrbi za več premijskega občutka. Tudi digitalizacija ni zaobšla tretje generacije tega športnega terenca. Digitalna instrumentna plošča ponuja pregledne prikaze, prav tako zaslon info-zabavnega vmesnika na osrednji konzoli. Sicer ne vem koliko šteje povprečna starost kupca Qashqaija, vsekakor pa pozdravljam, da je mogoče s klimatsko napravo upravljati neposredno s pomočjo tipk pod osrednjim zaslonom, prav tako z avdio sistemom.

Med vožnjo s tem avtomobil me je pozitivno presenetil položaj za volanom, ki je res vzoren. Tudi sedalni del sedeža ponuja dovolj opore za stegna, nekaj malega je čutiti tudi opore v ledvenem delu naslona. Volanski mehanizem bi lahko ponudil kakšno informacijo več o dogajanju pod kolesi, a mu glede na namembnost, to ne morem niti zameriti. Svojo vlogo zelo dobro opravlja podvozje, ki prepričljivo blaži neravnine, le na povsem kratkih grbinah je občutiti kratke tope udarce, predvsem zaradi nekaj več nevzmetene mase 20-palčnih koles. Udobje med vožnjo se še ne kočna, saj svojo vlogo zelo dobro opravi tudi 1,3-litrski prisilno polnjen bencinski motor s pomočjo blage hibridizacije. Ta moč prenaša na prednja kolesa preko brezstopenjskega CVT menjalnika, seveda s prednastavljenimi stopnjami. Motor že pri 1.800 vrtljajih doseže 270 Nm navora in pri tem zmore vztrajati vse do 3.750 vrtljajev v minuti. Ob tem menjalnik delo opravlja res korektno in le redko (le ob odločnem pospeševanju) požene motor v visoke vrtljaje, ki morda za uho niso najprijetnejši. Sicer si za elegantno delovanje zasluži pohvalo.

Žal pa je to edini motor, ki ga trenutno Nissan ponuja za Qashaija, četudi še v šibkejši različici (103 kW/140 KM) in s šeststopenjskim ročnim menjalnikom. V kolikor želite samodejnost menjalnika, sledi tudi močnejša različica (116 kW/158 KM) tega motorja. Med štirimi paketi opreme Tekna+ ponuja največ, tudi masažno funkcijo sedežev, stekleno streho, ozvočenje Bose, … Zato ne bodite presenečeni ob pogledu na ceno v tehničnih podatkih. Cena vstopnega modela s šibkejšo različico 1,3-litrskega motorja in ročnim menjalnik ter paketom opreme Visia znaša 24.350 evrov. Sicer Qashqai ponuja tudi možnost štirikolesnega pogona, zanj je potrebno odšteti dodatnih 1.500 evrov.

TEHNIČNI PODATKI

Mere d/š/v v cm443/184/163
Motorvrstni štirivaljnik, 1.332 ccm, turbo
CO2142-147 g/km
Moč116 kW (158 KM) pri 5.500 vrt./min
Navor270 Nm od 1.800 do 3.750 vrt./min
Zmogljivosti9,2 s (0-100 km/h), 199 km/h
Poraba goriva7,5 l/100 km
Cena35.830 EUR