Toyota Hilux 2,8 D-4D Invincible 4×4

 Invincible v prevodu pomeni nepremagljiv. Morda bi tega Hiluxa, sedaj s prenovljenim motorjem, poimenovali tudi neustavljiv ali neustrašen, saj prileze do tja, kamor si večina ne zna niti predstavljati

Ljubitelji legendarne britanske oddaje Top Gear verjetno ne boste nikoli pozabili, kako je voditelj Jeremy Clarkson hotel na vsak način uničiti Hiluxa. Potopil ga je v morje, nanj vrgel počitniško prikolico, ga zažgal ter ga celo postavil na vrh stolpnice, ki so jo zrušili. Hilux je preživel.

Pred tremi leti, ko je Hilux praznoval abrahama, smo v našem uredništvi posneli kratek video, tudi na snegu, kako na terenskih gumah zlahka premaguje ovire pred seboj. Sedaj je pripeljal v enaki podobi in velja za nekakšen Toyotin odgovor na evropsko različno Fordovemu Raptorju. Paket opreme Invincible pomeni piko na i opremske ponudbe. Z njo je zunanjost Hiluxa bistveno bolj vpadljiva, saj so blatniki razširjeni, prednji odbijač in maska sta v črni barvi, prav tako v črni so plastični zaščitni robovi blatnikov. No, omeniti velja, da Invincible ne pomeni le več huliganskega videza, tudi udobje v notranjosti. Ozvočenje priznanega proizvajalca JBL samo po sebi govori v prid kakovosti zvoka. Zadnja klop je ogrevan, voznik si svoj sedež lahko nastavlja s pomočjo elektrike, usnje najdemo tudi oblogah vrat in naslonu za roke potnikov spredaj, prav za ta paket opreme je rezervirana grafika instrumentne plošče.

Ko sedem za volan tega robustneža, ostanejo le še spomini na neudobje, ki so ga takšni terenski poltovornjački ponujali pred četrt stoletja. Položaj za volanom je primerljiv športnim terencem – no, položaj je še nekaj višji. Podvozje ni več neudobno nastavljeno, saj med vožnjo preko kratkih neravnin zadnja prema nič več ne poskakuje, pač pa udobno premaguje nepravilnosti pod kolesi. A še zmeraj zmore nosilnosti vsaj toliko kot njegovi predniki, običajno celo več. Seveda vodljivosti ni mogoče primerjati s tisto pri športnih terencih. Vseeno je potrebno vzeti v zakup zelo visoke pnevmatike s terenskim profilom ter štirikolesni pogon. A ko se zapeljem na brezpotje, bi verjetno marsikdo na vozniškem sedežu onemel ob premagovanju naklona vzpona, ali bi dvignil noge med brodenjem po blatu in vodi. Po drugi strani, pa bi bil presenečen, kako preprosto je tega Hiluxa mogoče natančno bočno parkirati, saj je del paketa opreme Invincible tudi 360-stopinjski pogled, ki ga omogočajo štiri kamere postavljene na vozilu.

Predvsem velja pohvaliti prožnost prenovljenega 2,8-litrske turbodizelskega stroja, ki sedaj navor podaja bistveno bolj zvezno in temu primerno je vožnja predvsem na asfaltni podlagi udobnejša. Tudi za voljo udobnega in mehkega prestavljanja samodejnega menjalnika s pretvornikom navora. Ta moč se v osnovi prenaša na zadnji kolesni par, z zgolj krožnim stikalom je mogoče preklopiti na štirikolesni pogon ali po potrebi reduktor moči. Na terenu voznik ne bo pogrešal niti zapore zadnjega diferenciala ali pa pomoč elektronike pri strmih spustih.

Razlika v ceni med 2,4- in 2,8-litrskim motorjem znaša dobrih 1.600 evrov. A je tudi razlika v moči občutna, saj manjši motor zmore 110 kilovatov (150 KM). Prav tako obstajajo razlike v ceni glede opreme. Tako je na primer za najcenejšo različico z dvojno kabino in štirikolesnim pogonom potrebno odšteti 33.700 evrov, a brez delne zapore zadnjega diferenciala ali nadzora spusta s pomočjo elektronike. Tudi pogleda štirih kamer na spisku opreme paketa Comfort ne boste našli, prav tako ne usnja na volanu in še manj na sedežih.

Tehnični podatki

Mere (d/š/v)
532/181/190 cm
Motorvrstni štirivaljnik, 2.755 ccm, turbodizel
Moč150 kW (204 KM) pri 3.000 vrt./min
Navor 500 Nm pri 1.600 vrt./min
Teža2.270 kg
Zmogljivosti10,7 s (0-100 km/h), 175 km/h
Poraba na testu10,1 l na 100/km
Cena45.850 EUR