Leto 2017 je še kako posebno za Mercedesov hišni športni predelovalni oddelek AMG, saj ta letos obeležuje 50. obletnico obstoja. Zaradi tega načrtuje AMG maja poseben dogodek v sklopu dirke 24 ur Nürburgringa.

Da so s proslavljanjem že pričeli, smo se lahko prepričali na nedavnem mednarodnem avtomobilskem salonu v Detroitu (NAIAS), kjer so predstavili novo izvedenko modela AMG GT, ki se imenuje AMG GT C in se uvršča med že obstoječa modela GT S in GT R. Zagotovo pa je vsekakor bolj kot predstavitev nove izvedenke modela GT in razne slovesnosti za 50. obletnico zanimiva novica o prihajajočem hiperšportniku, ki ga bo poganjal kar motor iz formule ena.

V Detroitu, kjer je potekal mednarodni avtomobilski salon, se je ponudila možnost za kratek pogovor s šefom AMG, Tobiasom Moersom, o AMG-jevih načrtih za 2017 in seveda o avtomobilu, ki bo pri Nemcih zagotovo zvezda leta. Na tem mestu je treba dodati, da potekajo pogovori z gospodom Moersom zelo neposredno, jasno in odkrito. Na vprašanje, ki ga ne zanima, ne bo hotel odgovoriti ali bo pojasnilo zelo kratko, običajno enobesedno, zgodilo pa se je že tudi, da je zgolj strmel nekam v daljavo.
“Organizirali bomo dogodek na Nürburgringu,” je povedal na kratko in nadaljeval, da zagotovo ne bo zabave v tovarni, na katero bi povabili vse. Z Moersom smo se že velikokrat pogovarjali, tako da je jasno in nesmiselno ‘vrtati’ v nekaj, o čemer ne želi govoriti. Vemo pa tudi, da bo povedal precej več, kot bi si v sanjah želeli, če mu tema ustreza – in to na veliko nezadovoljstvo odgovornega pri AMG-ju za stike z javnostmi. Tako je zdaj jasno, da bo novi hiperšportnik opremljen s štirimi elektromotorji, za vsako kolo posebej. Prav tako bo prednja os opremljena s sistemom za vektoriranje navora (tam je to tudi najbolj smiselno), hiperšportnik pa se bo ponašal tudi z aktivno aerodinamiko. Jasno, da bo vse v skladu z različnimi predpisi zakonodajalcev, tako da lahko govorim o povsem legalnem dvosedu, ki bo stal dva in več milijonov evrov. Napravili jih bodo med 200 in 300, tehtal bo nekaj čez 1000 kilogramov, poganjal pa jih bo že omenjeni 735-kilovatni (1000 KM) Mercedesev pogonski sklop iz dirkalnika F1.
“Project One je trenutno delovno ime hiperšportnika,” je povedal Moers in mi hkrati podal v roke črno brošuro, ki je velika kot tablični računalnik ter obsega med 12 in 14 strani. V njej je za nekaj sto besed besedila, vendar bodo milijonarji z Bližnjega vzhoda ali od koder že so, verjetno prej nakazali potrebne milijone, preden jo bodo sploh uspeli prelistati.
Tako 1,6-litrski V6 kot tudi hibridni sistem prihajata iz Mercedesovega bolida F1. Iz tistega, ki je v prvenstvu F1 zadnja tri leta kraljeval ter v tem času osvojil tri zaporedne konstruktorske in vozniške naslove. “Res se zdi nekoliko noro,” se je strinjal Moers in nadaljeval: “To se še ni zgodilo, zagotovo pa je Mercedes trenutno edini sposoben česa takšnega.”

Verjetno mislite, da gre za izvedenko, ne pa za dejanski pogonski sklop dirkalnika F1. Ali pa ima morda le enako mehansko zasnovo kot motor iz dirkalnika ali pa gre za novo konstrukcijo? “Ne, gre za popolnoma enak motor, kot je tisti iz formule ena. Dobro – ohišje motorne gredi bo ulito in ne strojno obdelano, to pa zaradi količin, ki bodo potrebne. No, spremenili bomo tudi število vrtljajev v prostem teku, s 4.000 na 2.200 vrtljajev. Ampak rdeča linija bo še vedno nad 10.000 vrtljaji. Enaka je tudi motorna gred in ‘razdeljeni’ turbo (vetrnica na eni, turbina na drugi strani motorja). Prav tako bo zagotovljena izjemna toplotna učinkovitost sistema ERS (Energy Recuperation System – sistem za pretvarjanje toplotne in kinetične energije v električno). Uporabili bomo baterijo iz F1, le da bo za potrebe novega hiperšportnika nekoliko večja. Eden in edini razlog za ta projekt pa ostaja enak – vgraditev motorja iz dirkalnika F1 v cestni avtomobil.”
Vgraditi zelo požrešen motor dirkalnika F1 v cestni avtomobil in se hkrati držati predpisanih standardov emisijskih norm je precejšen zalogaj za Mercedesovo podjetje HPP (High Performance Powertrain) iz Brixwortha, ki mu je Moers zaupal to nalogo, čeprav ne gre za večje prodajne številke. “Tukaj ni bližnjic, to je preprosto treba storiti, zadeve morajo biti v skladu z zakonom,” je povedal Moers. Gre torej za velik izziv za podjetje iz Brixwortha. “Kar nekaj denarja smo investirali v Brixworth in lani decembra smo tam prvič zagnali bodoči motor za hiperšportnika,” je še dodal Moers.
‘Project One’ bo lahko prevozil razdaljo 25 kilometrov zgolj z elektriko, kar pomeni, da bo očitno šlo za priključnega hibrida. Seveda ni hotel govoriti o imenih bodočih kupcev, vendar je povedal, da je na seznamu tudi nekaj takšnih, ki jih ni pričakoval. Potrdil je še, da bo bodočim kupcem na voljo tudi posebno vozniško izpopolnjevanje, in hkrati poudaril, da za zagon motorja ne bo potreben štab tehnikov in mehanikov. “Obrneš ključ in se odpelješ,” je povedal. Project One, ki bo uradno predstavljen na mednarodnem avtomobilskem salonu septembra v Frankfurtu, je v celoti Moersov projekt. “Poklical sem Andyja Cowella iz HPP-ja in ga prosil za to uslugo,” je razložil. Najbrž je zato tako zelo zgovoren o tem projektu. Prav vidi se želja, da bi povedal kar največ.
Pri tem projektu pa nikakor ne gre za domišljavost ali samovšečnost Mercedesa. Razlog tega projekta je nedvomno ta, da nas pripravi na hibridno serijsko prihodnost AMG-ja, ki bo hočeš-nočeš prišla leta 2020.
S prihodom še enega hiperšportnika AM-RB 01, ki nastaja v sodelovanju Red Bulla in Aston Martina pod taktirko enega največjih oblikovalcev bolidov F1 vseh časov, Adriana Neweyja, se nam obeta tudi najbolj spektakularen primerjalni test dveh najboljših hiperavtomobilov doslej.