A3 – še četrtič

Pri Audiju se radi pohvalijo, da so pravzaprav oni izumili premijski podsegment med kompaktniki. In to že davnega leta 1996. Bo kar držalo

Od tistih časov je preteklo kar nekaj vode, zdaj pa je na prodajo pripravljena že četrta generacija tega modela, s katerim je Audi stopil korak niže, kot bi lahko rekli. Nova generacija A3 – zaenkrat le kot Sportback, je nekaj večja, dinamičnejša in bolj digitalizirana.

Tudi novinec je, kot večina njegovih podobno velikih sorodnikov (Golf, Octavia, Leon, …), nastal na evoluciji vsestranske platforme MQB. Zdaj meri v dolžino že 4,34, višina in medosna pa sta ostali enaki. Še vedno je obdržal zasnovo prepoznavne petvratne silhuete, toda z bolj izrazito podobo, več poudarjenimi linijami in ostrimi robovi. Predvsem prednji del je zavoljo novih žarometov (tudi metrični LED) zdaj laže prepoznaven.

V prenovljeni notranjosti je serijski 10,1-palčnim osrednjim zaslonom na dotik, digitalizirani prilagodljivi merilniki so ravno tako serijski kot večfunkcijski volanski obroč. Še več prilagodljivosti, kot na primer prikaz navigacijskih podatkov, ponuja Audijev virtualni prikazovalnik, ki lahko meri 12,3 palca. Seveda pa ponuja A3 tudi možnost vgradnje sodobnega barvnega projecirnega zaslona.

Za povezljivost in zabaven vsebine skrbi infotainment sistem MIB tretje generacije, ki ima celo desetkrat višjo procesno moč kot njegov predhodnik. Serijsko je na voljo digitalni radio DAB+, opcijsko pa spletni ali hibridni radio. Navigacija omogoča napovedi o razvoju prometne situacije, satelitske posnetke Google Earth v visoki ločljivosti.  Med storitve connect sodijo tudi Car2X-storitve, ki nudijo pomoč pri iskanju parkirnih mest ob robu cestišča ali s pomagajo ujeti zeleni val preko komunikacije s semaforji. Povezava med Audijem A3 Sportback in pametnim telefonom poteka prek aplikacije myAudi, tehnologije Apple CarPlay ali Android Auto ter prek Audijevega predala za telefon (induktivno polnjenje). Audi pa načrtuje tudi digitalni ključ Audi connect za odklepanje s pomočjo aplikacije na pametnem telefonu, v načrtu pa je še Amazonova pomočnica Alexa.

Ponudba pogonov bo seveda velika, toda začeli bodo s  štirivaljnim  1.5 TFSI motorjem s 110 kW (150 KM) ter dvema verzijama 2.0 TDI (85 kW/116 KM ali 110 kW/150 KM). Litrski motorji bodo na voljo blagi hibridi s 48 voltno tehnologijo, zagotovo prihaja še priključni hibrid s podobno tehnologijo kot Golf ali Octavia, tudi športna S in RS sta gotovo v načrtu. Šeststopenjski ročni menjalnik ali sedemstopenjski dvosklopčni S tronic sta trenutno v ponudbi, quattro pogon bo menda na voljo kasneje.

A3 Sportback ponuja posamično vpetje koles spredaj ter sodobno štirivodilno zadnjo premo (nad 110 kW/150 KM), kar omogoča dobro predvsem zanesljivo lego in dobro vozno dinamiko. Tudi v novi generaciji bodo ponudili DCC ali dinamično uravnavanje blaženja in še klasično športno podvozje s čvrstejšim nastavitvam vzmetenja in blaženja in 15 milimetrov krajših vzmeti.    

Preberite tudi
Kako živeti z avtomobilom v času koronavirusa?