Demonstracija tehnološke popolnosti in voznega udobja na štirih kolesih. A8 je pri nas že na voljo za vsaj 107.500 evrov

Ob omenjanju nove Audijeve osmice ste verjetno najbolj pogosto slišali izjavo o prvem serijskem avtomobilu, ki omogoča avtonomno vožnjo tretje stopnje. Na kar so sicer pri Audiju sila ponosni (in o čemer ste lahko že brali v reviji), toda ker bo ta sistem aktiviran šele čez kakšno leto (pri nas morda še malce več), saj zakonodaja tega še ne dovoljuje, je smiselno izpostaviti tudi, da so se v Ingolstadtu pri snovanju novega modela ravno tako potrudili tudi pri nadgradnji vozne dinamike novega modela, ki je glede na videno na prvih (sicer snežnih) kilometrih, še kako obetavna.

Četrta generacija (Audi V8  iz leta 1988 namreč ni nosil tega imena) je pred dnevi začela prodajno pot tudi v Sloveniji. Okoli 600 kupcev so našli od srede devetdesetih v Sloveniji, menda pa se jih 550 še vedno vozi po naših cestah! Visoke načrte imajo tudi z novo generacijo, čeravno je o resnih prodajnih številkah za avto, ki velja vsaj 107.500 evrov težko govoriti.

Zdaj je A8, ki je tokrat dolg 5,17 metra (skoraj 4 cm daljši od predhodnika) izdelan ‘le’ še v 58 odstotkih iz aluminija, toda toliko več je kompozitnih materialov, magnezija,… Karoserija je menda skoraj za četrtino čvrstejša, kar doda svoje tudi ali predvsem pri obljubljenem udobju in vozni dinamiki, nenazadnje tudi pri pasivni varnosti.

Da novinec v vrhunsko obdelani notranjosti ponuja več prostora v vseh dimenzijah ni nič novega, zraven je še (za ta razred le zmernih) 505 litrov v prtljažniku. Če to ni dovolj – na voljo je, kot vselej, tudi podaljšana verzija, ki meri več kot 5,3 metre. In ki na zadnjih sedežih edina ponuja resnično prostornost, vredno imena admiralska ladja (le še v Evropi prodajo več kratke kot dolge verzije). Morda se komu zunanjost, sicer delo novega oblikovalca Marka Lichteja, ne zdi ravno revolucionarna, toda potem je treba sesti za volan. Voznikov delovni prostor, predvsem pa armaturna plošča in osrednja konzola so povsem na novo zasnovani, elegantno počiščeni, z več kot zgledno ergonomijo. Kar trije zasloni določajo voznikovo okolje – tisti pred voznikom predstavlja (serijsko) digitalizirano in prilagodljivo instrumetno ploščo, na vrhu osrednje konzole je še zaslon na dotik za funkcijske nastavitve, pod njim pa še dodaten zaslon, ki je namenjen krmiljenju klimatske naprave in funkcij udobja.

Na področju asistenčnih varnostnih in voznih sistemov ter avtomatizirane vožnje je Audi naredil kvantni korak naprej – kar 41 sistemov je na voljo, pri čemer A8 pomaga zaznavati okolico 24 različnih tipal, med katerimi je revolucionarno nov (za serijske modele) laserski skener. In z inteligentno povezavo vseh sistemov je A8 tudi prvi model na trgu, ki zmore tretjo omenjeno stopnjo avtomatizirane vožnje (v grobem – rok vozniku ni treba več držati na volanu, do 60 km/h), ki pa, kot rečeno, še ni aktivirana.

> O tehnologiji, ki jo ponuja, smo podrobneje že pisali (Korak v prihodnost z A8)

Novi A8 je tudi tokrat opremljen z zračnim vzmetenjem in uravnavanim blaženjem, hkrati je na voljo še štirikolesno krmiljenje, pa tudi aktivni elektromehanski stabilizator (za vsako kolo posebej), zraven spada še tradicionalni štirikolesni pogon quattro (z doplačilnim športnim diferencialom za aktivno vektoriranje navora) in samodejni osemstopenjski menjalnik ZF. Z dvema trilitrskim motorjema začenja prodajno pot – kot TDI z novo oznako 50 (210 kW/286 KM) in TSI z oznako 55 (250 kW/340 KM). Sicer je nov TDI kar nekaj močnejši od starega, toda impresiven je navor, torej 600 Nm, zaradi česar tudi podaljšani A8 ne deluje okorno (le 25 kg težji), štirikolesno krmiljenje pa opazno doda k agilnosti. Brez skrbi – tudi dva 4.0 V8 motorja sta predvidena in celo 6.0 W12.

Več v novi številki tiskane verzije EVO magazina