Abarth 595C Turismo

Ali po prenovi, ki poudarja predvsem videz, obeta tudi več dinamike?

No, že prej ni bil videti prav nič sramežljivo. Sedaj, z večjo odprtino za zajem zraka, novima žarometoma in izrazitejšim difuzorjem zadaj, še manj. Različica Turismo, ta namreč predstavlja srednjo vrednost od treh ponujenih po opremljenosti in moči motorja, je zmogljivejša za natanko pet konjev in tako zmore 121 kW (165 KM) ob pomoči nove Garrettove turbine.

Več dotoka svežega zraka in nova Garrettova turbina pri različici Turismo pomeni dodatnih pet konjev.

Motor se ob zagonu oglasi z navdušujočim kovinskim zvokom, ki v prostem teku kmalu usahne, a se znova pojavi ob nekoliko odločnejšem pritisku stopalke plina. Še boljša je zvočna kulisa ob pritisku stikala Sport, saj motor postane za odtenek živahnejši, debel volanski obroč bolj obtežen in pedal plina odzivnejši. Tudi zavoljo platnene strehe zvok od približno 3.500 vrtljajev kabino preprosto napolni. Tudi zato se pospeševanje zdi bolj odločno, kot je v resnici, kar me prav nič ne moti. Štirivaljnik je veselje vrteti na krajših pospeševanjih ali med vožnjo po zaviti cesti, kjer se izkaže še neposrednost volanskega mehanizma in relativno kratki hodi sicer ne prav hitrega petstopenjskega ročnega menjalnika. Ne, zapore diferenciala ni, še za najmočnejšega jo je treba doplačati …

Notranjost je tudi v Abarthu simpatična, zmoti le nekoliko višji položaj za volanom in volan, ki je nastavljiv le po višini. Čudno.

Konijevi prilagodljivi blažilniki zadaj moč blaženja prilagajajo glede na nihanje vozila, kar se mi zdi dobra odločitev ustvarjalcev, saj je s kratko medosno razdaljo (in precej visoko pojavo) pač bolj podvržen nihanjem na neravninah. V zavoj je mogoče zapeljati odločno, četudi se zaradi visokega položaja zdi vse skupaj manj prepričljivo. Prednji kolesi sledita zastavljeni smeri, še posebej v ostrih zavojih ponuja občutek, znan iz gokarta. Manj prijetnega občutka ponuja v daljših zavojih zaradi daljše medosne razdalje, a njegove meje so vseeno visoko postavljene. Najmanj prepričljiv deluje, ko se znajdejo kolesa na slabši podlagi zavite ceste, čeprav je sedaj z novimi blažilniki manj poskakovanja kot pred prenovo. Verjamem pa, da zmoreta podvozje in motor ponuditi več zabave na nekoliko bolj zaprti stezi dirkališča, kamor bi bilo treba tega nabritega malčka tudi občasno zapeljati.

Abarth 595C Turismo
TEHNIČNI PODATKI
Motor: štirivaljnik, 1.368 ccm, turbina
CO2: 139 g/km
Moč: 121 kW (165 KM) pri 5.500 vrt./min
Navor: 230 Nm pri 3.000 vrt./min
Zmogljivosti: 7,3 s (0–100 km/h), 213 km/h
Teža: 1.035 kg (117 kW/tono)
Cena: 24.990 EUR
Videz
Zvok motorja
Cena
Položaj za volanom
4
EVO OCENA