Čeprav se morebiti zdi nemogoče, pa Stelvio dokazuje, da zmore vozno dinamiko, zapisano v svoj DNK, ponuditi še družinske vrednote

fotografije Jure Kralj, Mitja Sagaj

Potem ko je že dobro prepričal najprej z ugodno porabo goriva, nato pa po menjavi pnevmatik še z dinamiko, tako značilno za Alfa Romeo, smo mu tokrat postavili nov preizkus – kako dobro zmore služiti potrebam družine. Izdatne zunanje mere k sreči prinašajo tudi prostorno notranjost, in če je zapoved voznikovega delovnega okolja športna utesnjenost – kjer pač ni mogoče spregledati vtisa, primerljivega z BMW-ji -, je na zadnji klopi pravzaprav precej prostora. V prtljažniku pa še več.

Pritrdišča Isofix ponujajo enostavno pritrjevanje otroškega sedeža in izdatnost avtomobila, ki obdaja kabino, daje tudi prepričljiv občutek varnosti. Ko so otroci nekoliko starejši in ko še zmeraj male noge rade bingljajo po hrbtih prednjih sedežev, tedaj začne voznik gotovo ceniti, da so hrbtišča Stelvievih sedežev odeta v plastiko, ki se preprosto obriše z vlažno krpo. In tudi tkanina sedežev v kombinaciji z nekaj usnja deluje kot hvaležna kombinacija v situacijah, ko se ob otroškem prehranjevanju po kabini trosijo drobtine.

Tudi z urejenostjo prtljažnika daje Stelvio vedeti, da mu uporabnost ni tuja. Bolj kot kadarkoli v zgodovini se zdi, daje Alfa Romeo poudarek funkcionalnosti, ne le športnosti in estetski dovršenosti. Ti sta tukaj še vedno prisotni, a hkrati tudi vse druge rešitve, ki lajšajo uporabo. Tako je prostoren prtljažnik pravzaprav povsem pravilnih oblik, dno je ravno, obe stranici prav tako. Tkanine so robustne, trpežne, da kljub urejenosti ni slabega občutka, ko v prtljažnik postavimo tudi kak manj fin kos prtljage. Štiri pritrdišča omogočajo enostavno pritrjevanje mreže za prekrivanje prtljage, le prekrivni rolo prtljažnega prostora je med bolj preprostimi rešitvami. Nima namreč vodil, po katerih bi tekel, zato njegovo zatikanje terja nekaj več finega občutka v roki.

To, da dvojno dno ne ponuja prav veliko prostora, niti ne moti toliko, več namreč šteje, da prtljažnik ponuja obešalnika za vrečke pa predvsem preprost sistem daljinskega podiranja deljive zadnje klopi, ki tako hitro poveča že v osnovi izdatno prostornino. In še zadnji izziv – pasji boks, niti slab meter dolg, po 60 centimetrov širok in visok – sicer najde mesto v prtljažniku, a izjemno položno zadnje steklo hitro odvzame nekaj dragocenih centimetrov v višino, zato ga je treba postaviti počez, nikakor vzdolžno. In rob prtljažnika je, tudi zaradi večje oddaljenosti od tal tega športnega terenca, vendarle lahko izziv za nekatere pse, ki bodo morda pri sestopanju potrebovali pomoč.

Mitja Sagaj

Daljše druženje s Stelviom:
> Alfa Romeo Stelvio skozi uči uredništva
> Alfa Romeo Stelvio: Zmernost porabe

Tehnični podatki

Motor vrstni štirivaljnik, 2.143 ccm, turbodizel
CO2 127 g/km
Moč 154 kW (209 KM) pri 3750 vrt./min
Navor 470 Nm pri 1750 vrt./min
Zmogljivosti 6,6 s (0-100 km/h), 215 km/h
Teža 1.734 kg (89 kW/tono)
Cena 43.990 EUR

Voznikov dnevnik

Prihod april 2018
Prevoženo ob prihodu 6980 km
Prevoženo skupaj 12120 km
Stroški 0 EUR
Poraba 7,5 l/100 km