Poraba ni ravno lekarniška – toda tudi zmogljivosti so zelo spodobne. In nekaj tega gre tudi na račun razlike med letnimi in zimskimi pnevmatikami

fotografije Jure Kralj, Janoš Pečnik

Če redno prebirate naše spletne strani, verjetno niste zgrešili prvega testa Alfe Romeo Stelvio, ki ga imamo v našem uredništvu na podaljšanem testu. V prvi objavi smo obljubili, da bomo tega postavneža vzeli pod drobnogled in spoznanja zapisovali in jih tudi objavljali.

S Stelviom smo do sedaj prevozili približno 5.000 kilometrov, kar ni tako malo in povsem dovolj, da lahko zapišem dovolj kredibilno mnenje. Naj le spomnim, da našo testno različico žene najmočnejši turbodizel – štirivaljnik prostornine 2,2 litra s 154 kW (209 KM) in kar 470 Nm navora. Navor na vsa štiri kolesa prenaša osemstopenjski samodejni menjalnik s pretvornikom navora, a zmeraj najprej na zadnja kolesa in šele nato na prednja do razmerja 50:50. Četudi so podatki prepričljivi, pa moram priznati, da izredno dobro prikriva odločno pospeševanje – z mesta do stotice namreč pospeši zgolj v 6,6 sekunde, kar je recimo odličen rezultat za male GTI-je in RS-e.

Kljub omenjenim zmogljivostim, pa ne razočara s porabo goriva. Zanimivo je, da je ta z zimskimi pnevmatikami znašala 8,2 litra, sedaj z letnimi znaša 7,5 litra plinskega olja na sto prevoženih kilometrov. Poraba je najbolj prizanesljiva na avtocesti, saj se motor v osmi prestavi pri hitrosti 130 km/h vrti le s 1.900 vrtljaji v minuti. Sicer pa smo prevozili normni krog, razdeljen na tretjino kilometrov mestne vožnje, tretjino po avtocesti in tretjino po regionalki. Zunanja temperatura zraka je znašala 15 stopinj Celzija, celoten normni krog pa smo prevozili v voznem programu Advanced Efficiency, ki v prid nižji porabi narekuje ekonomično delovanje motorja in menjalnika. In poraba je na koncu znašala 6,5 litra, kar je seveda za 1,7 tone težek avtomobil s stalnim štirikolesnim pogonom in ne najnižjim količnikom zračnega upora kar soliden dosežek.

Kljub temu Stelvio zna pokazati tudi svojo dinamičnejšo plat. A je najprej potrebno izbrati vozni program d (dynamic) – v tem programu je delovaje agregata odločnejše, menjalnik prestavlja hitreje, volanski obroč bolj obtežen, odzivnejši je pedal plina. In nato zna po zaviti prazni cesti voznika tudi razveseliti. Vodljivost je zelo natančna, v lasnicah pa zmore pokazati celo zabaven značaj z manjšimi zdrsi zadka ob odločnem pritisku pedala plina. Seveda je pri tem potrebno volan malenkost popustiti, saj v nasprotnem primeru pokaže več nagnjenosti k podkrmarjenju. No, takšne spomine mi je Stelvio zapustil, ko je bil obut še v zimske pnevmatike. Takrat je bila tudi vožnja skozi mesto udobnejša, saj so mehkejši boki pnevmatik nekoliko udobneje požiraii grbine na asfaltni podlagi. A je bilo po drugi strani med dinamično vožnjo občutiti tudi več zvijanja bokov pnevmatik.

Ker je bila letošnja zima resnično dolga, smo bili nekoliko previdnejši ob določanju datuma menjave pnevmatik, zato smo z menjavo odlašali. Stelvia so na servisu obuli v letne pnevmatike Goodyear Eagle mere 235/55 R19. Sedaj ponuja več športnosti, ki se kaže v še bolj zanesljivi legi na cestišču – hkrati pa je tudi manj možnosti zabavnih zdrsov s pomočjo dodajanja plina v ostrih zavojih. Kljub temu, da stabilizatorja nista trdo nastavljena, za volanom ni zaznati pretiranega nagibanja karoserije glede na višje težišče vozila. Vodljivost je sedaj še boljša, prav tako z letnimi pnevmatikami zmore še nekoliko dlje vztrajati v zavoju. Je pa res –  Stelvio je sedaj manj prepričljiv glede udobja na slabšem cestišču. V kabini je občasno čutiti več potresavanja, a vse skupaj ni prav nič manj udobno kot podvozje pri konkurenčnem BMW-ju ali Audiju s športnim paketom podvozja.

Sebastijan Zorenč

Tehnični podatki

Motor vrstni štirivaljnik, 2.143 ccm, turbodizel
CO2 127 g/km
Moč 154 kW (209 KM) pri 3750 vrt./min
Navor 470 Nm pri 1750 vrt./min
Zmogljivosti 6,6 s (0-100 km/h), 215 km/h
Teža 1.734 kg (89 kW/tono)
Cena 43.990 EUR

Voznikov dnevnik

Prihod april 2018
Prevoženo ob prihodu 6980 km
Prevoženo skupaj 11630 km
Stroški 0 EUR
Poraba 8,2 l/100 km