Alfa Romeo Stelvio 2,2 Diesel:
Informacije in zabava v pravšnji meri

Infozabavni sistem v Stelviu ni njegova najboljša točka. Še preden sem ga preizkusil, pa se je v povezavi z njim pojavilo filozofsko vprašanje definicije

fotografije Jure Kralj, Janoš Pečnik

Količina informacij in zabave, ki jih dobim od Stelvia, me namreč zadovoljita še preden se dotaknem vrtljivega stikala in pogledam na sredinski zaslon. Ti občutki so zame, glede na dejstvo, da gre za SUV, pravzaprav presenečenje. Kaj moram potem pravzaprav preizkusiti – podvozje in krmiljenje ali predvajanje glasbe, navigacijo in ostale pritikline? Kaj sploh je »infozabavni« (ali tudi multimedijski) sistem, kot bi ga neposredno prevedli iz popularne angleške zloženke?

Dovolj sprenevedanja. A čeprav živim z glasbo in je na mojem predvajalniku vedno nekaj izbranega glede na trenutno počutje, se nisem mogel takoj ukvarjati s tem. Vsesplošen občutek neposrednosti me je zasvojil že ko sem prvikrat preizkusil Giulio, temu pa so presenetljivo dobro približali tudi Stelvia. Ko sem po nekaj sklopih ovinkov to ihto za silo potešil in nekajkrat povlekel te čudovite aluminijaste obvolanske ročice menjalnika, sem le ustavil na parkirišču, se z velikim vrtljivim stikalom sprehodil skozi enostaven proces seznanjanja telefona s sistemom, na črnem ozadju zaslona se je v beli pisavi izpisal naslov novega albuma Arctic Monkeys, skozi lepo uravnotežen sistem zvočnikov pa se je oglasil žametni glas Alexa Turnerja.

Večino časa mi je infozabavni stelvio še naprej uspešno preprečeval ukvarjanje z vrtljivim stikalom. Tudi zato, ker se že kratek premik volana odraža v spremembi smeri in je še toliko manj priporočljivo roke med vožnjo uporabljati drugje. Je bil pa sopotnici takoj všeč gumb na njeni strani sredinske konzole, s katerim lahko uravnavaš glasnost ali pa prestaviš na naslednjo pesem/postajo. Nameščen je res smiselno – voznik ima iste funkcije tako ali tako na volanu. Če sovoznik rad brska po frekvencah, ste v težavah.

Vrtljivo stikalo za upravljanje infozabavnega oziroma multimedijskega sistema

Mnenja novinarskih kolegov do sistema v Giulii in Stelviu niso prav prizanesljiva. Večinoma je brati, da deluje zastarelo, da je vmesnik slabo oblikovan in težak za uporabo. Sam infozabavni sistem raje dojemam v kontekstu avtomobila, a vsem trditvam vendarle ne gre oporekati. Na področju povezljivosti in upravljanja z uporabniškim vmesnikom smo videli že kaj slabšega, obstaja pa precej naprednejših rešitev. Dobra stran sistema je, da deluje hitro, da je struktura menija smiselna, in da se z minimalistično grafiko dobro poda namembnosti avtomobila. Umestitev zaslona v armaturno ploščo mi je v primerjavi s popularnimi »nalepljenimi« zasloni ljubša, vseeno pa za stekleno ploščo deluje malce nenavadno.

Umestitev zaslona v armaturno ploščo mi je v primerjavi s popularnimi »nalepljenimi« zasloni ljubša, vseeno pa za stekleno ploščo deluje malce nenavadno

A vsega pač ne gre opravičevati s karakterjem avtomobila. Pogrešam na primer namenske tipke za izbiro vira, za preklop je treba vrteti stikalo. Slika iz kamere za vzvratno vožnjo je na meji uporabnosti. Zamudno je tudi vnašanje naslova za navigiranje.Ko se medtem ob mirovanju tu in tam sprožijo preobčutljiva parkirna tipala, pa je lahko prisotna že manjša frustracija. Zgodi se namreč, da se sprožijo brez razloga (podobno sem opazil pri Giulii), pri tem pa se na zaslonu prikaže obvestilo, ki prekrije vmesnik za vnos.

Veliko je torej odvisno od vaših potreb. Prepričan sem, da v kolikor vas bodo drobne pomanjkljivosti infozabavnega sistema odvrnile od nakupa Stelvia, potem tudi sicer Stelvio morda ni pravi avto za vas. Sicer pa je znano, da so pametni telefoni vir uporabnejših informacij in boljše uporabniške izkušnje. Ko bo Stelvio proti koncu leta opremljen z Googlovim Android Auto in Appleovim CarPlay, bo situacija drugačna, ta prispevek pa (še) manj relevanten.

Janoš Pečnik

Daljše druženje s Stelviom:
> Stelvio skozi uči uredništva
> Zmernost porabe
> Družinske vrednote

Tehnični podatki

Motor vrstni štirivaljnik, 2.143 ccm, turbodizel
CO2 127 g/km
Moč 154 kW (209 KM) pri 3750 vrt./min
Navor 470 Nm pri 1750 vrt./min
Zmogljivosti 6,6 s (0-100 km/h), 215 km/h
Teža 1.734 kg (89 kW/tono)
Cena 43.990 EUR

Voznikov dnevnik

Prihod april 2018
Prevoženo ob prihodu 6980 km
Prevoženo skupaj 13010 km
Stroški 0 EUR
Poraba 7,4 l/100 km