Alfa Romeo Stelvio 2,2 Diesel:
Konec testa

ALFA ROMEO STELVIO 2,2 DIESEL AT8

Po skoraj 10.000 precej srečnih kilometrih je uredništvo zapustil Stelvio. Po našem mnenju eden redkih, ki si res zasluži ime – športni terenec

foto Jure Kralj

V glavnem je bil avto, ki v uredništvu nikoli ni miroval. Visokih postav terencev nimamo najbolj v čislih, razen ko gre za blatne terene, ampak tale Alfa je počasi, a vztrajno najedala naš prezir do tovrstnih modelov. No, seveda jih je tam zunaj še nekaj, ampak govorim predvsem o modelih, ki so dosegljivi in katerih pojava prej sodi med povzdignjene limuzine kot pa med čistokrvne SUV-je.

Njegov samosvoj štirikolesni pogon Q4 v osnovi poganja zadnji kolesi, po potrebi in odločnem pospešku pa
prenaša navor tudi na prednjo os, kar ustvarja lahkotnost in pomaga pri vstopu v zavoj.

Zdaj ste že razumeli, da tudi sam ne sodim med zaprisežene ljubitelje SUV-jev, toda prav Stelvio je model, ki je bil zasnovan za tovrstne dvomljivce. Dovolj lahek, z agilnim štirikolesnim pogonom, ki vedno (in predvsem dovolj zabavno) prenaša večino navora na zadnji kolesni par, za tak model nenavadno neposrednim volanskim mehanizmom in čvrstim, predvsem pa temeljitim (posamično vpetim) podvozjem se med vožnjo zdi, kot bi šlo za atleta v preveliki obleki in čevljih z debelim podplatom. Svoje dinamične sposobnosti poudarja celo bolj in predvsem raje kot terensko poslanstvo. Ki ga sicer tudi zmore, ampak … Ampak samo, če je res nujno. No, glede na vse povedano bi najprej moral imeti bolj temeljite sedeže, saj so serijski mehkobni, predvsem v območju bočne opore. Zato pa je moč naročiti tudi poseben paket Veloce. In če je sklepati po podobnih sedežih v limuzinski Giulii, gre za odlične sedeže, ki bi jih priporočal. Prej kot marsikaj drugega.

Notranjost je urejena, morda celo nekoliko zadržana – vsaj glede na dinamično zunanjost.

Skoraj 10.000 kilometrov je oddelal ta model v uredništvu v obdobju skoraj štirih mesecev, v tem času pa smo za rep lovili zadnje (resne) zimske dni, ko je pogon pokazal svoje prednosti. In tako smo lahko tudi ugotavljali razliko med zimskimi in letnimi pnevmatikami. Za kakšnega pol litra se je zmanjšala poraba z letnimi, toda trši boki so pomenili tudi, da je zadnja prema postala nekaj manj prilagodljiva, tudi manj udobna na kratkih prečnih grbinah. Ja, tudi v tem primeru je naložba v prilagodljivo blaženje smiselna – ne pa nujna (paket Super Performance). Sicer pa je dolgoročna poraba v grobem znašala okoli 7,5 litra. Kar je glede na težo (1.734 kg) in moč motorja (154 kW/209 KM) zelo spodobna poraba. V bolj neprevidni mestni vožnji se je povzpela na 8,5 litra, v varčnem programu in ob regionalni vožnji pa tudi pod 7 litrov (normni krog celo s 6,5 litra).

Ob tem še kakšno besedo o motorju. Največ, kar lahko dobite, če ste ljubitelj dizlov. Zmogljiv, odziven, suveren. Morda malce robat in glasen, sploh v hladnih jutrih, ampak predvsem učinkovit. Zato zmore voznikova usta raztegniti v nasmeh, ko na polno pohodi pedal plina v zavoju in se Stelvio požene naprej kot divja mačka (le 6,6 s do 100 km/h), vedno s tistim zabavnim občutkom zadnjega pogona. Tudi s pomočjo odličnega osemstopenjskega samodejnega menjalnika in vrhunskih ferrarijevskih obvolanskih prestavnih dobro obteženih ročk, ki imajo dovolj dolge roglje, da je mogoče prestavljati navzgor in navzdol tudi v zaprtem zavoju z obema rokama trdno na volanu.

In naposled – napake? V vseh teh kilometrih, ob različnih režimih vožnje, različnih voznikih in podlagah, ni bilo večjih zamer in napak. Priznam, da me je občasno spravljalo ob živce preveč občutljivo tipalo za parkiranje spredaj, ki je pri odločnem resnem zaviranju začelo panično opozarjati na nevarnost. In pri kakšnih 14.000 km je pri 110 km/h nekoliko potresel volan. Vse ostalo je delovalo brezhibno. No, med našo uporabo je moral Stelvio tudi na reden vpoklic, ki sicer ni predstavljal večje ovire, saj je šlo le za menjavo nosilca meglenke in šobe za pranje žarometov (ki se je začela zatikati že pri dobrih 10.000 km). Za lastnika pa kaj takega seveda ne predstavlja dodatnega stroška. Sicer pa je bila notranjost kabine, sedeži in obloge, volan, pedalke, vsa stikala …, natanko takšna, kot je bila pri slabih 7.000 km, ko smo avto prevzeli pri slovenskem zastopniku znamke, podjetju Avto Triglav.

Športni terenec torej, ki na novo določa pomen športnosti v tem popularnem segmentu ter jo združuje s karizmo in osebnostjo Športnega srca. Predvsem pa je tudi z dizlom zelo spodobno motoriziran ter tudi tako dostojen znamki in imenu Alfa Romeo.

Matjaž Korošak

Voznikov dnevnik

Datum prihoda marec 2018
Prevoženo ob prihodu 6.980 km
Prevoženo skupaj 16.393 km
Stroški 0 EUR
Poraba 7,5 l/100 km

Daljše druženje s Stelviom:
> Stelvio skozi uči uredništva
> Zmernost porabe
> Družinske vrednote
> Infozabavni sistem