Eden najbolj zaželjenih športnih terencev je zagotovo Stelvio, ki je tudi eden tistih, ki športnost vsaj na nek način tudi ponuja

Na krajšem testu je težko videti in opaziti vse prednosti ali pa pomanjkljivosti vozil, ki se zvrstijo v uredništvu. Kaj šele opisati avtomobil v različnih okoliščinah uporabe, za katere je pač potrebno nekaj več časa. Pa tudi subjektivna mnenja se v uredništvu vendarle malce razlikujejo … Tako bomo še naslednjih nekaj mesecev (in nekaj tisoč kilometrov) spremljali delovanje in obnašanje najnovejšega predstavnika znamke Alfa Romeo in hkrati prvega SUV-ja v njihovi prodajni paleti, modela Stelvio. Kakšno leto in pol je na trgu ta kompaktni, skoraj 4,7 metra dolg model, ki uporablja platformo Giorgio, s katerim je v sorodu tudi z limuzinskim modelom Gilulia. Ta seveda omogoča tudi štirikolesni pogon, ki je tudi pri Stelviu izdelan tako, da motor v glavnem žene zadnjo os, le po potrebi se navor preusmerja na prednjo os, s čimer jasno govori o svoji dinamični naravi. Ki jo seveda odlično dopolnjuje tudi podvozje s posamičnim vpetjem in – vsaj v tem modelu, zelo homogenimi nastavitvami (čeprav se mi je o prilagodljivih blažilcih doslej že kdaj kolcalo). O čemer smo nekaj sicer doslej že zapisali.

V uredništvu se je namreč že zvrstilo nekaj modelov in povečini si je tale športni terenec pri nas zaslužil v glavnem pohvale – z nekaj pridržki. Zdaj je in bo priložnost, da se bolje spoznamo s tehniko in prednostmi – ter pomanjkljivostmi. Kolikor jih pač je. Prva drobna zamera, ki se mi je vtisnila v spomin po nekaj sto kilometrih – mehkobni sedeži s premalo čvrsto bočno oporo. Pa kakšno drugo posebnostjo, kjer je Stelvio pač poseben. No, govora je vendar o Alfi … Ampak vodljivost, ki je na ravni najboljših limuzin, je njegova primerjalna prednost.

Testni primerek je sicer opremljen z najmočnejšim izmed treh 2,2 litrskih dizelskih agregatov, ki zmore 154 kW (210 KM), serijsko pa je spojen s samodejnim osemstopenjskim menjalnikom AT8 – z možnostjo pretikanja s tistimi velikimi, odlično obteženimi obvolanskimi ročkami. In serijsko tudi z omenjenim pametnim pogonom Q4. Ki deluje vrhunsko v vseh pogojih, saj smo z njim za rep ulovili tudi mrzli del zgodnje pomladi. S tem pa tudi razliko med zimsko in letno obutvijo (zato so prvi podatki o porabi nekaj višji). Ki je pri Stelviu kar očitna (več naslednjič).

In ne glede na dizelsko naravo (in težo – naj spomnim, da je med najlažjimi), je tale Stelvio tudi dovolj agilen SUV, saj pospeši do stotice v borih 6,6 sekunde. Brez omembe vrednega napora ali hrupa za potnike. Še najbolj se mu poda agilen športni program vožnje, kjer predvsem menjalnik deluje bolj odzivno in odločno v vseh programih vožnje. Ampak tudi o tem v kratkem še več – pa tudi o porabi, prostornosti, …

Voznikov dnevnik

prihod april 2018
prevoženo ob prihodu 6980 km
prevoženo skupaj 9116 km
stroški 0 EUR
poraba 8,2 l/100 km